.
Personības psiholoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | HZK_004 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Personības psiholoģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vents Sīlis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Kurss sniedz ievadu 20. gadsimta personības psiholoģijas galvenajās teorijās. Kursa mērķi ir sniegt studentiem priekšstatu par galvenajām personības teorijām, kā arī attīstīt studentu spējas analizēt un pielietot galvenos personības teoriju jēdzienus konkrētu gadījumu analīzē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zigmunda Freida psihoanalītiskā teorija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Karla Gustava Junga Analītiskā psiholoģija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Ādlera Individuālā psiholoģija un Hornajas Starppersonu psihoanalītiskā pieeja | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Alfreda Ādlera Individuālā psiholoģija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Iezīmju teorija: Gordons Olports un evolūcijas psiholoģija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Karenas Hornajas Starppersonu psihoanalītiskā pieeja | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Humānistiskā psiholoģija: Karls Rodžers | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Iezīmju teorija: Gordons Olports un evolūcijas psiholoģija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Biheiviorisms un sociāli-kognitīvā teorija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Evolūcijas psiholoģija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Humānistiskā psiholoģija: Karls Rodžers | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Biheiviorisms: Skiners | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Sociāli-kognitīvā pieeja: Bandura | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Teoriju pārskats un salīdzinājums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti patstāvīgi lasa norādīto kursa literatūru uz katru semināra nodarbību, izdarot kopsavilkumus un veicot teksta interpretāciju un analīzi. Kursa noslēgumā studenti e-studijās aizpilda kursa novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Zināšanas tiek vērtētas 10 ballu sistēmā: Dalība semināros (60%), iekļaujot gan individuālo, gan grupu darbu, un eksāmens – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students spēs 1) saprast aplūkoto personības teoriju galvenās pamatnostādnes, 2) definēt būtiskākos jēdzienus, kas izmantoti šajās teorijās un 3) raksturot personības psiholoģijas vēsturisko attīstību. | ||||||||
Prasmes: | Students spēs 1) salīdzināt un izvērtēt aplūkotās personības teorijas; 2) izvēlēties atbilstošāko teoriju, lai pielietotu to konkrētu gadījumu analīzei un 3) izmantot atbilstošus jēdzienus, lai aprakstītu personību. 4) Papildu tam, students spēs izvērtēt dažādu personības teoriju spēcīgās un vājās puses. | ||||||||
Kompetences: | Students spēs izprast, analizēt un pielietot nozīmīgākos personības teorijās lietotos konceptus. Students ir paaugstinājis savu komunikatīvo (darbs grupās, diskusijas) un kognitīvo (patstāvīgais darbs un eksāmens) kompetenci. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Gaines, S. Jr. 2019. Personality Psychology: The Basics. Routledge: Taylor & Francis. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Lasmane, A., Karpova, Ā. 2016. Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC. (attiecas tikai uz latviešu plūsmas studijām) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Cervone, D., Pervin A.L. (Eds.) 2019. Personality. Theory and Research, 14th edition. New Yersey: John Wiley & Sons. | ||||||||
2 | Haulwen, N. 2020. The Book of Personality Tests: 25 Easy to Score Tests that Reveal the Real You (Volume 8). Wellfleet. | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Miltuze, A. 2015. Psiholoģija 1. Pamatjautājumi - teorijas un pētījumi. Rīga: Zvaigzne ABC. (attiecas tikai uz latviešu plūsmas studijām) | ||||||||
4 | Martin, J. 2013. The Psychology of Personhood: Philosophical, Historical, Social-Developmental, and Narrative Perspectives. Cambridge University Press. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Personality and Social Psychology | ||||||||
2 | Journal of Research in Personality |