.
Filosofiskā antropoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | HZK_012 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Filozofija | Mērķauditorija: | Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vija Sīle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot vienotu priekšstatu par cilvēka dabas izpētes raksturu un rezultātiem, ņemot vērā dabas, kultūras un sociālās vides ietekmi uz cilvēku. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Cilvēks filosofiskās antropoloģijas skatījumā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Cilvēka ķermenis, miesa, seksualitāte | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Dzīves māksla | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Destruktivitātes anatomija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Darbība, jaunrade, spēle | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Atsvešināšanās un komunikācija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Eksistence, izvēle, autentiskums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Emocijas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Seksualitāte (M. Fuko) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Mīla | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Laime | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Brīvība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Vērtības | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Drosme | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Identitāte | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Nāve | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Cilvēks filosofiskās antropoloģijas skatījumā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Cilvēka ķermenis, miesa, seksualitāte | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Dzīves māksla | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Destruktivitātes anatomija | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Darbība, jaunrade, spēle | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Atsvešināšanās un komunikācija | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Eksistence, izvēle, autentiskums | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Emocijas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Seksualitāte (M. Fuko) | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Mīla | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Laime | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
12 | Brīvība | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
13 | Vērtības | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
14 | Drosme | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
15 | Identitāte | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
16 | Nāve | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | - primāro un/vai sekundāro tekstu analīze par semināru vai lekciju tēmām, - kopsavilkumu rakstīšana, - prezentāciju gatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Piedalīšanās semināru diskusijās, prezentācija, tests. Pārbaudes metode: eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti definēs galvenos filosofiskās antropoloģijas jēdzienus, aprakstīs cilvēka dabaszinātnisko izpratni salīdzinājumā ar filosofiskās antropoloģijas pieejas specifiku, raksturos cilvēka dabas duālismu, iedzimtā un iegūtā savstarpējo saistību. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pratīs patstāvīgi analizēt primāro un sekundāro literatūru, adekvāti lietot apgūtos filosofiskās antropoloģijas jēdzienus, veidot prezentācijas par apgūto tēmu, aktīvi strādāt grupā saistībā ar docētāja izvirzītajiem mācību uzdevumiem, argumentēti iesaistīties diskusijās, korekti noformulēt jautājumus, veikt kopsavilkumu par semināra tēmu. | ||||||||
Kompetences: | kognitīvā kompetence – spēja izlasīto materiālu aktīvi reproducēt, spēja parādīt patstāvīgas spriešanas iemaņas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Berlins Jesaja. „Četras esejas par brīvību” – R., Sprīdītis, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Gadamers Hanss – Georgs. „Patiesība un metode” – R., Jumava, 1999. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Kasīrers Ernsts. „Apcerējums par cilvēku” – R., Intelekts, 1997. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Fuko Mišels. Seksualitātes vēsture 1. daļa “Zinātgriba” – R., Zvaigzne ABC, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Ē.Fromms. „Mīlestības māksla”- R, Jumava, 2005. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Ē.Eriksons „Identitāte: jaunība un krīze”. - R, Jumava, 1998. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | E.D.Smits „Nacionālā identitāte”- R., izd. AGB, 1997. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | „Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā” – R., LU, 1996. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | V.Šmids „Skaista dzīve? – ievads dzīves mākslā” - R., Zvaigzne ABC, 2001. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | M. Eliade „Sakrālais un profānais”- R., Minerva, 1996. | ||||||||
2 | V.Reņģe „Sociālā psiholoģija”- R., Zvaigzne ABC, 2002. | ||||||||
3 | A.Vilks „Deviantoloģija – R., Tiesu nama aģentūra, 2001. | ||||||||
4 | V.Sīle, G. Ķilkuts „Patērniecības globāli lokālais diskurss” – Agora Nr.5, LU, 2006, 178. -194.lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | RSU bibliotēkas materiāli |