.
Profesionālā ētika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | HZK_034 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Filozofija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vija Sīle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Atbilstīgi vidējai izglītībai. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt normatīvo ētiku saistībā ar profesionālās ētikas pamatprincipiem un to pielietojumu veselības sporta speciālistu praktiskajā darbībā, attīstīt profesionālās kompetences kritērijiem atbilstošu ētisku attieksmi pret kolēģiem, klientiem un sadarbības partneriem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 1. daļa | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 2. daļa | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Tiesības, pienākumi, atbildība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Profesionālais godīgums un tā veicināšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Normatīvā ētika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Uzvedības kultūra un ētika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Vadīšanas un morālās uzvedības stili | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Morālās dilemmas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 1. daļa | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 2. daļa | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Tiesības, pienākumi, atbildība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Profesionālais godīgums un tā veicināšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Normatīvā ētika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Uzvedības kultūra un ētika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Vadīšanas un morālās uzvedības stili | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Morālās dilemmas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kopsavilkumi, uzdevumi, testi, grupu darbs. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. - 20% - sekmīga līdzdalība semināros; - 40% - zināšanu pārbaude par lekciju tēmām; - 40% - zināšanu pārbaude par semināru tēmām. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Nosauks un aprakstīs sporta veselības speciālista ētikas pamatprincipus: uzticēšanās un cieņa, atbildība un taisnīgums, godīgums u.c., zinās savas tiesības un pienākumus, atbilstoši profesionālās kompetences kritērijiem, profesionālās vērtības un profesionāļa morālās pamatsaistības, morālo sankciju veidus profesionālajā ētikā, morālā vērtējuma specifiku, atbildības komponentus, morālās izvēles situācijas raksturojumu u.c. Identificēs un interpretēs ētiskas attieksmes izpausmes atkarībā no morāles subjekta, zinās koleģialitātes maksimas, morālās regulācijas pamatelementus, morālās un tiesiskās regulācijas būtiskākās atšķirības, morālo tiesību īpatnības, pienākumu konflikta risinājumus. Definēs pamatjēdzienus: normatīvā ētika, profesionālā ētika, saskarsmes ētika, situatīvā ētika, vadības ētika, godīgums, morālais relatīvisms, korporatīvā kultūra, korporatīvais godīgums, morālā dilemma, mobings, bosings u.c. Raksturos varas tipus organizāciju darbībā un konfliktu risināšanas efektīvākās metodes mūsdienu ētikas skatījumā, vēlamos rīcības modeļus konfliktsituācijās. | ||||||||
Prasmes: | Pēc kursa apgūšanas studenti pratīs: lietot morāli korektu argumentāciju, savas pozīcijas vai viedokļa pamatošanai; analizēt morālo dilemmu situācijas; vērtēt un rast morāli adekvātu risinājumu gadījumiem no prakses, izmantojot apgūtos ētikas pamatprincipus; risināt konfliktsituācijas efektīvi un atbilstīgi profesionālās ētikas prasībām. | ||||||||
Kompetences: | Argumentēšanas un kopsakarību veidošanas kompetence. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Klīve V.V. Rīcības ceļos. – R., Zinātne, 1998. | ||||||||
2 | Kuzņecova A. Lietišķas sadarbības etiķete. – R., LSPA, 2000. | ||||||||
3 | Kuzņecova A. Profesionālās ētikas pamati: ievads sporta ētikā - R., RaKa, 2003. | ||||||||
4 | Milts A. Saskarsmes ētika – R., Zvaigzne ABC, 2004. | ||||||||
5 | Omarova S. Cilvēks runā ar cilvēku – R., Kamene, 2006. | ||||||||
6 | Omarova S. Komunikācija – R., LUMA, 2007. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Forands I. Personāla vadība – R., LIF, 2002. | ||||||||
2 | Forands I. Vadītājs un vadīšana – R., Kamene, 2002. | ||||||||
3 | Halta K. „Veiksmīga karjera vai mobings ...” – R., Jumava, 2003. | ||||||||
4 | Razs Dž. „Brīvības morāle” – R.,Madris, 2001. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.sporto.lv/raksts/sporta_filozofijas_geneze_un_at… |