.
Seksualitāte
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:19
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | HZK_050 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Filozofija; Filozofiskā antropoloģija | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vents Sīlis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar to, kā mūsdienu kultūrā vēsturiski veidojušies priekšstati par seksualitāti, seksuālajām praksēm, laulībām un intīmajām attiecībām. Parādīt seksualitātes un mīlestības mijiedarbības dinamiku, kā arī raksturot seksualitāti kā eksistenciālu kategoriju. Kursa apgūšana palielinās studentu dzīves kvalitāti un apmierinātību ar studiju procesu RSU. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads seksualitātes studijās – tēmas un pamatjēdzieni. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Seksualitāte civilizācijas rītausmā – monogāmija un poligāmija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Seksualitāte antīkajā pasaulē – vulgārais Erots un dievišķais Erots. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Seksualitāte viduslaikos – Ādams un Ieva kristīgajā diskusijā par seksualitāti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Kaislība un naratīvs – erotika un romantika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Seksualitāte modernajā pasaulē – apspiešana un atbrīvošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Erotiskā inteliģence – konflikts starp drošību un kaislību. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Konflikts starp patērēšanu un seksualitātes garīgo pusi – risinājuma varianti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sagatavošanās semināru nodarbībām – iepazīšanās ar kursa literatūru. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Spēja orientēties kursa literatūrā lietotajā terminoloģijā un konceptuālajos skaidrojumos. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studējošie iegūs zināšanas par būtiskākajām seksualitātes koncepcijām un to vēsturiskajām transformācijām, kas kalpo par kontekstu mūsdienu sabiedrībā pastāvošām seksualitātes interpretācijām. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā studējošie pratīs orientēties seksualitātes teorētiskajās koncepcijās un attiecināt tās uz konkrētām praktiskām problēmām, kas eksistē mūsdienu kultūrā un cilvēku attiecībās. | ||||||||
Kompetences: | Kursa apguves rezultātā studējošie spēs pielietot kursā aplūkotās filozofiskās, antropoloģiskās, socioloģiskās un psiholoģiskās idejas attiecību analīzē un risināšanā, kā arī īstenot uz pacientu centrētu, holistisku medicīnas aprūpi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | "Filosofiskā antropoloģija I". (2015) red. V. Sīlis, Rīga: RSU. | ||||||||
2 | Freids, Z. (2014). "Seksuālā dzīve". Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
3 | Lipša, I. (2014). "Seksualitāte un sociālā kontrole Latvijā 1914-1939". Rīga: Zinātne | ||||||||
4 | Fuko M.. (2000). "Seksualitātes vēsture I". Rīga: Zvaigzne ABC (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Perel, E. (2007). "Mating in Captivity. Unlocking Erotic Intelligence". New York: Harper (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Ryan, C., Jetha, C. (2011). "Sex At Dawn. How We Mate, Why We Stray, and What It Means for Modern Relationships". New York: Harper (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Soble, A. (2008). "The Philosophy of Sex and Love". St. Paul, Paragon House (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For International students: | ||||||||
9 | Perel, E. (2007). "Mating in Captivity. Unlocking Erotic Intelligence". New York: Harper (akceptējams izdevums) | ||||||||
10 | Ryan, C., Jetha, C. (2011). "Sex At Dawn. How We Mate, Why We Stray, and What It Means for Modern Relationships". New York: Harper (akceptējams izdevums) | ||||||||
11 | Soble, A. (2008). "The Philosophy of Sex and Love". St. Paul, Paragon House (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Tannhill, R. (2001). "Sex in History". London: Abacus |