.
Endokrīno slimību diferenciāldiagnostiskie aspekti
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.07.2020 09:35:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ISK_211 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Internā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Konrāde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Iekšķīgo slimību katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Hiprokrāta iela 2, iskrsu[pnkts]lv, +371 67042338 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bioķīmija, patoloģija, fizioloģija, propedeitika un A endokrinoloģija (iekškīgās slimības, studiju kurss Nefroloģija, Gastroenteroloģija un Endokrinoloģija). | ||||||||
Mērķis: | Integrēt iepriekšējos studiju kursos iegūtās zināšanas klīnisko simptomu patoģenēzes mehānismos, izprast klīnisko lēmumu pieņemšanas procesu un starpdisciplināro integritāti. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pieeja multimorbīdam 2. tipa cukura diabēta pacientam: medikamentu kombinācijas, ierobežojumi, kurus determinē aknu, nieru funkcijas traucējumi; Diabēta pacienta aprūpes principi interdisciplinārā stacionārā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Cukura diabēta patoģenētiskās maskas un tipa precizēšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | Dažādu diētas stratēģiju kritiska analīze. Cukura diabēta pašaprūpes principi 21. gadsimtā (tehnoloģijas un motivācija). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Neirohipofīze un ūdens - sāļu vielmaiņas traucējumi. Adenohipofīzes slimību klīniskās maskas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Vairogdziedzera slimību maskas: simptomu patoģenēze, mērķtiecīga diferencildiagnoze klīnisko gadījumu kontekstā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Virsnieru veidojumu diferenciāldiagnostika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sekundāras osteoporozes: no diagnozes līdz patoģenētiskai terapijai; Hiperkalciēmijas rēbusi un neatliekamā terapija klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Makrovaskulārās komplikācijas 2. tipa CD pacientam: to terapeitiskās konsekvences un terapijas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
9 | Diabētiska dislipidēmija: patoģenēze, medikamentozas un nemedikamentozas terapijas principi un klīnisko gadījumu kaleidoskops diskusijai; Insulīna rezistence un ateroģenēze: riska faktori un to loma slimības attīstībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Endokrīnās slimības kā kardiomiopātiju patoģenēzes modelis. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Ja sekundāra arteriāla hipertensija nav sekundāra endokrīnai slimībai… diagnostika, terapijas stratēģijas. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
12 | Endokrīnās slimības kā sirds ritma traucējumu modelis. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sagatavo atbildes uz daudzatbilžu testiem. Individuālais darbs ar pacientu – anamnēzes ievākšana, izmeklējumu interpretācija, iespējamās diagnozes un diferenciālas diagnozes formulēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Students patstāvīgi apgūst studiju programmā piedāvāto literatūru, veic iegūtās informācijas apkopojumu. Sagatavo klīniskā gadījuma aprakstu. Obligāts pilns nodarbību un lekciju apmeklējums. Tiek vērtētas teorētiskas zināšanas ar klīniskā gadījuma analīzes palīdzību. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs nosaukt un aprakstīt studiju aprakstā minētās endokrīnās slimības, spēs formulēt šo slimību definīciju, vadošo klasifikāciju (-as), slimības simptomātiku, slimības gaitu, diagnostikas kritērijus, izmeklēšanas plānu, ārstēšanas principus, ieskaitot nemedikamentozo, prognozi un prevencijas iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Spēs interpretēt klīnisko un bioķīmisko rādītājus, attiecināt to uz konkrētu klīnisko situāciju un sasaistīt to ar kopēju izmeklēšanas procesu; orientēties izmeklēšanas protokolos, rādītājos un interpretēt rezultātu; atpazīt programmā minētos sindromus un saprast kādās nozoloģijas ir šādas problēmas, diferencēt tos. | ||||||||
Kompetences: | Ļauj izvirzīt darbības prioritātes un strukturēt darba uzdevumus tā, lai to izpilde visīsākā iespējamā laikā, racionāli izmantojot pieejamos resursus, uzlabotu pacienta veselības stāvokli. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | A. Lejnieks. Klīniskā medicīna. 1.-3.grāmatas. Nacionālais apgāds, 2010-2012 (akceptējams izdevums) (latviešu plūsmai) | ||||||||
2 | Safron Whitehead, John Miell. „Clinical endocrinology”. Scion Publishing.com, 2013 | ||||||||
3 | Williams Textbook of Endocrinology. 12th edition, 2020 |