.
Nefroloģija: iepazītā un nezināmā praktiskā diferenciāldiagnostiskā kontekstā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2020 10:44:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | ISK_219 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Internā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Pētersons | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Iekšķīgo slimību katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Hipokrāta iela 2, iskrsu[pnkts]lv, +371 67042338 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi pabeigtas A līmeņa nefroloģijas cikla nodarbības. | ||||||||
Mērķis: | Izmantojot e-lekcijas un praktiskās nodarbības sniegt studentiem iespējas padziļināti apgūt nefroloģijas specialitātes lokā esošās medicīniskās problēmas. Par instrumentiem plānots izmantot sarežģītākus diferenciāldiagnostiskos uzdevumus, retāku slimību analīzi, dažādu tēmu kombinācijas un saikni ar citām disciplīnām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | TIN spektrs. GP diferenciāldiagnostika. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Nieres un CD, LED, plazmas šūnu diskrāzijas. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | ANM klasifikācijas un diagnostikas aspekti. Pacienta ar tūsku diagnostiskā pieeja, klīnisko gadījumu analīze. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
4 | Hematūrijas diferenciālā diagnostika, klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Aknu un nieru patofizioloģiskā saspēle, klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | ANM ārstēšanas taktikas izvēle, klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Peritoneālā dialīzes kvalitātes uzraudzība, klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | HD piemērotākās devas izvēle. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Izvēle un sagatavošana NAT. HNM progresijas ietekmēšana. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
10 | Tx pacienta problēmu uzraudzība, klīnisko gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs pie slimnieka gultas, slimības vēstures dati, simulācijas, darbs ar literatūru, ieskaitot e-vidi, kas rezultējas kā protokols par pacienta apsekošanu ar diagnozi, tās pamatojumu, galvenajiem izmeklējumiem un piemeklētu konkrētu ārstēšanu izmeklētajam pacientam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa beigās, izvērtējot studenta zināšanas tiek ņemta vērā arī studenta sagatavotība nodarbībai, aktivitāte tajā, spēja argumentēti piedalīties diskusijā katrā nodarbībā; precizitāte, lietojot izmeklējumu nosaukumus, metodikas, vērtējot indikācijas un kontrindikācijas, ar izpratnes novērtējumu un spēju atrast jaunas diagnostikas un ārstēšanas pieejas un prognozēt nākotnes iespējas. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Students iegūs zināšanas par esošajām speciālajām un jaunākajām diagnostikas un ārstēšanas metodēm nefroloģijā, zinās izdevīgākos izmeklēšanas ceļus dažādās klīniskajās situācijas. Students iegūs priekšstatu par nieru aizstājterapijas metodēm – hemodialīzi, peritoneālo dialīzi, zinās pacientu terapijas principus, sagatavojot nieru aizstājterapijai, pratīs izvērtēt to priekšrocības un iespējamos riskus. Zinās galvenās metodes, lai nodrošinātu hronisko hemodialīzi – arteriovenozās fistulas un protēzes lietošanas īpatnības, centrālā venozā katetra pielietošanu, zinās pacienta novērošanas principus, komplikācijas un tās korekcijas iespējas. | ||||||||
Prasmes: | Izmantojot izmeklēšanas datus, pratīs formulēt indikācijas, izvērtēt kontrindikācijas un ierobežojumus nieru slimību diagnostikā un ārstēšanā lietojamām mūsdienu un potenciālajām metodēm nākotnē, pratīs izmantot standarta paņēmienus kā konkrētā klīniskajā situācijā izvēlēties efektīvāko diagnostikas un ārstēšanas ceļu ar maksimālo ekonomisko ieguvumu. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno izziņas procesu, lai sabalansētu esošās zināšanas obligātajā kursā ar jauno mācību vielu standarta situācijās nefroloģijā, spēj orientēties ieguvumu / risku izvērtējumā, darbojoties gan vienam, gan 2-3 studentu grupā, prot izmantot literatūru, e-vidi, kolēģu un pasniedzēju zināšanas, precīzi formulējot jautājumu; uzņemas atbildību par studentu grupas darba prezentēšanu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Klīniskā medicīna. A.Lejnieka redakcijā, 2012 (akceptējams izdevums) (latviešu plūsmai) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Nieru Transplantācija. Rafaels Rozentāls, Inese Folkmane. Izdevniecība: Nacionālais apgāds, SIA, 2008 (latviešu plūsmai) |