.
Infekciju slimības un tuberkuloze
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.03.2022 15:07:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | IUDK_004 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Infekcijas slimības | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ludmila Vīksna | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Infektoloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Linezera iela 3, idkrsu[pnkts]lv, +371 67014777 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bioloģijā, anatomijā, histoloģijā, fizioloģijā, patoloģiskajā fizioloģijā, bioķīmijā, mikrobioloģijā, propedeitikā, farmakoloģijā un iekšķīgajās slimībās. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt teorētisko un praktisko zināšanu apguvi par infekcijas slimību izcelsmi un attīstības mehānismiem cilvēka organismā, sasaistot tās ar klīniskajām slimības izpausmēm, tai skaitā invalidizējošiem aspektiem, ārstēšanai pieejamiem un konkrētiem terapeitiskiem paņēmieniem, kā arī izsargāšanās iespējām no šīm slimībām un ietekmi uz indivīda dzīves kvalitāti. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Latvijai un pasaulei svarīgākās infekciju slimības. Mācība par infekcijas un epidēmisko procesu. Infekciju slimību diagnostikas un ārstēšanas pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Ceļotāju veselība infekcijas slimību aspektā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Infekcijas slimības, kas raksturojas ar komplikācijām, kurām nepieciešama rehabilitācija (difterija, ērču encefalīts, Laimas slimība, u.c.). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Rehabilitācijas īpatnības tuberkulozes pacientiem. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Specifiskā un nespecifiskā infekcijas slimību profilakse. Hospitālās infekcijas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Latvijai un pasaulei svarīgākās infekciju slimības. Mācība par infekcijas un epidēmisko procesu. Infekciju slimību diagnostikas un ārstēšanas pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Gaisa pilienu, kontakta, fekāli orāli izplatošās infekcijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Ceļotāju veselība infekcijas slimību aspektā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ar asinīm izplatošās infekciju slimības. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Infekcijas slimības, kas raksturojas ar komplikācijām, kurām nepieciešama rehabilitācija (difterija, ērču encefalīts, Laimas slimība, u.c.). | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Specifiskā un nespecifiskā infekcijas slimību profilakse. Hospitālās infekcijas. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Iepriekšēja sagatavošanās attiecīgās nodarbības tēmai, referāts par izvēlēto tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgais darbs: Referāts, vērtēšanas kritēriji – darba satura atbilstība izvēlētai tēmai, studenta ieguldītais patstāvīgais darbs, studenta zināšanu līmenis, kas novērtēts, pārrunājot patstāvīgo darbu ar docētāju, darba noformējums. Ieskaite: aktivitāte nodarbībās un patstāvīgā darba vērtējums - 50%, daudzatbilžu tests - 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie spēs sistematizēt infekcijas slimības fizioterapijas pielietošanas kontekstā; klasificēt raksturīgos simptomus un slimības attīstības mehānismus, indikācijas un kontrindikācijas fizioterapijas pielietošanas kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Pratīs veidot plānu medicīniskām darbībām, kas nepieciešamas infekcijas slimību diagnostikas, klīniskās ainas, ārstēšanas un profilakses noteikšanai; noskaidrot anamnēzi; izskaidrot laboratoros izmeklējumus un fizikālās izmeklēšanas rezultātus; piemērot ārsta nozīmētās procedūras pacientiem ar infekcijas slimības diagnozi. | ||||||||
Kompetences: | Profesionāli sadarboties ar infekcijas slimību pacientiem, pacientu tuviniekiem un kolēģiem pacienta dzīves kvalitātes uzlabošanās jomā, ievērojot medicīnas ētikas normas un respektējot pacientu tiesības; pilnveidot patstāvīgas un kolektīvās mācīšanās kompetenci. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bennett J. E., Dolin R., Blaser M. J. Mandell Douglas and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. 9th Edition, Elsevier, 2019. | ||||||||
2 | Fred F. Ferri. Ferri's Clinical Advisor. 2023, Elsevier. | ||||||||
3 | Vīksna L. Infekcijas slimības. Rīga: Medicīnas apgāds; 2011, 588 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Zeltiņa I., Zavadska D, Grope I., Aldiņš P., et.al. Praktiskas rekomendācijas vakcinācijai veseliem pieaugušajiem un riska grupu indivīdiem Latvijā. Rīga. Slimību profilakses un kontroles centrs; 2019. | ||||||||
5 | Tuberkulozes klīniskās vadlīnijas. 2015. | ||||||||
6 | Tuberculosis. Jennifer Furin, Helen Cox, Madhukar Pai. Lancet 2019; 393: 1642–56 | ||||||||
7 | Madhukar Pai, Marcel A. Behr, David Dowdy, et.al. Tuberculosis. Nature reviews/Disease primers. Article number: 16076 doi:10.1038/nrdp.2016.76 Published online 27 Oct 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vakcinācija: aktīvā specifiskā imūnprofilakse. L. Vīksna. Nacionālais apgāds, Rīga, 2008, 252 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.uptudate.com | ||||||||
2 | http://www.who.int/ | ||||||||
3 | https://www-amboss-com.db.rsu.lv/row/campus/2018/rsu-activa… | ||||||||
4 | https://accessmedicine.mhmedical.com | ||||||||
5 | https://www.clinicalkey.com | ||||||||
6 | http://search.ebscohost.com/ | ||||||||
7 | http://site.ebrary.com/lib/rsub | ||||||||
8 | https://ecdc.europa.eu/sites/ | ||||||||
9 | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ | ||||||||
10 | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/ | ||||||||
11 | https://emedicine.medscape.com/ | ||||||||
12 | https://www.cdc.gov/ | ||||||||
13 | http://www.antimicrobe.org/ |