.
Animācija, video un citi audiovizuālo mediju veidi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_001 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar animācijas, video un citu audiovizuālo mediju rīkiem, metodēm un tehnikām, kā arī mūsdienu audiovizuālās kultūras kopainu un nozarēm. Veidojot pārskatu par šo digitālo mediju pielietojumu un tehnikām, tiks uzsvērta tematika par tēlu un naratīva veidošanu, pašiem nozīmīgākajiem elementiem attēlu un skaņu veidošanā un to savstarpējo mijiedarbību, attēla kompozīciju un digitālo montāžu, kā arī interaktivitāti. Studenti tiks iepazīstināti ar audiovizuālo vēstījumu veidošanas pamatiem dažādiem mērķa pielietojumiem un vidēm, kā arī to realizācijas procesa norisi. Kursa ietvaros tiks attīstīta prasme strādāt komandā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Animācija, tās tehnikas un audiovizuālo elementu lietojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Video un citi audiovizuālie un interaktīvie mediji digitālās kultūras kontekstā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Video tehniskie parametri un formāti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kustīga attēla produkcijas, reprodukcijas un reprezentācijas tehnikas un programmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Tēlu un naratīva veidošana. Attēls un skaņa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kompozīcija un digitālā montāža. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Animācija, tās tehnikas un audiovizuālo elementu lietojums. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Video un citi audiovizuālie un interaktīvie mediji digitālās kultūras kontekstā. | Lekcijas | 0.50 | ||||||
3 | Video tehniskie parametri un formāti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kustīga attēla produkcijas, reprodukcijas un reprezentācijas tehnikas un programmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Tēlu un naratīva veidošana. Attēls un skaņa. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kompozīcija un digitālā montāža. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Scenārija ideju veidošanas principi. Audiovizuālā projekta idejas un koncepcijas prezentācija un apspriešana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Projekta realizācijas plānošana. Kadru plāna un citu nepieciešamo sagatavošanās materiālu izstrāde. Audiovizuālā projekta sagataves materiālu prezentācija. Analīze un diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijās un semināros sniegtās zināšanas aprobēt, studentu grupās izstrādājot un realizējot audiovizuālu projektu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība lekcijās. Līdzdalība un aktivitātes semināros. Radošais projekts – audiovizuālais projekts, tā atbilstība kursa saturam. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie spēs raksturot animācijas kā vizuālās komunikācijas veida būtību un tās tipus. Pārzinās, kā salīdzināt un analizēt animācijas vēstījumus un un pieejas. Pārzinās animācijas elementus, kompozīciju un montāžas principus. | ||||||||
Prasmes: | Spēs izstrādāt animācijas stāstījumu un izmantot naratīvu veidolus. Pratīs praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par animāciju. Spēs patstāvīgi veidot vizuālās komunikācijas darbus animācijā. Spēs autonomi sakārtot animācijas elementus, pielietojot galvenās kompozīcijas un naratīva veidošanas likumsakarības. | ||||||||
Kompetences: | Autonomi un profesionāli spēs kritiski izvērtēt pieejamos resursus audiovizuālā projekta iecerei un realizācijai. Atbildīgi un ētiski spēs animācijas ražošanas uzsākšanai iegūt un producēt atbilstošus nepieciešamos materiālus. Spēs kompetenti izvēlēties vēstījumam atbilstošas audiovizuālās tehnoloģijas. Demonstrēs kritisku attieksmi pret naratīva struktūru, vēstījumu, tēlu izvēli un audiovizuālo elementu pielietojumu, radot kustīgā attēla darbu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Furniss M. The Animation Bible: A Practical Guide to the Art of Animating from Flipbooks to Flash. – New York: Abrams, 2008. | ||||||||
2 | Williams R. The Animator's Survival Kit. – Faber & Faber, 2012. | ||||||||
3 | Bourriaud N. Postproduction: Culture as Screenplay: How Art Reprograms the World. – Lukas & Sternberg, 2005. | ||||||||
4 | Spielmann Y. Video: The Reflexive Medium. – MIT Press, 2008. | ||||||||
5 | Li Z.N., Drew M.S. Fundamentals of Multimedia. - Prentice Hall, 2004. | ||||||||
6 | Reisz K., Milar G. Technique of Film Editing. – Focal Press, 2009. | ||||||||
7 | Rubin M. Nonlinear - A Field Guide to Digital Video and Film Editing. – Triad Pub Co, 4.ed., 2000. | ||||||||
8 | Wands B. Art of the Digital Age. – Thames & Hudson, 2007. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Long, B. Schenk, S. The Digital Filmmaking Handbook. – Charles River Media Inc., 2000. | ||||||||
2 | Harryhausen R., Dalton T. A Century of Stop Motion Animation: From Melies to Aardman First. – Watson-Guptill Publications, 2008. | ||||||||
3 | Arnheim R. Film as Art. - Los Angeles: University of California Press, 1957. | ||||||||
4 | Daniel N., Altmans R. Broken Screen: Expanding the Image, Breaking the Narrative. – Distributed Art Publishers, 2006. | ||||||||
5 | Sexton J. Music, Sound and Multimedia: From the Live to the Virtual - Edinburgh University Press, 2008 | ||||||||
6 | Hoffert, P. Music for new media: composing for videogames, web sites, presentations, and other interactive media. – Boston, Berklee Press, 2007. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.aec.at |