.
Reklāma
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_039 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar reklāmas raksturojumu, nozīmi un izveides pamatprincipiem uzņēmuma vai zīmola mārketinga komunikācijā. Rast izpratni par reklāmas nozares darbību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Reklāmas loma uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. Zīmols, zīmola identitāte. Zīmola vērtība (Brand Value), zīmola kapitāls (Brand equity). Reklāmas definīcijas. Reklāmas galvenās funkcijas un elementi. Reklāmu veidi. Komunikācija. Zīmola komunikācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | AIDA modelis. Think Feel Do modelis. Ietekmes aspektu modeļa (The Facets Model of Effects) raksturojums un analīze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Stratēģiskā izpēte, pētījumi un to nozīme. Segmentēšana un mērķorientēšana (Targeting). Stratēģiskā plānošana. Mārketinga plāns, komunikācijas plāns. Komunikācijas mērķi, lēmumi, mērķa grupa, zīmola identitātes stratēģija. Zīmola pozicionēšana un jaunākās atziņas. Patērētāja izpratne (Consumer insight). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Reklāmas radošā daļa. Radošuma nozīme. Vēstījuma mērķi (message objectives). Kā pārvērst mērķus vēstījuma stratēģijā. Freizera sešas radošās stratēģijas (Frazer’s Six Creative Strategies). Paradigmu salīdzinājums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Vēstījumu izveide, atbilstoši mērķiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Reklāmas komunikācijas plāns medijos. Reklāma un mediji. Producēšana. Procesi. Sasniegumu – noteikto mērķu novērtēšana. Ar reklāmas jomu saistītie uzņēmumi. Aģentūru biznesa modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Darba uzdevumi, to nozīme, loma. Darba uzdevuma analīze. Efektīva darba uzdevuma izveides priekšnoteikumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Reklāmas loma uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. Zīmols, zīmola identitāte. Zīmola vērtība (Brand Value), zīmola kapitāls (Brand equity). Reklāmas definīcijas. Reklāmas galvenās funkcijas un elementi. Reklāmu veidi. Komunikācija. Zīmola komunikācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Gadījumu analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Stratēģiskā izpēte, pētījumi un to nozīme. Segmentēšana un mērķorientēšana (Targeting). Stratēģiskā plānošana. Mārketinga plāns, komunikācijas plāns. Komunikācijas mērķi, lēmumi, mērķa grupa, zīmola identitātes stratēģija. Zīmola pozicionēšana un jaunākās atziņas. Patērētāja izpratne (Consumer insight). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Vēstījumu izveide, atbilstoši mērķiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Reklāmas komunikācijas plāns medijos. Reklāma un mediji. Producēšana. Procesi. Sasniegumu – noteikto mērķu novērtēšana. Ar reklāmas jomu saistītie uzņēmumi. Aģentūru biznesa modeļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Darba uzdevumi, to nozīme, loma. Darba uzdevuma analīze. Efektīva darba uzdevuma izveides priekšnoteikumi. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Gadījumu analīze. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gadījumu analīze. Darba uzdevuma analīze. Patstāvīgā darba uzdevums ir pierādīt studenta spēju patstāvīgi veikt izpētes un analīzes darbu, kas balstīts kursa gaitā apgūtajās zināšanās, kā arī apliecināt studenta prasmes, strādājot gan individuāli, gan grupā, brīvi orientēties kursa teorijā un konceptuālā analītiskā līmenī piedāvāt temata/problēmas interpretāciju un iespējamos risinājuma variantus. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa prasības. Mācību vielas apguve tiks vērtēta šādā veidā: 1. Lekciju un nodarbību apmeklējums. 2. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) lekcijās un nodarbībās. 3. Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas, prasmes un kompetences tiks vērtētas 10 ballu sistēmā: 1. Lekciju un nodarbību apmeklējums 40%; 2. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) lekcijās – 10%; 3. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) nodarbībās – 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studējošie pārzina: • Reklāmas lomu uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. • Reklāmas definīcijas, reklāmas galvenās funkcijas un elementus un reklāmu veidus. • Komunikācijas un reklāmas mērķu saistību. • Reklāmas radošo stratēģiju izveides pamatus. • Reklāmas nozari, tajā iesaistīto uzņēmumus, procesus un biznesa modeļus. • Uz reklāmu attiecināmos normatīvos aktus un ētiku. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā studējošie izprot reklāmas izveides pamatus, spēj noteikt mērķus, uzdevumus, lai izveidotu reklāmas radošo stratēģiju un mediju risinājumus, atbilstoši mērķiem un mērķa grupas īpatnībām. Veido reklāmas radošo stratēģiju un vēstījumus, veic projektu izstrādi, analīzi. Izprot un analizē darba uzdevumus. | ||||||||
Kompetences: | Kursa apguves rezultātā studējošie spēj kompetenti un atbildīgi izanalizēt darba uzdevumu, izstrādāt reklāmas stratēģiju, veidot mērķiem atbilstošus vēstījumus, veikt reklāmas sasniegumu novērtējumu, atbilstoši noteiktajiem mērķiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Advertising & IMC, Sandra Moriarty, Nancy Mit5chell, Charles Wood, William Wells. Pearson Education. Limited, 2019. | ||||||||
2 | How brads grow what marketers don’t know. Byron Sharp. Oxford University Press, 2010, reprinted in 2019 | ||||||||
3 | How brands grow Part 2. Jenni Romaniuk, Byron Sharp. Oxford University Press, 2016. | ||||||||
4 | Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā, RSU, 2021. | ||||||||
5 | Brikše, I. Komunikācija. LU sējumi, Zinātne | ||||||||
6 | How not to plan, 66 ways to screw it up. Binnet&Carter, APG Ltd., 2018. | ||||||||
7 | Born in 1842. A History of Advertising. Stephane Princas, Marc Loiseau. Mundocom Paris, 2006. | ||||||||
8 | The Best Way for a Client to Brief Agency. BetterBriefs and Mark Ritson in partnership with the IPA, 2021. | ||||||||
9 | Brand Building versus Sales Activation: A False Dichotomy? Binett, 2023 | ||||||||
10 | The Advertising concept book. Pete Barry. Thames&Hudson, 2018. | ||||||||
11 | Ziņu mediju zīmola vadība 21.gadsimta mediju vidē. Promocijas darba kopsavilkums. Saulīte Linda, RTU Izdevniecība, Rīga, 2023. | ||||||||
12 | News media branding in the 21st century media business enironment. Doctoral Theses. Saulīte Linda. RTU Press, 2023. | ||||||||
13 | Building distinctive brand assets. Romaniuk Jenni. Oxford University Press, Australia&New Zealand, 2018 | ||||||||
14 | The Brand Innovation Manifesto. How to Build Brands, Redefine markets & Defy Conventions. Grant John. John Wiley &Sons Ltd., 2007. | ||||||||
15 | Advertising Media Planning. Jack Z. Sissors and Roger B. Baron, McGraw-Hill eBooks. 7th Edition | ||||||||
16 | A Meta-Analysis of When and How Advertising Creativity Works. Sara Rosengren, Martin Eisend, Scott Koslow, and Micael Dahlen. Journal of Marketing, 2020, Vol. 84(6) 39-56. | ||||||||
17 | Creative That Sells: How Advertising Execution Affects Sales. Nicole Hartnett, Rachel Kennedy, Byron Sharp, and Luke Greenacre. Journal of Advertising, 45(1), 102–112, 2016, American Academy of Advertising | ||||||||
18 | How to run an advertising agency by David Ogilvy | ||||||||
19 | Measuring advertising’s effect on mental availability. Kelly Vaughan, Armando Maria Corsi, Virginia Beal and Byron Sharp. International Journal of Market Research, 2021, Vol. 63(5) 665– 681 | ||||||||
20 | When Brands Go Dark. Examining Sales Trends when Brands Stop. Broad-Reach Advertising for Long Periods, Nicole Hartnett and others. JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH, June 2021 | ||||||||
21 | Creativity in Advertising: When It Works and When It Doesn’t. Werner Reinartz and Peter Saffert. Harward Business Review, 2013 June issue. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Centrālie statistikas biroji: www.stat.ee, www.csb.lv, www.std.lt | ||||||||
2 | Statista.com | ||||||||
3 | Latvijas reklāmas asociācija: www.lra.lv | ||||||||
4 | Eiropas komunikācijas aģentūru asociācija: eaca.eu | ||||||||
5 | Eiropas reklāmas standartu alianse: www.easa-alliance.org | ||||||||
6 | Eiropas tirgus pētījumu sabiedrība: www.esomar.org | ||||||||
7 | Eiropas TV reklāmas grupa: www.egta.com | ||||||||
8 | The Institute of Practitioners in Advertising, https://ipa.co.uk/ | ||||||||
9 | https://www.adweek.com/ | ||||||||
10 | Leta: http://www.nozare.lv/nozares/media/ | ||||||||
11 | Likumi: http://www.likumi.lv | ||||||||
12 | Radošās izcilības festivāls ADWARDS: https://www.adwards.lv/ | ||||||||
13 | Portāls Marketing Week. https://www.marketingweek.com/ | ||||||||
14 | Radošuma izcilības festivāls Cannes Lions: https://www.canneslions.com/ | ||||||||
15 | Reklāmas efektivitātes konkurss. https://www.effie-europe.com/ | ||||||||
16 | Association of National Advertisers https://www.ana.net/ | ||||||||
17 | Starptautiskā reklāmas asociācija: www.iaaglobal.org | ||||||||
18 | LATVIAN ART DIRECTORS CLUB: https://ladc.lv/ |