Pārlekt uz galveno saturu

Reklāma

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:17
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_039LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne; Informācijas un komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Alnis Stakle
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar reklāmas raksturojumu, nozīmi un izveides pamatprincipiem uzņēmuma vai zīmola mārketinga komunikācijā. Rast izpratni par reklāmas nozares darbību.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reklāmas loma uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. Zīmols, zīmola identitāte. Zīmola vērtība (Brand Value), zīmola kapitāls (Brand equity). Reklāmas definīcijas. Reklāmas galvenās funkcijas un elementi. Reklāmu veidi. Komunikācija. Zīmola komunikācija.Lekcijas1.00auditorija
2AIDA modelis. Think Feel Do modelis. Ietekmes aspektu modeļa (The Facets Model of Effects) raksturojums un analīzeLekcijas1.00auditorija
3Gadījumu analīze.Nodarbības1.00auditorija
4Stratēģiskā izpēte, pētījumi un to nozīme. Segmentēšana un mērķorientēšana (Targeting). Stratēģiskā plānošana. Mārketinga plāns, komunikācijas plāns. Komunikācijas mērķi, lēmumi, mērķa grupa, zīmola identitātes stratēģija. Zīmola pozicionēšana un jaunākās atziņas. Patērētāja izpratne (Consumer insight).Lekcijas1.00auditorija
5Reklāmas radošā daļa. Radošuma nozīme. Vēstījuma mērķi (message objectives). Kā pārvērst mērķus vēstījuma stratēģijā. Freizera sešas radošās stratēģijas (Frazer’s Six Creative Strategies). Paradigmu salīdzinājums.Lekcijas1.00auditorija
6Vēstījumu izveide, atbilstoši mērķiem.Nodarbības1.00auditorija
7Reklāmas komunikācijas plāns medijos. Reklāma un mediji. Producēšana. Procesi. Sasniegumu – noteikto mērķu novērtēšana. Ar reklāmas jomu saistītie uzņēmumi. Aģentūru biznesa modeļi.Lekcijas1.00auditorija
8Darba uzdevumi, to nozīme, loma. Darba uzdevuma analīze. Efektīva darba uzdevuma izveides priekšnoteikumi.Nodarbības1.00auditorija
9Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika.Lekcijas1.00auditorija
10Gadījumu analīze.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reklāmas loma uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. Zīmols, zīmola identitāte. Zīmola vērtība (Brand Value), zīmola kapitāls (Brand equity). Reklāmas definīcijas. Reklāmas galvenās funkcijas un elementi. Reklāmu veidi. Komunikācija. Zīmola komunikācija.Lekcijas1.00auditorija
3Gadījumu analīze.Nodarbības1.00auditorija
4Stratēģiskā izpēte, pētījumi un to nozīme. Segmentēšana un mērķorientēšana (Targeting). Stratēģiskā plānošana. Mārketinga plāns, komunikācijas plāns. Komunikācijas mērķi, lēmumi, mērķa grupa, zīmola identitātes stratēģija. Zīmola pozicionēšana un jaunākās atziņas. Patērētāja izpratne (Consumer insight).Lekcijas1.00auditorija
6Vēstījumu izveide, atbilstoši mērķiem.Nodarbības1.00auditorija
7Reklāmas komunikācijas plāns medijos. Reklāma un mediji. Producēšana. Procesi. Sasniegumu – noteikto mērķu novērtēšana. Ar reklāmas jomu saistītie uzņēmumi. Aģentūru biznesa modeļi.Lekcijas1.00auditorija
8Darba uzdevumi, to nozīme, loma. Darba uzdevuma analīze. Efektīva darba uzdevuma izveides priekšnoteikumi.Nodarbības0.50auditorija
9Uz reklāmu attiecināmie normatīvie akti. Reklāmas ētika.Lekcijas2.00auditorija
10Gadījumu analīze.Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gadījumu analīze. Darba uzdevuma analīze. Patstāvīgā darba uzdevums ir pierādīt studenta spēju patstāvīgi veikt izpētes un analīzes darbu, kas balstīts kursa gaitā apgūtajās zināšanās, kā arī apliecināt studenta prasmes, strādājot gan individuāli, gan grupā, brīvi orientēties kursa teorijā un konceptuālā analītiskā līmenī piedāvāt temata/problēmas interpretāciju un iespējamos risinājuma variantus. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Kursa prasības. Mācību vielas apguve tiks vērtēta šādā veidā: 1. Lekciju un nodarbību apmeklējums. 2. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) lekcijās un nodarbībās. 3. Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas, prasmes un kompetences tiks vērtētas 10 ballu sistēmā: 1. Lekciju un nodarbību apmeklējums 40%; 2. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) lekcijās – 10%; 3. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) nodarbībās – 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kursa apguves rezultātā studējošie pārzina: • Reklāmas lomu uzņēmuma mārketingā, ekonomikā un sabiedrībā. • Reklāmas definīcijas, reklāmas galvenās funkcijas un elementus un reklāmu veidus. • Komunikācijas un reklāmas mērķu saistību. • Reklāmas radošo stratēģiju izveides pamatus. • Reklāmas nozari, tajā iesaistīto uzņēmumus, procesus un biznesa modeļus. • Uz reklāmu attiecināmos normatīvos aktus un ētiku.
Prasmes:Kursa apguves rezultātā studējošie izprot reklāmas izveides pamatus, spēj noteikt mērķus, uzdevumus, lai izveidotu reklāmas radošo stratēģiju un mediju risinājumus, atbilstoši mērķiem un mērķa grupas īpatnībām. Veido reklāmas radošo stratēģiju un vēstījumus, veic projektu izstrādi, analīzi. Izprot un analizē darba uzdevumus.
Kompetences:Kursa apguves rezultātā studējošie spēj kompetenti un atbildīgi izanalizēt darba uzdevumu, izstrādāt reklāmas stratēģiju, veidot mērķiem atbilstošus vēstījumus, veikt reklāmas sasniegumu novērtējumu, atbilstoši noteiktajiem mērķiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Advertising & IMC, Sandra Moriarty, Nancy Mit5chell, Charles Wood, William Wells. Pearson Education. Limited, 2019.
2How brads grow what marketers don’t know. Byron Sharp. Oxford University Press, 2010, reprinted in 2019
3How brands grow Part 2. Jenni Romaniuk, Byron Sharp. Oxford University Press, 2016.
4Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. K. Mārtinsones un A. Piperes zinātniskajā redakcijā, RSU, 2021.
5Brikše, I. Komunikācija. LU sējumi, Zinātne
6How not to plan, 66 ways to screw it up. Binnet&Carter, APG Ltd., 2018.
7Born in 1842. A History of Advertising. Stephane Princas, Marc Loiseau. Mundocom Paris, 2006.
8The Best Way for a Client to Brief Agency. BetterBriefs and Mark Ritson in partnership with the IPA, 2021.
9Brand Building versus Sales Activation: A False Dichotomy? Binett, 2023
10The Advertising concept book. Pete Barry. Thames&Hudson, 2018.
11Ziņu mediju zīmola vadība 21.gadsimta mediju vidē. Promocijas darba kopsavilkums. Saulīte Linda, RTU Izdevniecība, Rīga, 2023.
12News media branding in the 21st century media business enironment. Doctoral Theses. Saulīte Linda. RTU Press, 2023.
13Building distinctive brand assets. Romaniuk Jenni. Oxford University Press, Australia&New Zealand, 2018
14The Brand Innovation Manifesto. How to Build Brands, Redefine markets & Defy Conventions. Grant John. John Wiley &Sons Ltd., 2007.
15Advertising Media Planning. Jack Z. Sissors and Roger B. Baron, McGraw-Hill eBooks. 7th Edition
16A Meta-Analysis of When and How Advertising Creativity Works. Sara Rosengren, Martin Eisend, Scott Koslow, and Micael Dahlen. Journal of Marketing, 2020, Vol. 84(6) 39-56.
17Creative That Sells: How Advertising Execution Affects Sales. Nicole Hartnett, Rachel Kennedy, Byron Sharp, and Luke Greenacre. Journal of Advertising, 45(1), 102–112, 2016, American Academy of Advertising
18How to run an advertising agency by David Ogilvy
19Measuring advertising’s effect on mental availability. Kelly Vaughan, Armando Maria Corsi, Virginia Beal and Byron Sharp. International Journal of Market Research, 2021, Vol. 63(5) 665– 681
20When Brands Go Dark. Examining Sales Trends when Brands Stop. Broad-Reach Advertising for Long Periods, Nicole Hartnett and others. JOURNAL OF ADVERTISING RESEARCH, June 2021
21Creativity in Advertising: When It Works and When It Doesn’t. Werner Reinartz and Peter Saffert. Harward Business Review, 2013 June issue.
Papildu literatūra
1Centrālie statistikas biroji: www.stat.ee, www.csb.lv, www.std.lt
2Statista.com
3Latvijas reklāmas asociācija: www.lra.lv
4Eiropas komunikācijas aģentūru asociācija: eaca.eu
5Eiropas reklāmas standartu alianse: www.easa-alliance.org
6Eiropas tirgus pētījumu sabiedrība: www.esomar.org
7Eiropas TV reklāmas grupa: www.egta.com
8The Institute of Practitioners in Advertising, https://ipa.co.uk/
9https://www.adweek.com/
10Leta: http://www.nozare.lv/nozares/media/
11Likumi: http://www.likumi.lv
12Radošās izcilības festivāls ADWARDS: https://www.adwards.lv/
13Portāls Marketing Week. https://www.marketingweek.com/
14Radošuma izcilības festivāls Cannes Lions: https://www.canneslions.com/
15Reklāmas efektivitātes konkurss. https://www.effie-europe.com/
16Association of National Advertisers https://www.ana.net/
17Starptautiskā reklāmas asociācija: www.iaaglobal.org
18LATVIAN ART DIRECTORS CLUB: https://ladc.lv/