.
Scenāriju rakstīšana / Dramaturģijas pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_057 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Kursa ietvaros studentiem jāapgūst vispārējās drāmas teorijas likumsakarības, to pielietošana dramaturģiskā materiāla izklāstā neatkarīgi no žanra, kā arī sīkāk tiek aplūkota scenāriju dramaturģijas žanra īpatnības, to veidi un formas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dramaturģijas likumsakarības – dzīves procesu un loģikas kopija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Dramaturģiska teksta pamats – raksturs, tā izveides likumsakarības, paņēmieni. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Stāsts – dramaturģiska materiāla tehnoloģiskais pamats. Paradokss. Dramaturģiska darba vēstījums. Tēmas, ideja un virsuzdevums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Uzdevums: scenārija ideju veidošanas principi. Mājas darbs: individuāla scenārija ainas izstrāde. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Dramaturģiska darba struktūra – trīscēlienu uzbūves īpatnības un pielietojums, citas struktūras. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Uzdevums: raksturu veidošana klasē turpmākai izstrādei. Mājas darbs: scenārija „logline”. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Specifisku dramaturģisku darbu uzbūve. Ekranizācijas, dramatizējumi, reklāma, videomāksla. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Individuālo darbu lasīšana un analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Scenārija formas, veidi, to tehniskais pieraksts un specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Individuālo darbu lasīšana un analīze. Diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dramaturģijas likumsakarības – dzīves procesu un loģikas kopija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Dramaturģiska teksta pamats – raksturs, tā izveides likumsakarības, paņēmieni. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Stāsts – dramaturģiska materiāla tehnoloģiskais pamats. Paradokss. Dramaturģiska darba vēstījums. Tēmas, ideja un virsuzdevums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Uzdevums: scenārija ideju veidošanas principi. Mājas darbs: individuāla scenārija ainas izstrāde. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Dramaturģiska darba struktūra – trīscēlienu uzbūves īpatnības un pielietojums, citas struktūras. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Uzdevums: raksturu veidošana klasē turpmākai izstrādei. Mājas darbs: scenārija „logline”. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Specifisku dramaturģisku darbu uzbūve. Ekranizācijas, dramatizējumi, reklāma, videomāksla. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Individuālo darbu lasīšana un analīze. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Scenārija formas, veidi, to tehniskais pieraksts un specifika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Individuālo darbu lasīšana un analīze. Diskusijas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Semestra laikā studējošais lasa obligāto literatūru un interneta avotus. Gan ar esošajām, gan ar iegūtajām zināšanām studējošajiem jādalās savā starpā gan lekciju laikā, gan diskusijās ārpus lekcijām, tādējādi attīstot katram savas un visu kopējās zināšanas par scenāriju rakstīšanu un dramaturģiju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Lekciju apmeklētība – 15%. Līdzdalība lekcijās (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) – 20%. Uzdevumu izpilde – 40%. Kursa projekts/eksāmens – 25%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie pārzina dramaturģijas likumsakarības un piederību komunikācijas procesam. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie prot lietot prasmes dramaturģisko struktūru analīzē, to īpatnībās atkarībā no žanra. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēj autonomi lietot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par scenāriju rakstīšanu un dramaturģiju, radot jaunas idejas un pieejas personīgiem projektiem. Spēj autonomi plānot un virzīt savu profesionālo pilnveidi, padziļinot savu izpratni par dramaturģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aristotelis, Poētika, Jāņa Rozes apgāds, 2008 | ||||||||
2 | Mitta, „Kino mezdu adom i rajem” – Podkova, 1999. | ||||||||
3 | L. Gundars, Dramatika jeb Racionālā poētika. – Darbnīcas, Rīga, 2009. | ||||||||
4 | Blake Snyder, Save The Cat! The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need,Michael Wiese Productions, 2005 | ||||||||
5 | V.Šekspīra luga „Hamlets” | ||||||||
6 | Christina Kallas un John Howard, Creative Screenwriting: Understanding Emotional Structure, Palgrave, 2010 | ||||||||
7 | David Trottier, The Screenwriter's Bible, 6th Edition: A Complete Guide to Writing, Formatting, and Selling Your Script (Expanded & Updated) 6th Edition, Silman-James Press, 2014 | ||||||||
8 | Erik Bork, The Idea: The Seven Elements of a Viable Story for Screen, Stage or Fiction, Overfall Press, 2018 | ||||||||
9 | Jessica Brody, Save the Cat! Writes a Novel: The Last Book On Novel Writing You'll Ever Need, Ten Speed Press, 2018 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Filma PUNCH-DRUNK LOVE (http://www.imdb.com/title/tt0272338/?ref_=nv_sr_1) 2002.gads, rež. P.T.Andersons. |