.
Sociālā antropoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:58
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_061 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Klāvs Sedlenieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas sociālajās zinātnēs. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar sociālās antropoloģijas pamatiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija) | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālās antropoloģijas galvenie tematiskie virzieni (dzimte un dzimums, radniecība, ekonomika, politika, reliģija) | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Galveno tematisko virzienu apspriešana semināros | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Uz katru semināru jāapgūst obligātā literatūra un jāuzraksta 1000 vārdu eseja par semināra tēmu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • students pārzina obligāto literatūru; • students izprot aplūkojamās problēmas; • students spēj formulēt viedokli un to argumentēti pamatot. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti zina: • kas ir antropoloģija; • kādas ir antropoloģijas galvenās pētniecības metodes; • kādu jautājumu loku apskata antropoloģija; • orientējas politikas, ekonomikas, dzimtes, radniecības, reliģijas pētniecības būtiskākajos jautājumos no antropoloģijas skatpunkta. | ||||||||
Prasmes: | Uzlabota spēja analizēt akadēmisko literatūru. Uzlabota spēja rakstīt argumentētu tekstu. Uzlabota spēja analizēt sabiedriskus procesus, izmantojot antropoloģiskās zināšanas. | ||||||||
Kompetences: | Analizēt tekstus, rakstīt esejas, pamatot savu viedokli, balstoties antropoloģiskajās zināšanās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Ember, Carol R, and Ember, Melvin. 1999. Anthropology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall. Chapter 1 'What is Anthropology' | ||||||||
2 | Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. 1. nodaļa 'Sociālantropoloģija: salīdzināšana un konteksts' | ||||||||
3 | Bohannan, Laura. 1966. 'Shakespeare in the Bush'. Natural History. | ||||||||
4 | Lee, Richard B. 1969. 'Eating Christmas in the Kalahari.' Natural History 78(10):14-22. | ||||||||
5 | Malinowski, Bronislaw. 1922. Argonauts of the western Pacific. London,: G. Routledge & sons, ltd. Chapter III 'The essentials of the Kula' | ||||||||
6 | Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 4 Economics: Interpreting production and distribution | ||||||||
7 | Laidlaw, James. 2000. 'Free Gift Makes no Friends.' The Journal of the Royal Anthropological Institute 6:4, pp. 617-634. | ||||||||
8 | Graeber, David. 2011. Debt : the first 5,000 years. Brooklyn, N.Y.: Melville House. Chapter 5, pp. 89-126 | ||||||||
9 | Strathern, Marilyn. 2012. 'Gifts money cannot buy.' Social Anthropology 20 (4): 397-410 | ||||||||
10 | Barnard, Alan. 2000. Social anthropology. Plymouth: GLMP Limited. Chapter 7 'Sex and Gender' | ||||||||
11 | Ortner, Sherry B. 1974. 'Is female to male as nature is to culture?' In Michelle Zimbalist Rosaldo and Louise Lamphere (eds). Woman, Culture, and Society, 67-87. Stanford, CA: Stanford University Press. | ||||||||
12 | Martin, E. 1991. 'The egg and the sperm: How science has constructed a romance based on stereotypical male-female roles.' Signs 16:3, pp. 485-501. | ||||||||
13 | Murphy, Yolanda, and Robert R. F. Murphy. 1974. Women of the forest. New York,: Columbia University Press. Chapter Chapter 6 (women and married life), AND Chapter 8 (men and women) | ||||||||
14 | Cornwall, Andrea. 1994. 'Gendered identities and gender ambiguity among travestis in Salvador, Brazil.' In Dislocating Masculinity : Comparative Ethnographies edited by Nancy Lindisfarne and Andrea Cornwall. London; New York: Routledge: 111-132 | ||||||||
15 | Sponsel, Leslie E. (1996) ‘Natural History of Peace: The Positive View of Human Nature and Its Potential.’ in Thomas Gregor (ed.) A Natural History of Peace. Vanderbilt University Press. http://www.peacefulsocieties.org/Archintr/spo96int.html | ||||||||
16 | Warneken, F. and Tomasello, M. The roots of human altruism// British Journal of Psychology (2009), 100, 455–471 | ||||||||
17 | Overning, Joanna (1989) ‘Styles of Manhood: an Amazonian contrast in tranquility and violence’ in Signe Howell and Roy Willis Societies at Peace: Anthropological Perspectives. London and New York: Routledge. Pp 79-99 | ||||||||
18 | de Waal, Frans B. 2000. 'Primates--a natural heritage of conflict resolution.' Science 289:5479, pp. 586-590. | ||||||||
19 | Ēriksens, Tomass Hillans. 2010. Mazas vietas - lieli jautājumi. Ievads sociālantropoloģijā. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds. XIII nodaļa Reliģija un rituāli | ||||||||
20 | Sosis, R. 2006[2004]. "The Adaptive Value of Religious Ritual. Rituals promote group cohesion by requiring members to engage in behavior that is too costly to fake," in Anthropology. Annual Editions, vol. March-April. Edited by E. Angeloni, pp. 153-158. Dubuque, IA: Contemporary Learning Series. | ||||||||
21 | Evans-Pritchard, Edward E. 1976. Witchcraft, oracles, and magic among the Azande. Oxford: Clarendon Press. Chapter II 'The notion of Witchcraft explains unfortunate events' | ||||||||
22 | Bloch, Maurice. 2013. In and out of each other's bodies: theory of mind, evolution, truth, and the nature of the social. Boulder, CO: Paradigm Publishers. Chapter 2 "Why is religion nothing special but is central" pp 23-40 |