.
Starptautiskās attiecības un starpkultūru komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:19
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_070 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilva Skulte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sociālās teorijas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt pārskatu par starptautisko attiecību problemātiku, tās vēsturisko attīstību un perspektīvām 21. gadsimta ģeopolitiskā kontekstā; sniegt pārskatu par dažādām sociālām, reliģiskām un etniskām identitātēm, kas veido kultūru dažādību mūsdienu globalizētas sabiedrības ietvaros; sniegt priekšstatu par starpkultūru izglītības problemātiku. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads starptautisko attiecību fenomenā: priekšmets, hronoloģija, aktuālā attīstība un problemātika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Nacionālās valsts un reģionālās kultūras problemātika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kultūrkonflikta veidošanās: "mēs un viņi" kopienu veidošanās tehnoloģijas. Citādība kultūrā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Starptautiskais konflikts: izcelsmes un cēloņu veidi, risinājumi, ideoloģiskais noformējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Alternatīvas kultūras Latvijas sabiedrībā: vairākuma un mazākumgrupu komunikācijas tehnoloģijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kultūru dažādības diskursi I: multikulturālisma teorijas un pieredzes spektrs pasaules reģionos (melting pot, kohēzija, multikulturālisms). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Kultūru dažādības diskursi II: rasisms, ksenofobija, diskriminācija. Radikālas kustības globālajā kultūrtelpā – skinhedi utt. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Latvijas un Eiropas Savienības politikas attīstība starpkultūru komunikācijas jomā. Nacionālie rīcības plāni un ES direktīvas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Politiskās elites loma multikulturālisma attīstībā Latvijā, Baltijas valstīs un ES mērogā. Salīdzinošā analīze (pēc studentu izvēles). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Starpkultūru izglītības attīstība Latvijā. ASV un ES Padomes pieredzes transfers. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studēšana un referāta sagatavošana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un semināru apmeklējums, atbilžu kvalitāte, referāts, eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studējošie pārzina starptautisko attiecību problēmas mūsdienu pasaulē un teorijas to skaidrojumam. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā maģistranti prot prasmīgi veidot komunikāciju ar citu tautu un kultūru pārstāvjiem, pārzinot kultūratšķirību nozīmi un problēmu pārvarēšanas metodes. | ||||||||
Kompetences: | Kursa apguves rezultātā studējošie kompetenti komunicē (t.sk. profesionālajā darbā, organizācijās) starpkultūru vidē, ņemot vērā kultūru atšķirības, atšķirīgos politiskos kontekstus un tolerances principus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Golding P. Beyond Cultural Imperialism. Globalization, communication and the new international order. (1999) Sage Publications. | ||||||||
2 | Davidov, E., Schmidt, P., Billiet, J., & Meuleman, B. (2018). Cross-cultural analysis: Methods and applications. Routledge. | ||||||||
3 | Gudykunst, W.B., & Mody, B. (2002). Handbook of International and Intercultural Communication. Thousand Oaks: Sage Publications. | ||||||||
4 | Hall, E.T. (1969). The Hidden Dimension. New York: Anchor Books. | ||||||||
5 | Hall, E.T. (1989). Beyond Culture. New York: Random House. | ||||||||
6 | Hostede, G. (1984). Cultures Consequences. Newbury Park: Sage Publications. | ||||||||
7 | Lewis R. (1999). When Cultures Collide. Managing successfully across Cultures. Brealey Publishing House | ||||||||
8 | Renshon, S.A., & Duckitt, J. ed. (2000). Political Psychology: Cultural and Crosscultural Foundations. Houndmills: Macmillan Press. | ||||||||
9 | Samovar, L.A., & Porter, R.E. (1991). Intercultural Communication: A Reader. Belmont: Wadsworth Publishing Company. | ||||||||
10 | Samovar, L. A., McDaniel, E. R., Porter, R. E., & Roy, C. S. (2015). Communication between cultures. Nelson Education. | ||||||||
11 | Ting-Toomey, S. (2018). Communicating Across Cultures. New York: Guilford Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Böhme H. Orientierung Kulturwissenschaft. Was sie kann, was sie will. (2000). Rowohlts | ||||||||
2 | Brislin, R.W. ed. (1990). Applied Cross-Cultural Psychology. Newbury Park: Sage Publications. | ||||||||
3 | Gellner E. Pflug, Schwert und Buch.(1993). Klett – Cotta. |