.
TV žurnālistika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_075 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Bibliotēkzinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sergejs Kruks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads komunikācijas teorijās. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar audiovizuālo vēstījumu veidošanas principiem; skaidrot dažādu raidījumu mērķus un uzbūvi; sekmēt kritisko izpratni par dokumentālo raidījumu un ziņu sižetu verbālo un vizuālo saturu; veicināt vizuālo domāšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | TV vēstījumu veidošana un saprašana: kodēšana/dekodēšana.TV raidījumu žanri un veidi; raidījumu klasifikācijas principi. Žanra izpratnes nozīme raidījuma veidošanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ziņu redakcijas darba rutīnas. Notikumu atlase. Sižeta problēmas definīcija. Avotu izvēle un sazināšanās ar avotiem. Intervēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņas teksta un attēla mijiedarbība. Ziņu raidījumu veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ziņu raidījumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Interviju, diskusiju un dokumentālie raidījumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | TV raidījumu uztveršanas ikdienas konteksti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Izklaidējošie raidījumi. Ziepju operas un sērijas. Realitātes televīzija. Sports. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Izklaidējošie raidījumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sabiedriskā un komerciālā TV. Mediju konverģence. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | TV vēstījumu veidošana un saprašana: kodēšana/dekodēšana.TV raidījumu žanri un veidi; raidījumu klasifikācijas principi. Žanra izpratnes nozīme raidījuma veidošanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ziņu redakcijas darba rutīnas. Notikumu atlase. Sižeta problēmas definīcija. Avotu izvēle un sazināšanās ar avotiem. Intervēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Filmēšana. Kadru veidi. Montāža. Ziņu sižeta komponenti. Ziņas teksta un attēla mijiedarbība. Ziņu raidījumu veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ziņu raidījumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Interviju, diskusiju un dokumentālie raidījumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Izklaidējošie raidījumi. Ziepju operas un sērijas. Realitātes televīzija. Sports. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sabiedriskā un komerciālā TV. Mediju konverģence. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Padziļināt lekcijās iegūtās zināšanas, lasot obligāto literatūru; izpildīt mājas darbus, izvēloties divas iespējas: 1) ziņu sižeta; intervijas, diskusijas vai dokumentālā raidījuma; izklaidējošā raidījuma kvalitatīvā analīze (kopā 3 rakstu darbi); 2) ziņu sižetu kvantitatīvā analīze (jākodē 5 ziņu raidījumu saturs saskaņā ar piedāvāto metodoloģiju). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Izpildīti mājas darbi (3 rakstu darbi vai Excel tabula ar kvantitatīvo analīzi), līdzdalība semināros, eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie saprot audiovizuālo vēstījumu un televīzijas raidījumu veidošanas un interpretācijas principus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie veido audiovizuālos vēstījumus koncepcijas izstrādes stadijā, ievērojot attēla un teksta mijiedarbības principus, kā arī auditorijas uztveršanu ikdienas kontekstā. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie vērtē audiovizuālo vēstījumus un to kontekstuālās interpretācijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Allan, S. (2010) “News, Audiences and Everyday Life”. Pp. 121-122, 130-141 in News Culture. | ||||||||
2 | Boyd, Andrew (2001) Broadcast journalism. Techniques of Radio and TV News. Oxford: Focal Press. | ||||||||
3 | Hall, S. (2006) „Encoding/Decoding”, Pp. 163-173 in Media and Cultural Studies. Key Works. | ||||||||
4 | Morley, D. (1992) Gender, domestic leisure and viewing practices. Pp. 123-162 in Television, Audiences and Cultural Studies. | ||||||||
5 | Nichols, Bill (2001) Introduction to documentary. Bloomington: Indiana University Press. | ||||||||
6 | Walters, Roger (1994) Broadcast Writing. McGriw-Hill. | ||||||||
7 | Wasko, Janet (2005) A companion to television. London: Blackwell. | ||||||||
8 | White, Ted and Frank Barnas (2010) Broadcast News: Writing, Reporting, and Producing. 5th Edition. London: Focal Press. | ||||||||
9 | Dayan, D., E. Katz (1992) Media Events. Cambridge, MA: Harvard University Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kruks, S., J. Juzefovičs (2007) Ziņas Latvijas televīzijās. LTV1, LTV7, TV3, LNT, TV5 un PBK ziņu raidījumu satura analīze. Rīga: NRTP. | ||||||||
2 | Kruks, S., J. Juzefovičs, G. Kikusts, E. Kikuste (2007) Ziņas Latvijas televīzijās. LTV1, LTV7, TV3, LNT, TV5 un PBK ziņu raidījumu satura analīze. Rīga: NRTP. | ||||||||
3 | Lange, P. (2014) Kids on Youtube. Walnut Creek, CA: Left Coast Press. | ||||||||
4 | Millerson, G., J. Owens (2009) Television Production. 14th ed. Amsterdam: Elsevier. | ||||||||
5 | Juzefovičs, J. (2012) Ziņas sabiedriskajā televīzijā. Valmiera: Vidzemes Augstskola. |