Pārlekt uz galveno saturu

Jauno mediju un tīkla teorijas

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:47
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_115LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lāsma Šķestere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mediju teorijas.
Mērķis:
Attīstīt studējošo teorētiskās zināšanas jauno mediju mediju jomā, apgūt pamata tīkla teorijas un to vēsturi, veicināt tīkla un sabiedrības kā tīkla izpratni, iemācīt prasmes lietot tīklu kartēšanas programmas sabiedrības un komunikācijas pētniecībā, apgūt kompetences moderno tehnoloģiju un tīklu aktuālajās attīstības tendencēs un ar to saistītajos sociālajos procesos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Jauno mediju teorijas.Lekcijas2.00auditorija
2Jauno mediju principi un likumi.Nodarbības1.00auditorija
3Tīklu teorijas.Lekcijas2.00auditorija
4Tīklu kartēšana.Nodarbības2.00auditorija
5Translokālās kopienas un lokālie tīklojumi. Kreatīvie un sociālie tīkli.Lekcijas2.00auditorija
6Mobilie un hibrīdie tīkli. Mūsdienu tīklu sabiedrības aktuālās problēmas. Gala prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas, kartēšanas uzdevums, gala darbs – referāts. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Lekciju un semināru apmeklējums un atbilžu kvalitāte, darbu un referāta kvalitāte, eksāmena atbilžu kvalitāte.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Maģistranti izprot jauno mediju komunikācijas specifiku kontekstā ar tradicionālo mediju komunikāciju, orientējas jauno mediju un tīkla komunikācijas teorētiskajos modeļos un pārzina galveno teorētiķu koncepcijas.
Prasmes:Maģistranti spēj izmantot jauno mediju specifiskās īpašības savā komunikācijas praksē un komunikācijas plānošanā un vadībā. Maģistranti prasmīgi komunicē internetā, izmantojot multimedijus un tīkla struktūras īpatnības saviem mērķiem.
Kompetences:Studējošie ir kompetenti lietot, veidot un analizēt tīklus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Manovičs, Ļevs. Jauno mediju valoda. (tulk.) Rīga: RIXC, 2006.
2Wardrip-Fruin, Noah, Nick Montfort (ed.). New Media Reader. The MIT Press, 2003
3Castells, Manuel. The Rise of the Network Society. Vol. 1: The Information Age. Economy, Society and Culture. Blackwell Publishers, 2000 (1st ed. – 1996).
4Lovink, Geert. Zero Comments: Blogging and Critical Internet Culture. Routledge, 2007
5Kluitenberg, Eric. Delusive Spaces: Essays on Culture, Media and Technology. Amsterdam: NAi Publisher, 2008.
6Freeman, Linton. The Development of Social Network Analysis. Vancouver: Empirical Pres, 2006
7Rheingold, Howard. Smart mobs: The Next Social Revolution. 2002
8Rossiter, Ned. Organized Networks: Media Theory, Creative Labour, New Institutions. NAi Publishers, Rotterdam and the Institute of Network Cultures, Amsterdam, 2006
9Sassen, Saskia. Electronic markets and activist networks: the weight of social logics in digital formations. In: Latham, Robert and Saskia Sassen (eds.). Digital Formations: IT and New Architectures in the Global Realm. Princeton University Press, 2005.
10Krebs, Valdis. Social Network Analysis, A Brief Introduction.
11Varnelis, Kazys. Network Culture.
12Chun, W. H. K. Updating to remain the same: Habitual new media. MIT press, 2016
13Duhé, S. An overview of new media research in public relations journals from 1981 to 2014. Public Relations Review, (2015). 41(2), 153-169.
14Siapera, E. Understanding new media. Sage, 2017.
15Schroeder, R. (2018). Towards a theory of digital media. Information, Communication & Society, 21(3), 323-339.
16Wei, R., & Xu, L. Z. New Media and Politics: A Synopsis of Theories, Issues, and Research. In Oxford Research Encyclopedia of Communication, 2019
17Couldry, N. Actor‐Network Theory. The International Encyclopedia of Communication Theory and Philosophy (2016): 1-7.
Papildu literatūra
1del Fresno Garcia, M., Daly, A. J., & Segado Sanchez-Cabezudo, S. (2016). Identifying the new Influences in the Internet Era: Social Media and Social Network Analysis. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, (153).
2Dourish, P. Algorithms and their others: Algorithmic culture in context. Big Data & Society, 2016. 3(2),
3Lenton, T. M., & Latour, B. Gaia 2.0. Science, 2018. 361(6407), 1066-1068.