.
Bērnības etnogrāfija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.03.2024 14:09:35
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_141 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā antropoloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Karīna Vasiļevska-Dāsa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Klasisksās antropoloģijas teorijas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentos izpratni par to, kā bērnība tiek konceptualizēta mūsu sabiedrībā, kā arī iepazīties ar teorētisko literatūru šajā sakarā, tādā veidā dodot iespēju studentiem veidot padziļinātas zināšanas attiecībā uz bērnības interpretāciju un pētījumiem šajā jomā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads bērnības etnogrāfijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Bērnība sociālās zinātnes pētījumos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Daba pret kultūru: bērni un viņu audzinātāji | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
4 | Aktuālās literatūras un pētījumu semināri | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem patstāvīgi jāapgūst obligātā literatūra, jāgatavo nepieciešamie rakstu darbi un mutiskās uzstāšanās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināriem, apmeklē bibliotēku un izmanto pieejamos digitālos resursus, lai sagatavotos klātienes nodarbībām. Specifiskie uzdevumi tiek aktualizēti katru gadu un izklāstīti e-studiju platformā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Rakstisks eksāmens (50%); patstāvīgie darbi (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1) Students spēj izklāstīt zināšanas par galvenajiem izpētes virzieniem bērnības antropoloģijā; 2) Students spēj izvērtēt dažādas bērnu pētniecības metodes un ar tām saistītos izaicinājumus; 3) Students spēj formulēt ar bērnu pētniecību saistītus pētniecības problēmjautājumus Latvijā; 4) Students spēj sniegt ar bērnības tēmu saistītu analīzi; 5) Students spēj aktīvi piedalīties nodarbībās, jo ir iepazinies ar obligāto literatūru; 6) Students spēj piedalīties e-diskusijā. | ||||||||
Prasmes: | 1) Students spēj pielietot zināšanas konrētu situāciju analīzē; 2) Students spēj teorētiski izplānot ar bērniem saistītus pētījumus; 3) Students spēj izveidot prezentāciju par vienu ar bērnību saistītu problēmjautājumu. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēs kritiski vērtēt šajā studiju kursā aplūkoto teorētisko un empīrisko materiālu, izmantot to citu teorētisko un empīrisko materiālu interpretēšanā un analīzē, kā arī pielietot praktisku problēmu risināšanā un pētniecībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aries, P. 1962. Centuries of Childhood. A social history of family life. New York. Vintage Books. | ||||||||
2 | Gottlieb, A. 2004. The Afterlife is Where We Come From. Chicago: University of Chicago Press. | ||||||||
3 | LeVine, Robert A. 2007. Ethnographic Studies of Childhood: Historic Overview. American Anthropologist, Vol. 109, Issue 2, pp. 247-260 | ||||||||
4 | Foucault, Michel. 1994. “The Politics of Health in the 18th Century.” In Faubion (ed.) Power. New York: The New Press. 90-105 | ||||||||
5 | Kovats-Bernat, Christopher. 2006. Sleeping Rough in Port-au-Prince: An Ethnography of Street Children and Violence in Haiti. University Press of Florida. pp. 1 – 142* (pp. 143 – 233 pieejamas, bet NAV obligātas) | ||||||||
6 | Mead, M. 1928. Coming of Age in Samoa. Harper Collins Publishers. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bloch, M. 2008. How We Think They Think. Boulder, Colo.: Westview Press. | ||||||||
2 | Hirshfeld L., 2002. Why Don't Anthropologists Like Children? American Anthropologist, New Series, Vol. 104, No. 2 (Jun., 2002), pp. 611-627 | ||||||||
3 | Jahoda, Gustav, Lewis I.M. (eds). 1990. Acquiring Culture. Introduction: Child Development in Psychology and Anthropology, Routledge, pp. 1 – 35 | ||||||||
4 | Leitāne, Iveta. 2007. Bērnības konstrukta reliģiskie avoti un intencionālais lietojums Latvijā 19./20.gadsimta mijā, Letonica. 2007/16. lpp. 67 - 91 (latviešu plūsmai) | ||||||||
5 | Morton, H. 1996. Becoming Tongan: an ethnography of childhood. University of Hawaii Press. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Dokumentālā filma "Born into Brothels" un"Babies" | ||||||||
2 | UNICEF | ||||||||
3 | Bērnu tiesību aizsardzības likums (internetā) (latviešu plūsmai) |