.
Radošā fotogrāfija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 09:36:29
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_190 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alnis Stakle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studējošo profesionālās kompetences pilnveidi, kuru raksturo prasmes autonomi izvērtēt un analizēt savus un svešus fotogrāfiju projektus, kā arī profesionāli un radoši veidot savus personīgos projektus ar fotogrāfijas palīdzību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Arhīvs kā radošo meklējumu avots. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Darbs ar attēliem un personīgās nozīmju kartes izveide turpmākajam radošajam projektam fotogrāfijā. Darbs grupās un diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Darbs ar saviem attēliem un nozīmju karti, radot koncepciju un idejas urbānās vides fotogrāfijai. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fotogrāfijas studija kā vide, kur kontrolētos apstākļos tiek radītas lietas un notikumi, konstruējot jaunas nozīmes un identitātes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā: sabiedrība, institūcijas un interpretācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Darbs ar saviem attēliem. Koncepcijas radīšana savas idejas atainojumam, izmantojot ķermeni un pašizveidotas konstrukcijas. Diskusija par mākslinieka identitātes atainojumu mākslas darbā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Mediju vēstījumi un to interpretācija: fotogrāfijas saiknes ar sabiedrības izpratni par dzimumu, šķiru, skaisto, sociāli pieņemamo, nacionālo, moderno, utt. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Fotogrāfijas projekta prezentācija, diskusijas un projekta izvērtējums grupās. (Visai informācijai par projektu jābūt studenta personīgajā blogā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Arhīvs kā radošo meklējumu avots. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Fotogrāfija kā nospiedums un instruments, lai reģistrētu mākslas darbu – fotogrāfija kā neatņemama mākslas darba sastāvdaļa performancēs un konceptuālajā mākslā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Darbs ar attēliem un personīgās nozīmju kartes izveide turpmākajam radošajam projektam fotogrāfijā. Darbs grupās un diskusijas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
4 | Urbānā vide fotogrāfijā: vide kā skatuve, objekts un lieciniece nejaušiem un inscenētiem notikumiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Darbs ar saviem attēliem un nozīmju karti, radot koncepciju un idejas urbānās vides fotogrāfijai. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Fotogrāfijas studija kā vide, kur kontrolētos apstākļos tiek radītas lietas un notikumi, konstruējot jaunas nozīmes un identitātes. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Fotogrāfija laikmetīgajā mākslā: sabiedrība, institūcijas un interpretācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Darbs ar saviem attēliem. Koncepcijas radīšana savas idejas atainojumam, izmantojot ķermeni un pašizveidotas konstrukcijas. Diskusija par mākslinieka identitātes atainojumu mākslas darbā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Mediju vēstījumi un to interpretācija: fotogrāfijas saiknes ar sabiedrības izpratni par dzimumu, šķiru, skaisto, sociāli pieņemamo, nacionālo, moderno, utt. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Fotogrāfijas projekta prezentācija, diskusijas un projekta izvērtējums grupās. (Visai informācijai par projektu jābūt studenta personīgajā blogā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās semināriem, literatūras un informācijas materiālu izpēte un apguve, patstāvīgie un grupu pētnieciskie un radošie projekti. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Jābūt iesniegtiem visiem praktiskajiem darbiem un sekmīgai dalībai semināros. Kursa ietvaros jāizveido viens fotostāsts – autorfotogrāfija. Vērtējumus teicami un izcili ir iespējams iegūt tikai ar eksāmena darbiem, kas klasificējas profesionālam medija lietojumam, kā arī liecina par fotogrāfijas medija padziļinātu izpratni. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studējošie demonstrē padziļinātas integrētas zināšanas un kritisku izpratni par radošās fotogrāfijas vēsturisko attīstību un aktuālajām tendencēm Latvijā un pasaulē. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā studējošie kritiski izprot un pauž personīgu attieksmi par parādībām radošajā fotogrāfijā, apzinoties to izcelsmes un izvērtēšanas dažādību. | ||||||||
Kompetences: | Spēj autonomi pielietot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas par radošo fotogrāfiju, radot jaunas idejas un pieejas fotogrāfijas medijā balstītiem projektiem. Studējošie prot autonomi plānot un virzīt savu profesionālo pilnveidi, padziļinot savu izpratni par radošo fotogrāfiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Badger G. (2000). The Art that Hides Itself - Notes on Photographys Quiet Genius in How You Look At It. (pp. 61 – 81) NY: D.A.P., Inc. | ||||||||
2 | Barett T. (1990). Criticizing Photographs: an introduction to understading images. California. Mayfield Pubishing Company. | ||||||||
3 | Benjamins, V. (2005). Iluminācijas. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
4 | Burjo, N. (2001). Attiecību estētika. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
5 | Doy, G. (2005). Picturing the self: Changing views of the subject in visual culture. London: I.B. Taurus & Co Ltd. | ||||||||
6 | Flusser, V (2005). Towards A Philosophy of Photography. London: Reaktion Books Ltd. | ||||||||
7 | Hatami A. (2004). Andreas Gurskys Photography: Envisioning the 21st Centurys Capitalist World. Unpublished dissertation. University of South Carolina. | ||||||||
8 | Jeffrey, I. (1999). Revisions: An alternative history of photography. Bradford, England: National Museum of Photography, Film & Television. | ||||||||
9 | Liesbrock H. (2000). The Barely Visible Perspectives on Reality in Photography and Painting in How You Look At It. (pp. 39 - 59) NY: D.A.P. | ||||||||
10 | Rolāns, B (2006). Camera lucida. Piezīme par fotografiju. Rīga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
11 | Sonesson G. (2000). Post-photography and beyond: From mechanical reproduction to digital production. Lund University. | ||||||||
12 | Velšs, V. (2005). Estētikas robežceļi. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
13 | Wells L. (ed) (2004). Photography: a critical introduction. London & New York. Routledge. | ||||||||
14 | Weski T. (2000). No Scrawling, Scratching, and Scribbling on the Plate in How You Look At It. (pp. 19 - 37) NY: D.A.P. | ||||||||
15 | Zontāga, S. (2008). Par fotogrāfiju. Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
16 | Elena Stylianou & Theopisti Stylianou-Lambert, Museums and Photography: Displaying Death, Routledge, 2017 | ||||||||
17 | Victor Burgin, The Camera: Essence and Apparatus, MACK, 2018 | ||||||||
18 | Allan Sekula, Photography Against the Grain: Essays and Photo Works, 1973–1983, MACK, 2016 | ||||||||
19 | David Campany, A Handful of Dust, MACK, 2015 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bodrijārs, Ž. (2000). Simulakri un simulācija. Rīga: Omnia Mea. | ||||||||
2 | Liotārs, F. (2008).Riga: Laikmetīgās mākslas centrs. | ||||||||
3 | Lury C. (1998). Proesthetic Culture: Photography, memory and identity. London: Routledge (pp. 134 - 183) | ||||||||
4 | Manovičs, L. (2006). Jauno mediju valoda. Rīga: Jauno mediju kultūras centrs RIXC. | ||||||||
5 | McLuhan, M. (1964). Understanding media. New York: Signet Books. | ||||||||
6 | McLuhan, M. & Fiore, Q. (1967). The medium is the message. Singapore: HardWired. |