.
Organizāciju teorija un vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_244 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Organizāciju un sabiedriskās pārvaldes socioloģija | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ivans Jānis Mihailovs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Stratēģiskajā vadībā un sociālajā psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt ieskatu dažādās organizāciju vadīšanas teorijās un pieejās, tās papildinot ar ieskatu personības attīstības teorijā, ko studējošais vēlāk praktiski var izmantot ikdienā, sastopoties ar dažādām situācijām un risinot problēmas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads, organizāciju teoriju apskats. Lēmumu pieņemšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Organizācijas biheiviorālā (uzvedības) teorija. Mērķu uzstādīšanas teorija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Darbinieku iesaiste. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 50% Grupu prezentācija par iepriekš izvēlētu tēmu, balstoties uz piedāvātajiem un paša sameklētajiem materiāliem. Prezentācijas saturs: tēmas izklāsts un kritisks tās izvērtējums, balstoties uz personisko profesionālo pieredzi un teoriju. 50% Individuāls darbs par vienas izvēlētas organizāciju teorijas pielietošanu konkrēta uzņēmuma analīzē. Papildus jāizvērtē vadītāja lomu organizācijas mērķu sasniegšanā. Darbs paredz papildus literatūras studijas, kritisku analīzi un pašrefleksiju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 50% grupu prezentācija, 50% individuālais darbs. Teorijas izklāsts un kritiska organizācijas darbības analīze. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie pārzina galvenās organizāciju vadības teorijas, organizācijas un indivīda mijiedarbību un tās ietekmi ārējā vidē. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie patstāvīgi pielieto teorētiskās zināšanas reālajā profesionālās darbības vidē, analizējot sevi un savu rīcību, kā arī vadītāja profesionālās prasmes un nepieciešamās personības iezīmes. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie izprot vadītāja personības ietekmi un mijiedarbību ar organizācijas darbību un tās rezultātiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. – Jelgava: Organization Development Academy, 2008. – 327 lpp. | ||||||||
2 | Ešenvalde I. Pārmaiņu vadība. R.: Jāņa Rozes apgāds, 2007. | ||||||||
3 | Helers R. Vadībzinības. Rokasgrāmata. Viss par uzņēmējdarbību un vadību. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 256 lpp. | ||||||||
4 | Tsoukas, H., Knudsen, C. (eds.). The Oxford Handbook of Organization Theory: Meta- Theoretical Perspectives, Oxford University Press, 2003 | ||||||||
5 | Hatch, M.J., Cunliffe, A. (eds). Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives 2nd ed. Oxford University Press, 2006 | ||||||||
6 | Scott, W.R. 2003. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems. Pearson. | ||||||||
7 | Uzņēmēja rokasgrāmata, Latvijas investīciju attīstības aģentūra, 2018, pieejams tiešsaistē: http://www.liaa.gov.lv/lv/biznesa-abc/uznemeja-rokasgramata | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bromiley, P. 2005. The behavioral foundations of strategic management. Oxford, UK:Blackwell Publishing. | ||||||||
2 | Donaldson, L. 2001. The Contingency Theory of Organizations. Thousand Oaks, CA: Sage. | ||||||||
3 | Latham, G. P. 2004. Motivate employee performance through goal-setting. In E. A. Locke (Ed.), The Blackwell handbook of principles of organizational behavior: 107-119. Oxford, UK: Blackwell Publishing. | ||||||||
4 | Ferreira, A. and Otley, D. (2009) The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis, Management Accounting Research, Vol. 20, p. 263-282 | ||||||||
5 | R. Dimbleby, G. Burton. More than words: An introduction to communication. London: Routledge, 2007 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | pēc izvēles |