.
Ievads komunikācijas teorijās
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_258 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilva Skulte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Kurss bakalaura programmas sākumā iecerēts kā komunikācijas teorētisko pamatu skaidrojums. Tā mērķis ir sniegt pamatzināšanas komunikācijas teorijās, analizēt komunikācijas dažādos veidus un atšķirīgās pieejas komunikācijas teoriju veidošanā, kā arī šo teoriju vēsturi, sniedzot pārskatu par svarīgākajiem komunikācijas teoriju jēdzieniem, likumiem, komunikācijas modeļiem un to elementiem, iemācīt studentiem precīzi lietot komunikācijas teoriju galvenos terminus un piemērot apgūtos teorētiskos modeļus komunikācijas situāciju analīzē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Semiotikas pamati. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komunikācijas situācijas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Masu kultūra. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Organizāciju komunikācijas teorijas. Starpkultūru komunikācijas teorijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Vieslekcija (laiks un telpa tiks precizēta). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Kas ir komunikācija? Komunikācijas modeļi. Zīmes un simboli. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Komunikācijas sabiedrība un valoda. Komunikācijas līmeņi. Starppersonu, grupu, masu komunikācijas teorijas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Semiotikas pamati. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komunikācijas situācijas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Masu kultūra. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Organizāciju komunikācijas teorijas. Starpkultūru komunikācijas teorijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Konceptuāli skaidrot komunikācijas procesa elementus, struktūru un darbības. Sniegt pārskatu par svarīgākajām komunikācijas teorijas pieejām, jēdzieniem, likumiem, komunikācijas modeļiem un to elementiem. Precīzi lietot komunikācijas teoriju galvenos terminus un piemērot apgūtos teorētiskos modeļus komunikācijas situāciju analīzē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība lekcijās un semināros, atbilžu kvalitāte, elektroniskie testi, referāts, analīze, eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studenti pārzina komunikācijas teorijas un to veidus. | ||||||||
Prasmes: | Kursa apguves rezultātā studenti orientējas komunikācijas teorijās, pārzina to galvenos elementus, dažādus līmeņus un pieejas, prot praktiski analizēt komunikācijas situāciju. | ||||||||
Kompetences: | Kursa apguves rezultātā studenti iegūst kompetenci komunikācijas teoriju jomā un analīzes pamatos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Grāmatas: | ||||||||
2 | Agejevs, V. Semiotika. – Rīga: Jumava, 2005. | ||||||||
3 | Apsalons, E. Komunikācijas kompetence. Kā saprasties un veidot attiecības. – Rīga: Zvaigzne ABC 2013. | ||||||||
4 | Fiske, J. Introduction to Communication Studies. 2nd. ed. – London: Routledge, 1990. | ||||||||
5 | Krolkke, Ch., Srensen, A.S. Gender Communication. Theories and Analyses. From Silence to Performance. = Thousand Oaks, London: Sage Publ., 2006. | ||||||||
6 | Mattelart, A., Mattelart, M. Theories of Communication. A Short Introduction. – London; Sage, 1998. | ||||||||
7 | Raksti krājumos un žurnālos: | ||||||||
8 | Benjamins, V. Mākslas darbs tā tehniskās reproducējamības laikmetā.//Iluminācijas. – Rīga, Laikmetīgās mākslas centrs, 2005., 152. – 187.lpp. | ||||||||
9 | Berger, Ch.R. Interpersonal Communication: Theoretical Perspectives, Future Prospects.// Journal of Communication. September, 2005., pp. 415. - 436. | ||||||||
10 | Bourdieu, P. Authorized Language. The Social Conditions for the Effectiveness of Ritual Discourse.// Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 225. – 233. | ||||||||
11 | Habermas, J. Toward a Critique of the theory of Meaning. // Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 201. – 222. | ||||||||
12 | Stohl, C. Globalizing organizational Communication. //The New Handbook of Organizational Communication. – London, Sage, 2001., pp. 327 - 356. | ||||||||
13 | Tompkins, Ph., K. Organizational Communication. Prelude and Prospects. //The New Handbook of Organizational Communication. – London, Sage, 2001., pp. xvii- xxix. | ||||||||
14 | Wilson, D, Sperber, D, An outline of relevance theory.// Communication Theories; critical concepts in media and cultural studies. – London: Routledge, 2006, Vol. 2., pp. 180 .- 195. |