.
Uzvedības maiņas komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:23
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KSK_274 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Bibliotēkzinātne | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs; Veselības vadība; Sporta treneris; Komunikācijas zinātne; Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vita Savicka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sabiedrisko attiecību principi un metodes, sabiedrisko attiecību ētika, komunikācijas teorijas. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par sociālo un veselības komunikāciju. Apgūt zināšanas par teorijām, kas apraksta cilvēka uzvedības maiņas procesu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzvedības maiņas teorētiskais pamats. Stratēģiskā komunikācija, biheiviorisms un sociāli kognitīvā teorija. Kopienas līmeņa teorijas. Starppersonu līmeņa teorijas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Uzvedību ietekmējošie faktori un modeļi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Uzvedības ekonomika. Uzvedības modēlu pielietojums komunikācijā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Esejas, izmantojot norādītos literatūras avotus. Esejā jāapkopo galvenās atziņas, kas gūtas no literatūras avota. Tās jāinterpretē, izmantojot konkrētus piemērus vai novērojumus. Kampaņu analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Spēja izprast teoriju un to integrēt praktiskajos uzdevumos – līdz 7 ballēm. Spēja izprast teoriju un to integrēt praktiskajos uzdevumos, radot savu pieeju komunikācijas stratēģijas izstrādē – no 7–10 ballēm. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina jēdzienus, definīcijas un teorijas pamatprincipus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj izvēlēties komunikācijas mērķim atbilstošas sociālās un veselības komunikācijas pieejas un teorijas. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēj integrēt teorētiskās zināšanas komunikācijas stratēģiju izstrādē, kas vērstas uz sabiedrības un indivīdu uzvedības maiņu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Donavan, Rob and Nadine Henley. (2010). Principles and Practice of Social Marketing: An International Perspective. Cambridge University Press; | ||||||||
2 | Ewing T., Michael. (2010). Social Marketing. New York, Routledge | ||||||||
3 | Philip Kotler. (2002). Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication | ||||||||
4 | Renata Schiavo. (2013). Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass | ||||||||
5 | Alan R., Andreasen. (2006). Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication | ||||||||
6 | Golden, S. D., & Earp, J. A. L. (2012). Social Ecological Approaches to Individuals and Their Contexts: Twenty Years of Health Education & Behavior Health Promotion Interventions. Health Education and Behavior, 39(3), 364–372. | ||||||||
7 | Fischer-Kowalski, M. (2015). Social Ecology. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 254–262. | ||||||||
8 | Allegrante, J. P. (2015). Policy and Environmental Approaches in Health Promotion. Health Education & Behavior, 42(1_suppl), 5S–7S. | ||||||||
9 | Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija. | ||||||||
10 | Joseph, R. P., Daniel, C. L., Thind, H., & Benitez, T. J. (2016). Applying Psychological Theories to Promote Long-Term Maintenance of Health Behaviors. (Cld). | ||||||||
11 | Evans, W. D., & Mccormack, L. (2008). in Health Care : Communicating Evidence to Change Consumer Behavior. 781–792. | ||||||||
12 | Singaiah, G., & Laskar, S. R. (2015). Understanding of Social Marketing : A Conceptual Perspective. 16(2), 213–235. | ||||||||
13 | Mary, K. (1996). Bringing order to chaos : Communication and health. Communication studies, Vol.47 (3), p.229-242 | ||||||||
14 | Lee, C., & Kam, J. A. (2015). Why Does Social Capital Matter in Health Communication Campaigns? Communication research, Vol.42 (4), p.459-481 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ruben, B. D. (2016). Communication Theory and Health Communication Practice : The More Things Change , the More They Stay the Same 1. 1–11. | ||||||||
2 | McGill, B., O’Hara, B. J., Bauman, A., Grunseit, A. C., & Phongsavan, P. (2019). Are Financial Incentives for Lifestyle Behavior Change Informed or Inspired by Behavioral Economics? A Mapping Review. American Journal of Health Promotion, 33(1), 131–1 | ||||||||
3 | Golden, S. D., McLeroy, K. R., Green, L. W., Earp, J. A. L., & Lieberman, L. D. (2015). Upending the Social Ecological Model to Guide Health Promotion Efforts Toward Policy and Environmental Change. Health Education and Behavior, 42(7440), 8–14. http | ||||||||
4 | Mullainathan, S., & Thaler, R. H. (2015). Behavioral Economics. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 437–442. | ||||||||
5 | Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns. Health Communication, 18(2) | ||||||||
6 | Leigh, A. (2015). How behavioural economics does and can shape public policy. Economic and Labour Relations Review, 26(2), 339–346. | ||||||||
7 | Noar, S. M., Grant Harrington, N., Van Stee, S. K., & Shemanski Aldrich, R. (2011). Tailored Health Communication to Change Lifestyle Behaviors. American Journal of Lifestyle Medicine, 5(2), 112–122. | ||||||||
8 | Walter, N., Ball-Rokeach, S. J., Xu, Y., & Broad, G. M. (2018). Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668. | ||||||||
9 | Crawshaw, P. (2014). Changing Behaviours, Improving Outcomes? Governing Healthy Lifestyles Through Social Marketing. 9, 1127–1139. | ||||||||
10 | Prochaska, J. O. (2008). Decision Making in the Transtheoretical Model of Behavior Change. 845–849. | ||||||||
11 | Cickusic, V., & Salihbegovic, E. M. (n.d.). Health Communication. (5), 219–222. |