Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Ilva Skulte
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Visiem līmeņiem
Mērķauditorija:Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Zobārstniecība
Valoda:Latviešu, Angļu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Pilna laika
Zinātnes nozare:Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija

Mērķis

Kursa mērķis ir veidot izpratni par žurnālistikas un mediju lietojuma pamatprincipiem un izmaiņām mūsdienās dezinformācijas palielināšanās kontekstā, akcentējot medijpratības un pašrefleksijas nepieciešamību mediju lietotāju un komunikācijas speciālistu ikdienas praksē, veidojot priekšstatu par mediju lomu komunikatīvas un integrētas demokrātiskas sabiedrības dzīvē un stimulējot atbildīgu izteikšanos un piedalīšanos sabiedriskajos procesos. Kursa īstenošanā tiek izmantota IREX JEDI & L2D metodoloģija.

Priekšzināšanas

Vēlamas pamatzināšanas (ievadkursi) par demokrātiju, sabiedrību, komunikāciju un žurnālistiku.

Rezultāti

Zināšanas

1.Studenti saprot medijpratības jēdzienu, pārzina ziņu un citu mediju informācijas žanru atlases un veidošanas principus, mediju lomu demokrātiskā sabiedrībā, mediju darbinieku, īpašnieku un to lietotāju atbildību interneta sociālo mediju un multimediju laikmetā, orientējas dezinformācijas tipos, kanālos un veidos (ieskaitot vizuālo, audiovizuālo, datorizēto un algoritmisko metožu efektus masu komunikācijā).

Prasmes

1.Studenti prot novērtēt (multi)mediālas informācijas saturu un formu, izlemjot par informācijas kvalitāti, var analizēt un lietot medijus medijpratīgi.

Kompetences

1.Studenti (kā žurnālisti un mediju lietotāji) veido un lieto (izvēlas komunikācijas medijus, uztver, saprot, dalās un komentē) informāciju ikdienas praksēs, apzināti sekmējot demokrātijas principu uzturēšanu publiskajā komunikācijā.