.
Vingrošanas pamati un terminoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.02.2021 14:31:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_102 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Helēna Vecenāne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā un fizioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt nepieciešamās prasmes un zināšanas atbilstošas terminoloģijas lietošanā vadot un aprakstot dažādus vingrojumus, vingrojumu kompleksus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vingrošanas raksturojums, vingrošanas uzdevumi, metodiskās īpatnības, termins, terminoloģija, vingrošanas terminoloģijas veidošanas principi, vingrošanas veidi, vispārattīstošo vingrojumu terminoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vingrojumu un kustību termini latviešu valodā, vingrojuma pieraksta noteikumi. Fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipi vingrojumu kompleksā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vingrojumu pareiza izpilde praktiski, elpošana, vingrojumu variācijas. Vingrojumu kompleksu veidošana. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
4 | Terminoloģija izmantojot vingrošanas inventāru. Vingrojumu veidošana un praktiska izpilde izmantojot vingrošanas inventāru. | Nodarbības | 2.00 | sporta bāze | |||||
5 | Mājas darbu analīze praksē. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Vingrošanas raksturojums, vingrošanas uzdevumi, metodiskās īpatnības, termins, terminoloģija, vingrošanas terminoloģijas veidošanas principi, vingrošanas veidi, vispārattīstošo vingrojumu terminoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Vingrojumu un kustību termini latviešu valodā, vingrojuma pieraksta noteikumi. Fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipi vingrojumu kompleksā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vingrojumu pareiza izpilde praktiski, elpošana, vingrojumu variācijas. Vingrojumu kompleksu veidošana. | Nodarbības | 2.00 | sporta bāze | |||||
4 | Terminoloģija izmantojot vingrošanas inventāru. Vingrojumu veidošana un praktiska izpilde izmantojot vingrošanas inventāru. | Nodarbības | 2.00 | sporta bāze | |||||
5 | Mājas darbu analīze praksē. | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi studē izdales, e-studiju materiālus un docētāja norādītos literatūras avotus. Sastāda un apraksta dažādus vingrojumus, lietojot atbilstošu terminoloģiju, bez un ar vingrošanas inventāru. Sagatavo vingrojumus ar un bez inventāra, lai demonstrētu grupai. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens, kurš sastāv no mutiskās atbildes atbildot uz vienu teorijas jautājumu un praktiskās daļas, prasme demonstrēt vingrojumus, lietojot atbilstošus terminus un skaidrot vingrojumu pareizu izpildi, veidot vingrojumu variācijas (sadaļa vingrošanas terminoloģija). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • pastāstīt par vingrošanas pielietošanu veselības nostiprināšanā; • raksturot vingrošanas uzdevumus un metodiskās īpatnības; • nosaukt vingrošanas terminoloģijas pamatprincipus; • definēt, kas ir termins, terminoloģija; • nosaukt vingrojumu terminoloģiskā pieraksta noteikumus; • nosaukt fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipus vadot vingrojumu kompleksu; • paskaidrot vingrojumu pareizu izpildi un nosaukt raksturīgākās kļūdas izpildot vingrojumus; • parādīt un nosaukt plaukstu, taisnu roku un saliektu roku, stāju, sēdus, guļus stāvokļu un balstu terminoloģiju. | ||||||||
Prasmes: | • izskaidrot pareizu vingrojumu izpildi; • pielietot atbilstošu terminoloģiju savā praksē vadot vingrošanas kompleksus; • aprakstīt vingrojumus un sastādīt vingrojumu kompleksus ievērojot vingrojumu terminoloģiskā pieraksta noteikumus; • pielietot vingrojumus un to variācijas dažādos sākuma stāvokļos. | ||||||||
Kompetences: | Lietot atbilstošus terminus vadot vingrošanas nodarbības, izskaidrot vingrojumu pareizu izpildi, aprakstīt vingrojumus atbilstoši vingrojumu apraksta noteikumiem, izveidot vingrojumu programmas ievērojot fiziskās slodzes regulēšanas pamatprincipus un mērķus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga, Valters un Rapa, 2008 | ||||||||
2 | Contenas B. Bodyweight Strength Training Anatomy, Human Kinetics, 2014 | ||||||||
3 | Delavjē F. Vingrinājumi sievietēm. Zvaigzne ABC, 2003 | ||||||||
4 | Debra Deilija „Vingrojumi veselības uzlabošanai” 2014. J.Rozes apgāds. | ||||||||
5 | Grasis N. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2004, 304. lpp.(101-160) | ||||||||
6 | Grasis N. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata-2. Rīga, Lttc, 2006, 312 lpp.(161-163) | ||||||||
7 | Grasis N. un autoru kolektīvs. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, tipogrāfija “Imanta”, 2008, 215. lpp.(184 – 188) | ||||||||
8 | Ivuškāns A. Vingrinājumi muguras veselībai. Zvaigzne ABC, 2016, 176 lpp. | ||||||||
9 | Norris, Christopher M. The complete guide to stretching / London : 2015 | ||||||||
10 | Purmale I. Ārstnieciskā vingrošana skolā. Rīga, RaKa, 2006 | ||||||||
11 | Williams, Laura Partner Workouts : work out with a partner for double the motivation and twice the impact, 2017 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Apinis P. Cilvēks. Anatomija, fizioloģija, pataloģijas pamati, Rīga, SIA Nacionālais Medicīnas apgāds,1998. | ||||||||
2 | Delavjē F. Muskulatūras attīstīšana. Spēka vingrinājumi anatomiskā skatījumā. Zvaigzne ABC, 2007 | ||||||||
3 | EuropeActive. EuropeActive's Essentials for Personal Trainers / EuropeActive ; Thomas Rieger, Ben Jones, Alfonso Jimenez, editors. Champaign, IL : Human Kinetics, [2016] 1 tiešsaistes resurss (x, 310 lpp.) : ilustrācijas. eBook Collection (EBSCOhost) | ||||||||
4 | Pahe P., Ellenbecker T.. Strength Band Training. Human Kinetics, 2006 | ||||||||
5 | Schoenfeld B.. 28 – Day Body Shapeover. Human Kinetics, 2006 | ||||||||
6 | Santana, Juan Carlos, Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) : ilustrācijas, tabulas eBook Collection (EBSCOhost) | ||||||||
7 | Contenas B. Bodyweight Strength Training Anatomy, Human Kinetics, 2014 http://media.treningbeograd.rs/2014/12/Bodyweight-Strength-… | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.lspa.eu/files/study/lection_materials/U.Svinks/M… | ||||||||
2 | http://lspa.eu/files/study/lection_materials/U.Svinks/Vardn… | ||||||||
3 | http://gramata.treneruizglitiba.lv/ |