.
Līderība un efektīva vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.05.2020 09:44:07
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_661 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Agita Melbārde-Kelmere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, sociālo zinātņu pamati, ekonomika un organizāciju vadība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem zināšanas par veselības aprūpes vadīšanu, organizācijas kultūru, darba motivāciju, pārmaiņu vadīšanu, attīstīt līderisma dotības māsām un vecmātēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderisms un tā būtība māsu zinātnē. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Māsu zinātnes un pētniecības process. Pārmaiņu vadība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Māsu un cita medicīnas aprūpes personāla darba vadīšana. Motivēšanas būtība. Līdera vadības funkcijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Māsas kā vadītājas vai līderes iespējas (līdera vadības funkcijas, komunikācija komandā, grupas saliedēšana). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pārmaiņu vadība, spēja uzņemties risku, spēja ietekmēt procesus un rezultātus. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Māsu un cita medicīnas aprūpes personāla darba vadīšanas veidi, piemēru analīze. Efektivitātes un līderisma īpašību analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Darbinieku motivēšana, grupas saliedēšana, kolektīva reakciju analīze, izpratne. Dažādu piemēru analīze, simulāciju tehnikā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Māsas individuālās personības attīstīšana, morālā stāja un komunikācijas prasmes, radošuma pieejas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo un prezentē sava pētījuma analīzi organizāciju vadības un līderisma jomā, kā arī veic praktisku organizācijas vadīšanas analīzi, plāno efektīvu pārmaiņu ieviešanas stratēģiju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība nodarbībās – patstāvīgo darbu prezentācijas – studējošie sagatavo un prezentē pētījuma analīzi organizāciju vadības un līderisma jomā, kā arī veic praktisku organizācijas vadīšanas analīzi, plāno efektīvu pārmaiņu ieviešanas stratēģiju. Nodarbību dalība (50%), semestra beigās – eksāmens (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūs zināšanas par māsu darba motivācijas un līderības teorijām, dažādiem personāla vadības aspektiem. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs identificēt māsas līderes darbības pamatprincipus, diferencēt struktūras īpatnības, analizēt personāla reakcijas un raksturot priekšnoteikumus efektīvai māsu darba vadībai. | ||||||||
Kompetences: | Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie spēs izvērtēt darbinieku motivāciju, analizēt personāla vadības un psiholoģiskos procesus organizācijā, veikt efektīvu pārmaiņu vadību, īstenot organizāciju stratēģiju un attīstīt individuālo personību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Leadership in Nursing | ||||||||
2 | Leadership in nursing practice | ||||||||
3 | Zīlīte L, Personāla vadība un socionika, Rīga, Izdevniecība: Turība Biznesa Augstskola SIA, 2013 | ||||||||
4 | Garleja R., Darbs, organizācija un psiholoģija, RAKA, 2010 | ||||||||
5 | Forensic Nurse Hospitalist: The Comprehensive Role of the Forensic Nurse in a Hospital Setting | ||||||||
6 | Leading in a Time of Chaos | ||||||||
7 | An Experiential Educational Intervention to Improve Nurse Managers' Knowledge and Self-Assessed Competence With Health Care Financial Management | ||||||||
8 | Showing the way with gracious leadership | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektītvs, Projektu vadība, Lietišķās Informācijas dienests SIA, 2007 | ||||||||
2 | The Future of Nursing: Leading Change, Advancing Health | ||||||||
3 | Transformational leadership: journal club for emergency and intensive care nurse managers | ||||||||
4 | Transformational leadership: journal club for emergency and intensive care nurse managers | ||||||||
5 | Patient Safety Culture Bundle for CEOs and Senior Leaders | ||||||||
6 | The Ethical Leadership Scale (ELS): Italian adaptation and exploration of the nomological network in a health care setting | ||||||||
7 | A Unique Strategy to Address Nurse Leader Fatigue | ||||||||
8 | Learning to lead: A scoping review of undergraduate nurse education | ||||||||
9 | A clinical nurse leader competency framework: Concept mapping competencies across policy documents | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Good leadership in nursing: what is the most effective approach? | ||||||||
2 | Forands I., Menedžmenta mazā enciklopēdija, 2018 | ||||||||
3 | Expanding the Role of Nursing in Health Care Govern a n c e | ||||||||
4 | Following the Path; A Grounded Theory Study Regarding Doctoral Roles | ||||||||
5 | Applying transformational leadership in nursing practice | ||||||||
6 | Black Nurses Rock: Leaders in Caring for Our Communities |