.
Bakalaura darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 10:12:15
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_671 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 10.00 | ECTS: | 15.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Šneidere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, eiisorsu[pnkts]lv, +371 67409101 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Visi psiholoģijas programmas kursi. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot bakalaura studiju programmas studentu izpratni par pētniecību un prasmi izstrādāt sava pētījuma projektu, ietverot detalizētu tā pamatojumu un īstenošanas procesu, plānotās datu ieguves un apstrādes procedūras; izvērtēt iespējamos plānotā pētījuma riskus un draudus; raksturot pētījuma ētiskos aspektus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura darba temata izvēle un precizēšana, mainīgo operacionalizācija. Projekta izstrādes plāna izveide. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Metodes izstrāde: datu avoti, instrumentārijs, procedūras protokols un datu analīzes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Bakalaura darba projekta aizstāvēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Bakalaura darba izstrādes process. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Bakalaura darba priekšaizstāvēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Bakalaura darba aizstāvēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Patstāvīgi, sadarbībā ar darba vadītāju, izstrādāt un aizstāvēt bakalaura darba projektu; 2. Patstāvīgi, sadarbībā ar darba vadītāju, izstrādāt un aizstāvēt bakalaura darbu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Izstrādāts un aizstāvēts bakalaura darba projekts: Darba ietvaros ir veikta pētījuma tēmai atbilstošas literatūras meklēšana, atlase un analīze, ir izstrādāts un attīstīts pētījuma projekts, ietverot pētījuma aktualitātes un problēmas pamatojumu, literatūras apskatu, detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu, iezīmētiem prognozējamajiem rezultātiem, ir izvērtēti iespējamie plānotā pētījuma riski un draudi, raksturoti pētījuma ētiskie aspekti. 2. Izstrādāt un aizstāvēt bakalaura darbu: Darba ietvaros ir veikta pētījuma tēmai atbilstošas literatūras meklēšana, atlase un analīze, darbs balstās uz izstrādātu un apstiprinātu pētījuma projektu, ietver pētījuma aktualitātes un problēmas pamatojumu, pētījuma mērķi, pētnieciskos uzdevumus un pētījuma jautājumus, literatūras apskatu, detalizētu pētījuma metodoloģijas aprakstu, galvenos rezultātus, ir veikta pētījuma rezultātu padziļināta interpretācija, izdarīti secinājumi un sniegtas rekomendācijas. 3. Konferences "Veselība un personības attīstība: starpdisciplinārā pieeja" apmeklējums. Vēršu uzmanību, ka bakalaura darbs ir patstāvīgi izstrādāts darbs, tādēļ mākslīgā intelekta rīku (piemēram, ChatGPT) lietošana teksta ģenerēšanai ir stingri aizliegta un tiks uzskatīta par akadēmiskā godīguma pārkāpumu! | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas teorētiskās nostādnes un pētījumu rezultātus saistībā ar pētījuma tēmu; nosauc un raksturo datu ieguves, apstrādes un analīzes metodes, identificē pētījuma rezultātu praktisko pielietojumu, izprot bakalaura darba izstrādes prasības un vērtēšanas kritērijus. | ||||||||
Prasmes: | Formulē pētījuma mērķi un izvirza pētnieciskos uzdevumus un jautājumu(-s)/hipotēzi(-es) atbilstoši tēmai, atlasa un kritiski izvērtē literatūras avotus, pamato pētījuma aktualitāti un problēmu. Spēj izplānot un realizēt pētījuma norisi, tostarp – izvēlas pētījuma mērķim atbilstošu izlasi un instrumentāriju, kā arī izstrādā procedūras protokolu un izvēlas atbilstošas datu apstrādes un analīzes metodes. Prot aprakstīt un interpretēt iegūtos pētījuma rezultātus, identificēt pētījuma ierobežojumus un stiprās puses un veikt atbilstošus secinājumus. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plāno un izstrādā pētniecības pamatprincipiem un ētikas normām atbilstošu pētījumu, sintezē savu saturu, balstoties uz atlasīto literatūru un iegūtajiem rezultātiem, patstāvīgi organizē darbu un pieņem lēmumus, argumentēti diskutē par iegūtajiem pētījuma rezultātiem un veiktajiem secinājumiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lejiņa, L. un Šneidere, K. (2017). Metodiskie norādījumi bakalaura un kursa darba izstrādei. RSU izdevniecība. | ||||||||
2 | Mārtinsone K., Pipere A. (red). (2011). Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. RaKa. | ||||||||
3 | Goodwin, J. (2010) Research in Psychology. Methods and Design. New York. | ||||||||
4 | Creswell, J. W. (2009) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications. | ||||||||
5 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Argyrous, George (2011) Statistics for research: with a guide to 3rd ed. Sage Publications. | ||||||||
2 | Babbie, Earl R. (2013) The Practice of social research. 13th Ed. Wadsworth Cengage Learning. | ||||||||
3 | Brandt, Caroline (2009) Read, research and write: academic skills for ESL students in higher education. SAGE. | ||||||||
4 | Eko Umberto (2006) Kā uzrakstīt diplomdarbu. Jāņa Rozes apgāds | ||||||||
5 | Kroplijs A., Raščevska M. (2010) Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: Raka. | ||||||||
6 | Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.). (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU izdevniecība. | ||||||||
7 | Mārtinsone, K., Pipere, A., un Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa. | ||||||||
8 | Raščevska M. (2005) Psiholoģisko testu un aptauju konstruēšana un adaptācija. Raka. |