.
Vingrošanas, aerobikas pamati un didaktika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.10.2024 15:40:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_002 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.33 | ECTS: | 5.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Ļubinska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 28 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 56 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 26 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 52 | ||||
Kopā kontaktstundas | 56 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Dot studentiem iespēju iepazīties un apgūt vingrošanas terminoloģiju, vingrošanas līdzekļus (Ierindas mācības vingrinājumi, VAV ar un bez priekšmeta, lietišķie vingrinājumi, līdzsvara vingrinājumi, šķēršļu josla, stāju audzinošie vingrinājumi u.c.) un didaktiskos paņēmienus, Vispārējās vidējās izglītības standarta priekšmeta „Sports” ietvaros. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads vingrošanas kursā. Kustību pamatu teorētiskie aspekti: stāja, kustību plaknes un virzieni, kustību estētiskums, ekonomiskums un racionalitāte. Stāvokļu un kustību terminoloģija. Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
2 | Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli. Teorētiskā ekspress kontrole (stājas un roku stāvokļi). Terminoloģija: roku, kāju stāvokļi, starpstāvokļi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
3 | 1. kontroldarbs - stājas, kāju un roku stāvokļi. Terminoloģija: stāvokļi sēdus, guļus, balsti. Koordinācijas vingrojums. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
4 | Gaitas veidi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana. Grupu vingrojuma rindā mācīšana. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
5 | 2. kontroldarbs - stāvokļi sēdus, guļus, balsti, izklupieni. Grupu vingrojuma rindā mācīšana. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
6 | Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Ieskaite - grupu vingrojums rindā. Grupu vingrojums rindā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Ieskaite - koordinācijas vingrojums un grupu vingrojuma rindā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Stāju veidojošie vingrinājumi | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Ieskaite - grupu vingrojums rindā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Parādu kārtošana. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
11 | Ierindas mācība: pamatjēdzieni. Nostāšanās 1 rindā un kolonnā pa 1; komandas: “Soļos marš!”, “Uz vietas! Grupa stāt!”, “Pirmais uz vietas!”. Zāles robežas un punkti. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā. Retošanās ceļot rokas sānis. VAV bez priekšmeta - 1 sērija. Radīt priekšstatu par lietišķiem vingrinājumiem - p. 8.2* | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
12 | Pārkārtošanās no 1 rindas divās un kolonnās pa 1 kolonnā pa divi. Soļošanas un skriešanas veidi pa diagonāli pa vienam un pāros. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā vienlaicīgi retojoties. VAV bez priekšmeta - 2.sērija. Pamatstāvokļi: rokām, kājām, ķermenim. Rāpšanās pa vingrošanas sienu - p. 8.2* | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
13 | Skaitīšanās uz 1-2 kustībā. Pielikšanas, galopa, polkas un pārmaiņus soļi apkārt zālei. Pāreja no soļošanas uz skriešanu un otrādi. VAV bez priekšmeta - 3,sērija. Starpstāvokļi: rokām, kājām. Mācību prakse VAV. Rāpšanās pa vertikālo virvi: roku un kāju darbība. Smaguma pacelšanu un pārvietošanās ar to. Rāpšanās pa horizontālo un slīpi novietoto virsmu // - p. 8.1.2.* | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
14 | Uzdevuma tipa vingrojumi rindā. Pārkārtošanās no 1 rindās 3. Izpildīt komandas “Uz vietas soļos marš! Taisni!”. Pretgājiens, līk-loču gājiens (skrējiens). Balsti, sēdes, guļus stāvokļi. VAV bez priekšmeta - palēcieni. Mācību prakse VAV. Līšanas, pārlīšanas, pārrāpšanās, rāpšanās pa virvi.// - p. 8.3.*, p. 8.1.6.* | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
15 | Mācību prakse – ierindas mācība. Ritmikas uzdevums. Dažādi pārvietošanas veidi apkārt un uz vingrošanas soliem – kolonnā pa vienam. Pārkārtošanās soļojot grupās ar labo vai kreiso plecu uz priekšu. VAV uz un pie vingrošanas soliem. Spēka vingrojumi un vingrinājumi ar vingrošanas soliem. Rāpšanās pa vertikālo virvi: iepriekšējo stundu vielas atkārtojums. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
16 | Mācību prakse - ierindas mācība. Dažādi pārvietošanas veidi ar auklu pa diagonāli, pāros, trijatā. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar auklu. Kombinācija ar īso lecamauklu. Garās auklas izmantošana sporta stunda skolā. Rāpšanās pa vertikālo virvi: rāpšanās trijos paņēmienos, aizsiešanas veidi. Kombinācija ar auklu - ieskaite. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
17 | Mācību prakse – ierindas mācība. Soļošana un skriešana zig-zag veidā. Pārvietojoties vienā virzienā, palēciena un galopa soļu ar labo un kreiso plecu uz priekšu savienojums. Apļa veidošana. VAV aplī. Līdzsvara vingrinājumi – uz grīdas, uz solā, uz samazināta atbalsta laukumā ar priekšmetu un bez. Rāpšanās pa vertikālo virvi un aizsiešanas veidi – gatavošanas ieskaitei. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
18 | Rāpšanās pa vertikālo virvi: ieskaite. VAV pieraksts – studenti patstāvīgi apraksta vingrojumi, uzzīmēti shēmātiski. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
19 | Uzdevuma tipa vingrojums kolonnā. Figurāla soļošana, soļošana un skriešana, veidojot ģeometriskās figūras un burtus. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā kolonnā pa 4 norādot atstati, lokveidā retošanās. VAV pāros. Vingrojumi un vingrinājumi pāros dažādu fizisko spēju attīstīšanai. Līdzsvara vingrinājumi uz grīdas, vingrošanas sola un baļķa – zemā un standarta. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
20 | Mācību prakse * Soļa garuma, soļošanas tempa un soļošanas rakstura maiņa. Dažādu palēcienu savienojums; palēcienu savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās izsoļojot grupām ar plecu uz priekšu. VAV rindās un kolonnās. Stāju audzinošie vingrinājumi – individuāli un pāros - p. 8.1.3.* Kārieni un balsti. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
21 | Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar gumijas bumbām. VAV ar pildbumbām Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
22 | Mācību prakse * Soļošanas veidi ar dažādiem roku stāvokļiem. Pārkārtošanās skrienot no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 ar sadalīšanos un dubultošanos vienlaicīgi retojot. VAV ar nūju. Stājas vingrojumi un vingrinājumi// p. – 8.1.4.** Līdzsvara vingrojumi un vingrinājumi (grupu darbs). // p. – 8.1.7.* | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
23 | Mācību prakse * Pretgājiens un līkloču gājiens. Palēcienu, virzoties uz priekšu, savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar hantelēm (ar vienu hanteli). Vingrinājumi pie vingrošanas sienas fizisko spēju attīstīšanai// p. – 8.1.1.** | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
24 | Mācību prakse * 3. kontroldarbs - * Lokveida kustības un apļi. Grupu darbs – vingrojumu pārveide dažāda vecuma audzekniem. Šķēršļu joslas sastādīšanās un vadīšanās metodika - p. 8.2* Atkārtot dažādu VAV specifiku. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
25 | Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa 1 kolonnā pa 2. Polkas soļi pāros ar krusteniski sadotām rokām. Šķēršļu joslas vadīšana. Studenti izdoma dažādas šķēršļu joslas pēc uzdevuma un novada tās. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
26 | Pretskrējiens un līk-loču skrējiens. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar nestandartu inventāru. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
27 | Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. VAV – sērijas un plūsmā. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
28 | Grupu darbs – studenti izdomā un novada. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
29 | Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV. Garās auklas izmantošana sporta stundā. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
30 | Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads vingrošanas kursā. Kustību pamatu teorētiskie aspekti: stāja, kustību plaknes un virzieni, kustību estētiskums, ekonomiskums un racionalitāte. Stāvokļu un kustību terminoloģija. Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Stājas, roku, kāju stāvokļi un starpstāvokli. Teorētiskā ekspress kontrole (stājas un roku stāvokļi). Terminoloģija: roku, kāju stāvokļi, starpstāvokļi. Koordinācijas vingrojuma mācīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | 1. kontroldarbs - stājas, kāju un roku stāvokļi. Terminoloģija: stāvokļi sēdus, guļus, balsti. Koordinācijas vingrojums. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | 2. kontroldarbs - stāvokļi sēdus, guļus, balsti, izklupieni. Grupu vingrojuma rindā mācīšana. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Vingrošanas vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. Ieskaite - grupu vingrojums rindā. Grupu vingrojums rindā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Ieskaite - koordinācijas vingrojums un grupu vingrojuma rindā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
11 | Ierindas mācība: pamatjēdzieni. Nostāšanās 1 rindā un kolonnā pa 1; komandas: “Soļos marš!”, “Uz vietas! Grupa stāt!”, “Pirmais uz vietas!”. Zāles robežas un punkti. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā. Retošanās ceļot rokas sānis. VAV bez priekšmeta - 1 sērija. Radīt priekšstatu par lietišķiem vingrinājumiem - p. 8.2* | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
12 | Pārkārtošanās no 1 rindas divās un kolonnās pa 1 kolonnā pa divi. Soļošanas un skriešanas veidi pa diagonāli pa vienam un pāros. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā vienlaicīgi retojoties. VAV bez priekšmeta - 2.sērija. Pamatstāvokļi: rokām, kājām, ķermenim. Rāpšanās pa vingrošanas sienu - p. 8.2* | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
13 | Skaitīšanās uz 1-2 kustībā. Pielikšanas, galopa, polkas un pārmaiņus soļi apkārt zālei. Pāreja no soļošanas uz skriešanu un otrādi. VAV bez priekšmeta - 3,sērija. Starpstāvokļi: rokām, kājām. Mācību prakse VAV. Rāpšanās pa vertikālo virvi: roku un kāju darbība. Smaguma pacelšanu un pārvietošanās ar to. Rāpšanās pa horizontālo un slīpi novietoto virsmu // - p. 8.1.2.* | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
14 | Uzdevuma tipa vingrojumi rindā. Pārkārtošanās no 1 rindās 3. Izpildīt komandas “Uz vietas soļos marš! Taisni!”. Pretgājiens, līk-loču gājiens (skrējiens). Balsti, sēdes, guļus stāvokļi. VAV bez priekšmeta - palēcieni. Mācību prakse VAV. Līšanas, pārlīšanas, pārrāpšanās, rāpšanās pa virvi.// - p. 8.3.*, p. 8.1.6.* | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
15 | Mācību prakse – ierindas mācība. Ritmikas uzdevums. Dažādi pārvietošanas veidi apkārt un uz vingrošanas soliem – kolonnā pa vienam. Pārkārtošanās soļojot grupās ar labo vai kreiso plecu uz priekšu. VAV uz un pie vingrošanas soliem. Spēka vingrojumi un vingrinājumi ar vingrošanas soliem. Rāpšanās pa vertikālo virvi: iepriekšējo stundu vielas atkārtojums. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
16 | Mācību prakse - ierindas mācība. Dažādi pārvietošanas veidi ar auklu pa diagonāli, pāros, trijatā. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar auklu. Kombinācija ar īso lecamauklu. Garās auklas izmantošana sporta stunda skolā. Rāpšanās pa vertikālo virvi: rāpšanās trijos paņēmienos, aizsiešanas veidi. Kombinācija ar auklu - ieskaite. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
17 | Mācību prakse – ierindas mācība. Soļošana un skriešana zig-zag veidā. Pārvietojoties vienā virzienā, palēciena un galopa soļu ar labo un kreiso plecu uz priekšu savienojums. Apļa veidošana. VAV aplī. Līdzsvara vingrinājumi – uz grīdas, uz solā, uz samazināta atbalsta laukumā ar priekšmetu un bez. Rāpšanās pa vertikālo virvi un aizsiešanas veidi – gatavošanas ieskaitei. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
18 | Rāpšanās pa vertikālo virvi: ieskaite. VAV pieraksts – studenti patstāvīgi apraksta vingrojumi, uzzīmēti shēmātiski. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
19 | Uzdevuma tipa vingrojums kolonnā. Figurāla soļošana, soļošana un skriešana, veidojot ģeometriskās figūras un burtus. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā kolonnā pa 4 norādot atstati, lokveidā retošanās. VAV pāros. Vingrojumi un vingrinājumi pāros dažādu fizisko spēju attīstīšanai. Līdzsvara vingrinājumi uz grīdas, vingrošanas sola un baļķa – zemā un standarta. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
20 | Mācību prakse * Soļa garuma, soļošanas tempa un soļošanas rakstura maiņa. Dažādu palēcienu savienojums; palēcienu savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās izsoļojot grupām ar plecu uz priekšu. VAV rindās un kolonnās. Stāju audzinošie vingrinājumi – individuāli un pāros - p. 8.1.3.* Kārieni un balsti. | Nodarbības | 0.50 | ||||||
21 | Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar gumijas bumbām. VAV ar pildbumbām Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
22 | Mācību prakse * Soļošanas veidi ar dažādiem roku stāvokļiem. Pārkārtošanās skrienot no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 ar sadalīšanos un dubultošanos vienlaicīgi retojot. VAV ar nūju. Stājas vingrojumi un vingrinājumi// p. – 8.1.4.** Līdzsvara vingrojumi un vingrinājumi (grupu darbs). // p. – 8.1.7.* | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
23 | Mācību prakse * Pretgājiens un līkloču gājiens. Palēcienu, virzoties uz priekšu, savienojums ar skriešanu. Pārkārtošanās kāpņveidā no rindas. VAV ar hantelēm (ar vienu hanteli). Vingrinājumi pie vingrošanas sienas fizisko spēju attīstīšanai// p. – 8.1.1.** | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
24 | Mācību prakse * 3. kontroldarbs - * Lokveida kustības un apļi. Grupu darbs – vingrojumu pārveide dažāda vecuma audzekniem. Šķēršļu joslas sastādīšanās un vadīšanās metodika - p. 8.2* Atkārtot dažādu VAV specifiku. | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
25 | Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa 1 kolonnā pa 2. Polkas soļi pāros ar krusteniski sadotām rokām. Šķēršļu joslas vadīšana. Studenti izdoma dažādas šķēršļu joslas pēc uzdevuma un novada tās. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
26 | Pretskrējiens un līk-loču skrējiens. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. VAV ar nestandartu inventāru. Aizsardzība un palīdzība vingrinājumu izpildē. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
27 | Pretgājiens un līk-loču gājiens. Pārkārtošanās kustībā no kolonnas pa vienam kolonnā pa divi. Polkas un citu deju soļu savienojums ar krusteniski sadotām rokām. VAV – sērijas un plūsmā. Pārkārtošanās ar pagriezienu kustībā no kolonnas pa 1 kolonnās pa 4 un pa 3, vienlaicīgi retojoties. Grupu darbs – studenti izdoma un novada vingrojumi ar dažādām bumbām. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
28 | Grupu darbs – studenti izdomā un novada. Bāzes vingrinājumi atsevišķām muskuļu grupām. | Nodarbības | 0.50 | cits | |||||
29 | Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV. Garās auklas izmantošana sporta stundā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
30 | Ieskaites nodarbība – studenti vada ierindas mācības vingrinājumus un VAV. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi veikt padziļinātu vingrošanas līdzekļu izvērtējumu, pielietojot iegūtas zināšanas un prasmes nodarbību laikā un pieejamā literatūrā - gatavojoties diviem kontroldarbiem, tēma - „Terminoloģija”; rakstot VAV kompleksu; sagatavojoties mācību praksei - ierindas mācības vingrinājumu un VAV vadīšana, un gatavojoties studiju kursa pārbaudījumam. Dažādu vingrojumu un vingrinājumu kombinēšana un savienošana dažādās vidēs un ar dažādu inventāru individuāli un pāros. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšana: 1. Zināšanas (52%); 2. Prasmes (42%); 3. Attieksme (3%); 4. Attīstības dinamika (3%). Kopvērtējums ir summatīvs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās: 1. Vingrošanas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē. 2. Vingrošanas (ierindas mācības vingrinājumi, VAV, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē. | ||||||||
Prasmes: | 4. Sprast sastādīt un demonstrēt VAV ar un bez priekšmeta. 5. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā. 6. Demonstrēt un mācīt atbilstošas stājas, lēcienu, rāpošanas un rāpšanās, velšanās veidus. 7. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs. | ||||||||
Kompetences: | 8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus, izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. 9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus vingrošanas vingrinājumu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Vingrošana skolā: mācību grāmata Latvijas Valsts fiziskās kultūras institūta studentiem. Mācību grāmata U.Švinksa red. (LVFKI Vingrošanas katedras autoru kolektīvs). Rīga: Zvaigzne ABC, 1988. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
2 | U.Švinks. Ierindas mācības pamati: mācību līdzeklis studentiem, sporta speciālistiem. Mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga, 2003. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
3 | U.Švinks. Vispārattīstošie vingrojumi sporta stundā. Rīga, LSPA, 2004. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
4 | Vingrošana pamatskolā: 5.-9. klasēm: [mācību līdzeklis LSPA studentiem] - 1.daļa. Vingrošanas katedras pasniedzēju sagatavotājs mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga: LSPA, 1997. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
5 | Gerling, I. E. Teaching Children's Gymnastics: Spotting and Securing. 2009. (jaunāks izdevums nav izdots) | ||||||||
6 | Witfeld, J., Gerling, I., E., et.al. The Ultimate Parkour & Freerunning Book: Discover Your Possibilities. 2013. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Gerling, I. E. Teaching Children's Gymnastics: Spotting and Securing. 2009. (jaunāks izdevums nav izdots) | ||||||||
9 | Witfeld, J., Gerling, I., E., et.al. The Ultimate Parkour & Freerunning Book: Discover Your Possibilities. 2013. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Tanne, O. Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga: LSPA, 2000. | ||||||||
2 | Vispārattīstošo vingrojumu krājums. Mācību līdzeklis. Rīga: LSPA, 1998. | ||||||||
3 | Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747 | ||||||||
4 | Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumi Nr.716 | ||||||||
5 | Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
7 | Regulations Regarding the State Basic Education Standard and Model Basic Education Programmes | ||||||||
8 | Regulations Regarding the State Guidelines for Pre-school Education and the Model Pre-school Education Programmes Issued pursuant to | ||||||||
9 | Regulations Regarding the State General Secondary Education Standard and Model General Secondary Education Programmes | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, 2008. | ||||||||
2 | VISC | ||||||||
3 | Vingrojumu komplekss staltai mugurai | ||||||||
4 | Комбинация строевых упражнений |