.
Vispārīgā pedagoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:32:34
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_010 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Katrīna Volgemute | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 58 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studentu profesionālo kompetenci, veicinot vispusīgu izpratni par mūsdienu pedagoģijas principiem un pedagoģiskā darba būtību pedagoģiskajā praksē gan skolās, gan treniņu sporta vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
4 | Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
5 | Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
6 | Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Didaktika. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
8 | Mācību process. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
9 | Mācību teorijas. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
10 | Pētniecība un radošums pedagoģijā. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā. | Nodarbības | 1.50 | cits | |||||
4 | Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām. | Nodarbības | 1.50 | cits | |||||
6 | Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Didaktika. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Mācību process. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Mācību teorijas. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Pētniecība un radošums pedagoģijā. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs: Patstāvīgais darbs; Starppārbaudījums; Eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās: 1. Pedagoģijas vēstures un zinātnes aktualitātes. 2. Mācību procesa plānošanu un īstenošanu. 3. Pārzina bērnu vecumposma vispārējās attīstības īpatnības un pedagoģiskās darba specifiskās nianses. | ||||||||
Prasmes: | 4. Prot skaidrot un noteikts aktuālas problēmas un to cēloņus pedagogu darbā un izglītībā, kā arī spēj mērķtiecīgi plānot to risinājumu 5. Spēj paust diskutēt par pedagoģiskā darba ieguldījumu dzīves kvalitātes veicināšanā, demonstrējot komunikācijas un sadarbības prasmes. | ||||||||
Kompetences: | 6. Identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, formulēt skaidrus un sasniedzamus mācību mērķus, izvēlēties piemērotas mācību metodes un izstrādāt starpdisciplināras, individualizētu mācību pieejas. 7. Analizē dažāda rakstura pedagoģiskās situācijas, identificējot pedagoģiskā darba uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 8. Izmanto dažādas pieejas un metodes mācību procesa veicināšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1994. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Žukovs L. Pedagoģijas vēsture. Rīga: RaKa, 1999. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Cobern, W. W. (1998). Socio-Cultural Perspectives on Science Education. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Ārzemju studentiem/For international students | ||||||||
7 | Cobern, W. W. (1998). Socio-Cultural Perspectives on Science Education. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Špona A. Pedagoģija. Pārdomas, atziņas. Rīga: Raka, 2022. | ||||||||
2 | Janosone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: Raka, 2016. | ||||||||
3 | Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2006. | ||||||||
4 | Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti. |