Pārlekt uz galveno saturu

Vispārīgā pedagoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:32:34
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_010LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Katrīna Volgemute
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)9Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas18
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas58
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Sekmēt studentu profesionālo kompetenci, veicinot vispusīgu izpratni par mūsdienu pedagoģijas principiem un pedagoģiskā darba būtību pedagoģiskajā praksē gan skolās, gan treniņu sporta vidē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.Lekcijas3.00auditorija
2Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.Lekcijas3.00auditorija
3Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.Lekcijas2.00cits
Nodarbības2.00cits
4Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.Nodarbības3.00cits
5Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.Lekcijas1.00cits
Nodarbības3.00cits
6Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni.Nodarbības2.00cits
7Didaktika.Nodarbības2.00cits
8Mācību process.Nodarbības3.00cits
9Mācību teorijas.Nodarbības2.00cits
10Pētniecība un radošums pedagoģijā.Nodarbības3.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads pedagoģijā un tās vēsturiskā attīstība.Lekcijas2.00auditorija
2Pedagoģijas attīstības tendences 21.gadsimtā.Lekcijas2.00auditorija
3Personības attīstība un audzināšana pedagoģiskajā procesā.Nodarbības1.50cits
4Intelekts un izziņas attīstība dažādos vecumposmos.Nodarbības2.00cits
5Pedagoģiskais darbs ar dažādām vecuma grupām.Nodarbības1.50cits
6Daudzveidīgas mācību metodes, principi un paņēmieni.Nodarbības1.00cits
7Didaktika.Nodarbības1.00cits
8Mācību process.Nodarbības1.00cits
9Mācību teorijas.Nodarbības1.00cits
10Pētniecība un radošums pedagoģijā.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, starppārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un starppārbaudījumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs: Patstāvīgais darbs; Starppārbaudījums; Eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzinās: 1. Pedagoģijas vēstures un zinātnes aktualitātes. 2. Mācību procesa plānošanu un īstenošanu. 3. Pārzina bērnu vecumposma vispārējās attīstības īpatnības un pedagoģiskās darba specifiskās nianses.
Prasmes:4. Prot skaidrot un noteikts aktuālas problēmas un to cēloņus pedagogu darbā un izglītībā, kā arī spēj mērķtiecīgi plānot to risinājumu 5. Spēj paust diskutēt par pedagoģiskā darba ieguldījumu dzīves kvalitātes veicināšanā, demonstrējot komunikācijas un sadarbības prasmes.
Kompetences:6. Identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, formulēt skaidrus un sasniedzamus mācību mērķus, izvēlēties piemērotas mācību metodes un izstrādāt starpdisciplināras, individualizētu mācību pieejas. 7. Analizē dažāda rakstura pedagoģiskās situācijas, identificējot pedagoģiskā darba uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 8. Izmanto dažādas pieejas un metodes mācību procesa veicināšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: RaKa, 2001. (akceptējams izdevums)
2Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Rīga: SIA Izglītības soļi, 2002. (akceptējams izdevums)
3Žukovs L. Pedagoģija. Rīga: LSPA, 1994. (akceptējams izdevums)
4Žukovs L. Pedagoģijas vēsture. Rīga: RaKa, 1999. (akceptējams izdevums)
5Cobern, W. W. (1998). Socio-Cultural Perspectives on Science Education. (akceptējams izdevums)
6Ārzemju studentiem/For international students
7Cobern, W. W. (1998). Socio-Cultural Perspectives on Science Education. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Špona A. Pedagoģija. Pārdomas, atziņas. Rīga: Raka, 2022.
2Janosone R., Fernāte A., Bula-Biteniece I. Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: Raka, 2016.
3Špona A. Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: RaKa, 2006.
4Zelmenis V. Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 2000.
Citi informācijas avoti
1Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti.