.
Pieaugušo izglītība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.10.2024 08:42:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_012 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aleksandrs Astafičevs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Dot studentiem iespēju apgūt izglītības un izglītošanās procesa saturu, funkcijas un sākotnējās pētniecības prasmes šajā procesā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pieaugušo izglītības jēdziens, pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Pieaugušo nodarbību veidošanās likumsakarības. Hovards Gārdnera daudzveidīgo spēju teorija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Droša rīcība dažādās situācijās un vidēs. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Mūsdienu izglītības balsti | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pieaugušo izglītības jēdziens, pieaugušo izglītības studiju kursa galvenā problēma un pretruna | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārmaiņas pieaugušo izglītības sistēmā 21.gadsimtā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pieaugušo izglītības funkcijas un pedagoģiskās mijiedarbības modeļi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pieaugušo nodarbību veidošanās likumsakarības. Hovards Gārdnera daudzveidīgo spēju teorija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Droša rīcība dažādās situācijās un vidēs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Mūsdienu izglītības balsti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavošanās semināriem; sagatavots uzdotais patstāvīgais darbs; literatūras studēšana; gatavošanās gala pārbaudījumam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, jāizpilda diferencētās pārbaudījuma prasības: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (30%); - studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - studiju kursa rakstiskais gala pārbaudījums (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās pieaugušo izglītošanās procesa teorētiskos un praktiskos aspektus. | ||||||||
Prasmes: | Spēs vadīt nodarbības pieaugušo auditorijai, pielietojot dažādus vadīšanas stilus. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie būs kompetenti pieaugušo izglītības praktiskajā īstenošanā un pētniecībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Robert Robinson. Trivium 21c: Preparing Young People for the Future with Lessons From the Past. Independent Thinking Press, June 12, 2013. | ||||||||
2 | Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof. Urban Myths about Learning and Education. 1st edition. Academic Press, March 18, 2015. |