Pārlekt uz galveno saturu

Komercdarbības pamati

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:35:15
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_020LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gudrīte Daukste
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā.
Mērķis:
Dot iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas komercdarbībā, lai radītu izpratni par komercdarbības plānošanu un tās uzsākšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komercdarbības būtība – vēsturiskā attīstība un galvenie termini.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Komercdarbības formas. Komercdarbības dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi.Nodarbības3.00auditorija
3Komercdarbības finansēšanas veidi.Lekcijas2.00auditorija
4Komercdarbības dzīves cikls.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Komercdarbības vides novērtēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Komercdarbības būtība – vēsturiskā attīstība un galvenie termini.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Komercdarbības formas. Komercdarbības dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi.Nodarbības1.00auditorija
3Komercdarbības finansēšanas veidi.Lekcijas1.00auditorija
4Komercdarbības dzīves cikls.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Komercdarbības vides novērtēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1) Komercdarbības statistikas analīze; 2) Inovatīvu komercdarbības veidu apzināšana; 3) Komercdarbības vides novērtēšana; 4) Studiju kursa pārbaudījums; 5) Attieksme (apmeklējums, dalība nodarbībā, savlaicīga darbu iesniegšana).
Vērtēšanas kritēriji:
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%). Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums), attieksmi un individuālo attīstības dinamiku.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Orientēties sporta izglītības sistēmas galvenos organizācijas principos. 2. Orientēties komercdarbības dibināšanas normatīvos dokumentus.
Prasmes:3. Uzņēmējdarbības organizācijas jautājumu plānošanā un novērtēšanā. 4. Inovatīvi komercdarbības veidu novērtēšana.
Kompetences:Spēja noteikt savas uzņēmējdarbības modeli un pielāgot plānus, izvirzīto mērķu sasniegšanai pārmaiņu apstākļos.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2009. (akceptējams izdevums)
2Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga: J.Rozes apgāds, 2019.
3Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
4Neilande J. Komersanta ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 2013.
5Praude V. Šalkovska J. Mārketinga komunikācijas : teorija un prakse. Rīga: Vaidelote, 2005. (akceptējams izdevums)
6Smith S., Milligan A. BOLD how to be brave in business and win. UK: Kogan Page Limited, 2011. (akceptējams izdevums)
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Smith S., Milligan A. BOLD how to be brave in business and win. UK: Kogan Page Limited, 2011. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Sauka A., Rivža B. Latvijas ekonomikas un uzņēmējdarbības izaicinājumi. Rīga: Ventspils augstskola, 2014.
2Slavinska I. Uzņēmējdarbības plānošana un kontrole. Rīga: Biznesa augstskola “Turība”, 2003.
3Naits F. Apavu vīrs. Tallina: apgāds Helios Krjastus OU, 2017.
Citi informācijas avoti
1Likumi
2Dienas bizness
3LR Uzņēmuma reģistrs
4ALTUM
5SEB
6Financial Times
7Ārzemju studentiem/For international students
8LR Company Register
9Laws