.
Komercdarbības pamati
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:35:15
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_020 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gudrīte Daukste | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas komercdarbībā, lai radītu izpratni par komercdarbības plānošanu un tās uzsākšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Komercdarbības būtība – vēsturiskā attīstība un galvenie termini. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Komercdarbības formas. Komercdarbības dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Komercdarbības finansēšanas veidi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Komercdarbības dzīves cikls. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Komercdarbības vides novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Komercdarbības būtība – vēsturiskā attīstība un galvenie termini. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Komercdarbības formas. Komercdarbības dibināšanas tiesiskie un organizatoriskie jautājumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Komercdarbības finansēšanas veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Komercdarbības dzīves cikls. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Komercdarbības vides novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) Komercdarbības statistikas analīze; 2) Inovatīvu komercdarbības veidu apzināšana; 3) Komercdarbības vides novērtēšana; 4) Studiju kursa pārbaudījums; 5) Attieksme (apmeklējums, dalība nodarbībā, savlaicīga darbu iesniegšana). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, diferencētās ieskaites prasības: attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva darbība semināros (50%); studenta veiktie patstāvīgie darbi (50%). Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu 10 baļļu skalā. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība seminārā, pārbaudījums), attieksmi un individuālo attīstības dinamiku. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Orientēties sporta izglītības sistēmas galvenos organizācijas principos. 2. Orientēties komercdarbības dibināšanas normatīvos dokumentus. | ||||||||
Prasmes: | 3. Uzņēmējdarbības organizācijas jautājumu plānošanā un novērtēšanā. 4. Inovatīvi komercdarbības veidu novērtēšana. | ||||||||
Kompetences: | Spēja noteikt savas uzņēmējdarbības modeli un pielāgot plānus, izvirzīto mērķu sasniegšanai pārmaiņu apstākļos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2009. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Hofs K.G. Biznesa ekonomika. Rīga: J.Rozes apgāds, 2019. | ||||||||
3 | Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Neilande J. Komersanta ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 2013. | ||||||||
5 | Praude V. Šalkovska J. Mārketinga komunikācijas : teorija un prakse. Rīga: Vaidelote, 2005. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Smith S., Milligan A. BOLD how to be brave in business and win. UK: Kogan Page Limited, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Smith S., Milligan A. BOLD how to be brave in business and win. UK: Kogan Page Limited, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Sauka A., Rivža B. Latvijas ekonomikas un uzņēmējdarbības izaicinājumi. Rīga: Ventspils augstskola, 2014. | ||||||||
2 | Slavinska I. Uzņēmējdarbības plānošana un kontrole. Rīga: Biznesa augstskola “Turība”, 2003. | ||||||||
3 | Naits F. Apavu vīrs. Tallina: apgāds Helios Krjastus OU, 2017. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Likumi | ||||||||
2 | Dienas bizness | ||||||||
3 | LR Uzņēmuma reģistrs | ||||||||
4 | ALTUM | ||||||||
5 | SEB | ||||||||
6 | Financial Times | ||||||||
7 | Ārzemju studentiem/For international students | ||||||||
8 | LR Company Register | ||||||||
9 | Laws |