.
Slēpošanas pamati un didaktika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 09:04:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_037 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kalvis Ciekurs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 23 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 46 | ||||
Kopā kontaktstundas | 62 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas profesionālā bakalaura programmas vispārizglītojošos 1., 2. st.g., 3. st.g. nozares teorētiskos un prakstiskos pamata kursos. | ||||||||
Mērķis: | Radīt priekšstatu par slēpošanas sporta veidiem, apgūt distanču slēpošanas pārvietošanās veidus, ieinteresēt studentus dalībai ziemas pasākumos. Sniegt padziļinātas teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas un prasmes distanču slēpošanas mācīšanas metodikā darbā ar dažāda vecuma un dzimuma audzēkņiem, slēpošanas treniņu metodikā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Slēpošanas sporta veidu klasifikācija, vēsture, attīstība, perspektīvas Latvijā un pasaulē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu klasifikācija un mācīšanas metodika | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 4.00 | cits | |||||||
3 | Distanču slēpošanas terminoloģija, pārvietošanās veidu tehnikas un pamatdarbību raksturojums | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
4 | Drošības tehnikas noteikumi, traumu profilakse, pirmās palīdzības sniegšana | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Slēpošanas inventāra raksturojums, izvēle, sagatavošana nodarbībām un sacensībām, inventāra glabāšana un kopšana | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 5.00 | cits | |||||||
6 | Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu tehnikas demonstrējums | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Slēpošanas nodarbību un citu ziemas pasākumu vietas izvēle, sagatavošana un iekārtošana | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
8 | Dalība ziemas pasākumos – pārgājienā, sacensībās, rotaļās, stafetēs, spēlēs | Nodarbības | 6.00 | cits | |||||
9 | Slēpošanas sacensības, pārgājiens, rotaļas, stafetes un citi ziemas pasākumi – dalība, organizēšana, vadīšana un tiesāšana. Distanču slēpošanas sacensību noteikumi. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 5.00 | cits | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Slēpošanas sporta veidu klasifikācija, vēsture, attīstība, perspektīvas Latvijā un pasaulē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu klasifikācija un mācīšanas metodika | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
3 | Distanču slēpošanas terminoloģija, pārvietošanās veidu tehnikas un pamatdarbību raksturojums | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Drošības tehnikas noteikumi, traumu profilakse, pirmās palīdzības sniegšana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Slēpošanas inventāra raksturojums, izvēle, sagatavošana nodarbībām un sacensībām, inventāra glabāšana un kopšana | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
6 | Distanču slēpošanas pārvietošanās veidu tehnikas demonstrējums | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Slēpošanas nodarbību un citu ziemas pasākumu vietas izvēle, sagatavošana un iekārtošana | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
8 | Dalība ziemas pasākumos – pārgājienā, sacensībās, rotaļās, stafetēs, spēlēs | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
9 | Slēpošanas sacensības, pārgājiens, rotaļas, stafetes un citi ziemas pasākumi – dalība, organizēšana, vadīšana un tiesāšana. Distanču slēpošanas sacensību noteikumi. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa apgūšanas laikā studenti patstāvīgi studē literatūru, gatavojas teorētiskām un praktiskām ieskaitēm un praktiskiem uzdevumiem – slēpošanas pārvietošanās veidu videofilmēšanai un tehnikas analīze, aktivitāšu vadīšanai, novērošai un analīzei. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs, gala pārbaudījums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās: 1. Slēpošanas sporta veidi un distanču slēpošanas pārvietošanās veidi, to pamatdarbības un terminoloģija. 2. Slēpošanas nodarbību vietas izvēles un sagatavošanas nosacījumi, pārvietošanās veidu mācīšanai, slēpošanas pasākumu organizēšanai, ievērojot drošas darbības un ētikas pamatprincipus. 3. Slēpošanas inventāra izvēles nosacījumi, sagatavošana nodarbībām, inventāra kopšanā un glabāšanā. 4. Distanču slēpošanas mācīšanas un fiziskās sagatavotības metodika darbā ar dažāda vecuma un dzimuma kontingentu. 5. Distanču slēpošanas ieguvumi fiziskās sagatavotības paaugstināšanā un veselības sekmēšanā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs: 1. Demonstrēt slēpošanas pārvietošanās veidus un noteikt to pielietošanas efektivitāti, atbilstoši vides reljefam un klimatiskie apstākļiem; 2. Izprast neprecizitātes ppārvietošanās veidu izpildījumā un piemērot vingrinājumus un / vai vides reljefu to novēršanai. 3. Sagatavo slēpošanas inventāru, atbilstoši slēpošanas stilam un klimatiskajiem apstākļiem 4. Sekmēt pedagoģiskās iemaņas un prasmes slēpošanas nodarbību, āra ziemas aktivitāšu plānošanā un vadīšanā, novērošanā un novērtēšanā. | ||||||||
Kompetences: | 1. Savā profesionālajā darbībā spēj izvērtēt un izmantot slēpošanu kā līdzekli fiziskās sagatavotības un veselības sekmēšanai. 2. Spēj parādīt atbilstošu metodiku un uzskatu izpratni par slēpošanas un āra ziemas aktivitāšu lomu. 3. Spēj pieņemt, pamatot lēmumus un veikt profesionālos pienākumus slēpošanas nodarbību un ziemas pasākumu uz slēpēm vadīšanā un organizēšanā. 4. Spēj uzrādīt izpratni par profesionālo ētiku. 5. Spēj darboties kā patstāvīgi tā arī komandā un praktiskajā darbībā uzrādīt komunikatīvas prasmes. 6. Veic inovatīvu profesionālo un pētniecisko darbību slēpošanas mācīšanā un ieguvumu jautājumos pirmskolā, vispārizglītojošu skolās un iedzīvotājiem fiziskās aktivitātes un veselības paaugstināšanā un sekmēšanā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Grants J. (2007). Mācīsimies slēpot. Rīga: RAKA, 157 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Krauksta D., Šūtavs V., Grants J., Ukins V. (1999). Slēpošana (I d). Rīga: LSPA, 78 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Grants J., Ukins V. (2001). Slēpošana (2 d.). Rīga: LSPA, 96 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Krauksta D., Rudzītis R., Grants J., Ukins V. (2002). Slēpošana (3 d). Rīga: LSPA, 50 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Krauksta D. (1998). Slēpošanas nodarbību organizēšana. Rīga: LSPA, 49 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Grants J. (1995). Rotaļas un spēles uz slēpēm. Rīga: LSPA, 60 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Grants J. (1997). Fiziskā audzināšana, sports un vesels bērns. Rīga: Mācību grāmata, 215 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Krauksta D. (1997). Distanču slēpošanas sacensību noteikumi. Rīga: LSPA, 48 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | Rusko H. (2003). Cross Country Skiing. Blackwell. Science Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
10 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
11 | Rusko H. (2003). Cross Country Skiing. Blackwell. Science Ltd. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kops K. (1989). Distanču slēpošana. Rīga: Zvaigzne, 152 lpp. | ||||||||
2 | Krauksta D. (2004). Latvijas distanču slēpošanas meistarsacīkšu un čempionātu 1. - 3.vietu ieguvēju rezultāti. Rīga: Digitālās drukas centrs, 144 lpp. | ||||||||
3 | Krauksta D., Krauksts V. (2006). Slēpošanas treniņa pamati. Rīga: Drukātava, 257 lpp. | ||||||||
4 | Mācīsimies sadarbojoties. (1998). Rīga: Mācību grāmata, 129 lpp. | ||||||||
5 | Grants J., D. Krauksta D., Šūtavs V. (1995). Slēpošana vidusskolā. Rīga: LSPA, 34 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Krauksta D., Šūtavs V.Grants J., D. (1996). Slēpošana pamatskolā. Rīga: LSPA, 62 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Šūtavs V. (1994). Slēpju ziedes un to pielietošana. Rīga: LSPA, 31 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Krauksta D. (Red.). (1994). Slēpošana sākumskolā. Rīga: LSPA, 61 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | Fritsch W.,Wilmann T. (2005). Skilanglauf Methodik und Technik. Meyer&Meyer Vorlag. | ||||||||
10 | Latvijas Slēpošanas savienības mājas lapa/Homepage of the Latvian Skiing Union | ||||||||
11 | Starptautiskās slēpošanas federācijas mājas lapa/The homepage of the International Ski Federation | ||||||||
12 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
13 | Fritsch W.,Wilmann T. (2005). Skilanglauf Methodik und Technik. Meyer&Meyer Vorlag. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information. |