.
Āra aktivitātes I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:06:43
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_064 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 52 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas zināšanas vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā, pedagoģiskā pilnveide rekreācijā. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
2 | Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
Nodarbības | 8.00 | cits | |||||||
3 | Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
4 | Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
5 | Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
6 | Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 3.00 | cits | |||||||
3 | Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
4 | Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga rekreatīva divu dienu kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīga rekreatīva komandu veidojošā uzdevuma izveide, vadīšana un analīze. Patstāvīgi atkārtot zemo virvju iekārtošanas veidus, papildinot ar jauniem radošiem individuālajiem vai komandu uzdevumiem. Patstāvīgi veika kāda no digitālo tehnoloģiju aplikācijām āra vidē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Kājnieku pārgājiens (patstāvīga kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Āra aktivitātes vadīšana un oponēšana; Āra aktivitāte izmantojot digitālās tehnoloģijas; Āra aktivitāšu didaktikas analīze; Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Students zinās rekreatīvus āra aktivituāšu veidus un to raksturojumu. Zinās rekreatīvu pārgājienu veidus, organizēšanas metodiku - piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem. 2. Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus. Grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Komandas attīstības un darbības izvērtējumu. 3. Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus). | ||||||||
Prasmes: | 4. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu kājnieku pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 5. Students spēs izprast un organizēt aktivitāti, kurā tiek pielietota kāda no digitālajām tehnoloģijām. 6. Spēs izplānot un organizēt āra vides komandu veidojošos uzdevumus (rotaļas, spēles, stafetes, zemo virvju uzdevumi). Spēs izvēlēties konkrētām aktivitātēm atbilstošu materiāli – tehnisko aprīkojumu. Spēs saskatīt attīstības iespējas, rast inovatīvas āra akivitātes. | ||||||||
Kompetences: | 7. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes kājnieku pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 8. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (pārgājieniem un citām rekreatīvām aktivitātēm). 9. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. 10. Spēs efektīvi izmantot digitālos rīkus. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. Spēs ievērot datu aizsardzības prasības digitālā vidē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 224 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Krauksta, D., Liepiņa, I. (2006). Lekcija „Tūrisma pārgājiena organizēšana”. LSPA, 21 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Latvija. Tūrisma ceļvedis. (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta. 280 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Liepiņa, I. (2006). Lekcija “Tūrisma speciālais inventārs”. LSPA, 21 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Niče, K. (2008). 313 spēles telpās, brīvā dabā. Rīga: Jumava, 148 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Klepers A., Līviņa A., Smaļinskis J. (2010). Tūrisma maršrutu veidošana. Valmiera: Vidzemes augstskola. 117 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Rohnke, K.,E., Rogers, D. (2007). The Complete Ropes Course Manual, 428p. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
9 | Rohnke, K.,E., Rogers, D. (2007). The Complete Ropes Course Manual, 428p. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bartunek, D., Martin, A. (2007). Games in nature. An Innovative Approach to Outdoor and Environmental Activities for Young Children. Praha: Duha, 186 p. | ||||||||
2 | Mīkule, M., Hānbergs, Ē. (2013). Mūsu mazais pārgājiens. Rīga: Jumava, 189 lpp. | ||||||||
3 | Štrauhmanis, J. (2004). Kartogrāfija tūrismam. Rīga: Biznesa augstkola Turība, 78 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Mezglu video | ||||||||
2 | Padomi tūrisma pārgājieniem | ||||||||
3 | Piedzīvojumi dabā, blogs | ||||||||
4 | Slēpņošana |