Pārlekt uz galveno saturu

Āra aktivitātes I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:06:43
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_064LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inga Liepiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas52
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas6
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas zināšanas vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā, pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.
Mērķis:
Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.Lekcijas2.00cits
2Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.Lekcijas3.00cits
Nodarbības8.00cits
3Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.Lekcijas2.00cits
Nodarbības2.00cits
4Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.Lekcijas2.00cits
5Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.Lekcijas1.00cits
Nodarbības3.00cits
6Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.Nodarbības3.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Āra aktivitāšu raksturojums un to piemērotība rekreācijā.Lekcijas1.00cits
2Kājnieku pārgājiens. Kājnieku pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana.Lekcijas2.00cits
Nodarbības3.00cits
3Komandas iepazīšanās, sadarbības aktivitātes daudzveidīgos āra aktivitāšu pasākumos. Āra komandas veidojošie uzdevumi, rotaļas, spēles, stafetes.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
4Digitālo tehnoloģiju izmantošana āra pasākumos.Lekcijas1.00cits
5Āra aktivitāšu didaktika. Drošības aspekti āra aktivitāšu nodrošināšanā.Nodarbības1.00cits
6Zemās virves rekreatīvos pasākumos, tie ierīkošana, radoša izmantošana konkrētam mērķim, pieejamajiem resursiem un kontingentam.Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga rekreatīva divu dienu kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīga rekreatīva komandu veidojošā uzdevuma izveide, vadīšana un analīze. Patstāvīgi atkārtot zemo virvju iekārtošanas veidus, papildinot ar jauniem radošiem individuālajiem vai komandu uzdevumiem. Patstāvīgi veika kāda no digitālo tehnoloģiju aplikācijām āra vidē.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Kājnieku pārgājiens (patstāvīga kājnieku pārgājiena atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Āra aktivitātes vadīšana un oponēšana; Āra aktivitāte izmantojot digitālās tehnoloģijas; Āra aktivitāšu didaktikas analīze; Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Students zinās rekreatīvus āra aktivituāšu veidus un to raksturojumu. Zinās rekreatīvu pārgājienu veidus, organizēšanas metodiku - piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem. 2. Zinās daudzveidīgas sadarbības aktivitātes, grupas un komandas vadības pamatprincipus, attīstības dinamikas principus. Grupu komplektēšanu un komandu veidošanu. Komandas attīstības un darbības izvērtējumu. 3. Zinās āra aktivitātēs izmantojamos digitālos rīkus, aplikācijas, komunikācijas tehnoloģijas (publicējot pasākumu afišas un atskatus).
Prasmes:4. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu kājnieku pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 5. Students spēs izprast un organizēt aktivitāti, kurā tiek pielietota kāda no digitālajām tehnoloģijām. 6. Spēs izplānot un organizēt āra vides komandu veidojošos uzdevumus (rotaļas, spēles, stafetes, zemo virvju uzdevumi). Spēs izvēlēties konkrētām aktivitātēm atbilstošu materiāli – tehnisko aprīkojumu. Spēs saskatīt attīstības iespējas, rast inovatīvas āra akivitātes.
Kompetences:7. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes kājnieku pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 8. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (pārgājieniem un citām rekreatīvām aktivitātēm). 9. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. 10. Spēs efektīvi izmantot digitālos rīkus. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs. Spēs ievērot datu aizsardzības prasības digitālā vidē.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Brencis, A. (2003). Aktīvais tūrisms. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 224 lpp. (akceptējams izdevums)
2Krauksta, D., Liepiņa, I. (2006). Lekcija „Tūrisma pārgājiena organizēšana”. LSPA, 21 lpp. (akceptējams izdevums)
3Latvija. Tūrisma ceļvedis. (2012). Rīga: Karšu izdevniecība Jāņa sēta. 280 lpp. (akceptējams izdevums)
4Liepiņa, I. (2006). Lekcija “Tūrisma speciālais inventārs”. LSPA, 21 lpp. (akceptējams izdevums)
5Niče, K. (2008). 313 spēles telpās, brīvā dabā. Rīga: Jumava, 148 lpp. (akceptējams izdevums)
6Klepers A., Līviņa A., Smaļinskis J. (2010). Tūrisma maršrutu veidošana. Valmiera: Vidzemes augstskola. 117 lpp. (akceptējams izdevums)
7Rohnke, K.,E., Rogers, D. (2007). The Complete Ropes Course Manual, 428p. (akceptējams izdevums)
8Ārvalstu studentiem/For international students:
9Rohnke, K.,E., Rogers, D. (2007). The Complete Ropes Course Manual, 428p. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Bartunek, D., Martin, A. (2007). Games in nature. An Innovative Approach to Outdoor and Environmental Activities for Young Children. Praha: Duha, 186 p.
2Mīkule, M., Hānbergs, Ē. (2013). Mūsu mazais pārgājiens. Rīga: Jumava, 189 lpp.
3Štrauhmanis, J. (2004). Kartogrāfija tūrismam. Rīga: Biznesa augstkola Turība, 78 lpp.
Citi informācijas avoti
1Mezglu video
2Padomi tūrisma pārgājieniem
3Piedzīvojumi dabā, blogs
4Slēpņošana