Pārlekt uz galveno saturu

Āra aktivitātes II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:10:09
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_065LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inga Liepiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)15Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas30
Nodarbības (skaits)15Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas30
Kopā kontaktstundas60
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas zināšanas āra aktivitātēs I, vispārīgā pedagoģijā, attīstības, sociālā un saskarsmes psiholoģijā, tūrisma un orientēšanās pamatos un didaktikā, pirmā palīdzībā, higiēnā, sporta teorijā,pedagoģiskā pilnveide rekreācijā.
Mērķis:
Dot iespēju studentiem apgūt (teorētiski un praktiski) daudzveidīgas āra aktivitātes, to plānošanu, organizēšanu, vadīšanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.Lekcijas7.00cits
Nodarbības3.00cits
2Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.Lekcijas4.00cits
Nodarbības2.00cits
3“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.Lekcijas4.00cits
Nodarbības6.00cits
4Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.Nodarbības4.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija. Studiju kursa prasības. Piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensības) raksturojums un to piemērotība dažādam kontingentam, resursiem. Piedzīvojumu sacensību “Manevrs četratā” organizēšana.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
2Ūdenstūrisma resursu raksturojums Latvijā. Ūdenstūrisma pārgājiena plānošana, organizēšana, vadīšana, analizēšana.Lekcijas3.00cits
Nodarbības1.00cits
3“Izdzīvošanas ABC”. Izdzīvošanas aktivitāšu iekļaušana rekreācijas pasākumos. Nakts bez teltīm – patvērumu iekārtošana. Pārtika dabā, dzīvnieki dabā, dabas aizsardzība.Nodarbības1.00cits
4Uzturs rekreātīvās aktivitātēs, atbilstoši aktivitāšu mērķim, kontingentam, resursiem un finansiālām iespējām.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga piedzīvojuma pasākuma “Manevrs četratā” atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīga ūdens tūrisma pasākuma atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana. Patstāvīgi sagatavoties nakšņošanai dabā bez teltīm “Nakts zem zvaigznēm”. Anotāciju par tēmu „Izdzīvošanas skola”. Patstāvīgi realizēta 1 uztura recepte dabā. Izlasīt vienu grāmatu par piedzīvojumu tēmu, kas balstīta uz patiesiem notikumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Piedzīvojumu pasākuma (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Ūdenstūrisma pārgājiens (patstāvīga atsevišķu pienākumu plānošana, organizēšana, vadīšana un izvērtēšana); Uztura receptes āra aktvitātēs (prezentācija); Nakts patvēruma ierīkošana dabā “Nakts zem zvaigznēm”; “Izdzīvošana ABC” 1 tēmas referāts; Aktīva līdzdalība un attīstības dinamika
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Students zinās piedzīvojumu pasākumu (piedzīvojumu izglītība, piedzīvojumu sacensību) raksturojumu. Zinās piedzīvojumu pasākumu organizēšanas metodiku (piemērotus dažādam kontingentam, mērķiem, videi un pieejamajiem resursiem). 2. Zinās uztura nodrošināšanas pamatprincipus dažādās rekreātīvās aktivātātēs. 3. Zinās kādas un kā “izdzīvošanas skolas” aktivitātes iekļaut rekreatīvu pasākumu saturā (patvēruma iekārtošana dabā bez teltīm; ogošana; sēņošana, pārtika no dabas veltēm u.c.). Zinās par drošību uzturoties dabā. 4. Zinās ūdenstūrisma resursus Latvijā. Ūdenstūrisma raksturojumu, organizēšanas metodiku.
Prasmes:5. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt piedzīvojumu pasākumu “Manevrs četratā”. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 6. Students prot izplānot, realizēt un izvērtēt rekreatīvu ūdenstūrisma pārgājienu. Spēs strādāt gan individuāli, gan komandā. 7. Students spēs veidot patvērumu dabā (bez teltīm) – “Nakts zem zvaigznēm”. 8. Spēs izplānot un nodrošināt uzturu āra rekreātīvās aktivitātēs.
Kompetences:9. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes piedzīvojuma pasākuma plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 10. Patstāvīgi pielietot zināšanas un prasmes ūdenstūrisma pārgājiena plānošanā, organizēšanā, vadīšanā, izvērtēšanā. 11. Spēs saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgstpējību (piedzīvojumu sacensībām, ūdenstūrismā un citām rekreatīvām aktivitātēm). 12. Spēs izteikties, lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus, komunicēt (t.sk. angļu valodā) ar grupu studentu organizētajos āra aktivitāšu pasākumos. Spēs izmantot informācijas un kumunikācijas tehnoloģijas, ētikas pamatprincipus, organizējot rekreatīvas aktivitātēs.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Aškrofta F. Uz izdzīvošanas robežas / Cilvēka spējas ekstremālos apstākļos. Rīga: Avots, 2002. 455 lpp. (akceptējams izdevums)
2Brencis, A. Aktīvais tūrisms. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2003. 224 lpp. (akceptējams izdevums)
3Tūrisma maršrutu veidošana. Vidzemes Augstskolas Tūrisma un viesmīlības fakultātes docētāji: Klepers A., Līviņa A., Smaļinskis J. Valmiera: Vidzemes augstskola, 2010. 117 lpp.
4Vaizmens Dž. SAS. Izdzīvošanas māksla. Kā izdzīvot Dabā jebkuros klimata apstākļos, uz sauszemes un jūrā. Rīga: Zvaigzne, 2023. 574 lpp.
5Prouty D., Panicucci J., Collinson R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.
6Ārvalstu studentiem/For international students:
7Prouty D., Panicucci J., Collinson R. (Eds.). Adventure Education: Theory and Applications. Champaign, IL: Human Kinetics. 255 p.
Papildu literatūra
1Rubana I. M. Uzturs fiziskās slodzē. Rīga: RaKa, 2010. 200 lpp.
2Rubana I. M. Uzturvielas sportistu uzturā. No: Trenera rokasgrāmata – 2. Rīga: Latvijas tālākizglītības centrs, 2006. Lpp.126-154
Citi informācijas avoti
1Screaming eagles scout group