Pārlekt uz galveno saturu

Rekreācijas menedžments un mārketings

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:58:17
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_069LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingrīda Smukā
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Profesionālā bakalaura priekšzināšanas vispārteorētiskajos studiju kursos un nozares teorētiskajos pamatkursos.
Mērķis:
Dot iespēju apgūt ar rekreāciju saistītus uzņēmējdarbības pamatus, apgūt rekreācijas menedžmenta ar rekreācijas jomu saistītu menedžmenta procesu, klasteru nozīmi uzņēmējdarbībā rekreācijā. Dot iespēju apgūt ar rekreācijas jomu saistītus mārketinga pamatus, zīmola veidošanas pamatprincipus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana. Jēdzienu “Menedžments” skaidrojumsLekcijas1.00cits
2Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība. Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte. Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā. Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.Lekcijas2.00cits
3Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.Lekcijas1.00cits
4Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam; Klāsteru veidošanāsLekcijas1.00cits
5Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls. Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā. Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.Nodarbības1.00cits
6Reklāmas veidošana rekreācijas pakalpojumam Prezentācijas: „Rekreācijas pakalpojuma piedāvājums”.Nodarbības2.00cits
7Pārbaudes darbsmenedžmentāNodarbības1.00cits
8Pārbaudes darbs mārketingāNodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Jēdziena – “uzņēmējdarbība” skaidrojums, Uņēmuma vīzija un misija, uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana. Jēdzienu “Menedžments” skaidrojumsLekcijas0.50cits
2Menedžmenta teorijas, faktori un funkcijas rekreācijā, personāla vadība. Rekreācijas menedžmenta funkcijas un principi. (5 Portera spēki) Menedžera personība, autoritāte. Vadības stili, personāla vadība rekreācijas, aktīvā tūrisma uzņēmumā. Saskarsmes māksla rekreācijas uzņēmumā, konfliktu risināšana. Savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšana un pilnveidošana. Paņēmieni un metodes.Lekcijas1.00cits
3Jēdziena – “mārketings” rekreācijā, skaidrojums, mārketinga koncepcija rekreācijā. Mārketinga vide, tirgus segmentācija, rekreācijas pakalpojumu piedāvājums, pieprasījums.Lekcijas0.50cits
4Tirgus segmentācija, piedāvājums, pieprasījums, rekreācijas pakalpojums. Rekreācijas mārketinga koncepcija. Pakalpojumu mārketinga specifika. Pakalpojumi un inovācijas, to veidi. Cenu veidošanās rekreācijas pakalpojumam; Klāsteru veidošanāsLekcijas1.00cits
5Mārketinga stratēģijas veidošana rekreācijā. Pakalpojuma cena, produkta (pakalpojuma) dzīves cikls. Teorijas par rekreācijas pakalpojuma mērķa auditoriju, motivācijas veidošanos. Mārketinga perspektīves, reklāma, tās veidi un īpatnības rekreācijā. Pētījumi, pētījumu organizēšana, pētjumu metodes tūrisma un rekreācijas mārketingā. Sadarbība ar rekreācijas pakalpojumu sniedzošajām organizācijām, institūcijām, valsts iestādēm un pašvaldībām, privātpersonām.Nodarbības1.00cits
6Reklāmas veidošana rekreācijas pakalpojumam Prezentācijas: „Rekreācijas pakalpojuma piedāvājums”.Nodarbības1.00cits
7Pārbaudes darbsmenedžmentāNodarbības0.50cits
8Pārbaudes darbs mārketingāNodarbības0.50cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavošanās rakstiskajam pārbaudījumam menedžmentā; Gatavošanās rakstiskajam pārbaudījumam mārketingā; Papildus literatūras analīze, pētījumi tūrisma, rekreācijas mārketinga jomā; Rekreācijas pakalpojuma reklāmas projekta gatavošana.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Pārbaudes darbs menedžmentā Pārbaudes darbs mārketingā Rekreācijas pakalpojuma reklāmas izveide un prezentācija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izprot rekreācijas menedžmenta un mārketinga jēdzienu, rekreācijas pakalpojumu piedāvājumu un pieprasījumu Latvijā, rekreācijas pakalpojumu cenu veidošanos un ar rekreāciju saistītu projektu veidošanu, vadību, kontroli. 2. Pārzin uzņēmuma stratēģijas veidošanas pamatprincipus. Pārzin dažādas mārketinga teorijas. Pārzina uzņēmuma pakalpojumu pārdošanas veicināšanas paņēmienus un metodes. 3. Izprot motivācijas teorijas un to pielietošanu praksē darbinieku motivācijai un pakalpojuma mērķa grupas motivācijai.
Prasmes:4. Prot izstrādāt rekreācijas pakalpojuma projektus un informēt mērķa auditoriju par savas darbības rezultātiem. 5. Prot formulēt rekreācijas uzņēmuma misiju, vīziju un pamatot uzņēmuma stratēģijas izstrādes nepieciešamību.
Kompetences:6. Prasmīgi analizē mārketinga tendences, pieprasījumu un piedāvājumu pakalpojumiem rekreācijas jomā. 7. Prasmīgi pielieto iegūtās zināšanas rekreācijas pakalpojuma projektu izstrādē. 8. Pārzin savstarpējo attiecību un sadarbības prasmju attīstīšanas un pilnveidošanas paņēmienus un metodes.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Celia Burton and Norma Michael. A practical guide to project management : how to make it work in your organisation. Kogan Page, 1992. (akceptējams izdevums)
2Kotlers F. Mārketings no A līdz Z. Rīga: Jumava, 2007. (akceptējams izdevums)
3Mancini M. Access: Introduction to Travel and Tourism. Chapter 10. Making Connections: How to Marcet, Sell to, and serve the Traveling Public. Delmar: Cengage Learning, 2013.
4Pelše G., Ruperte I. Mazā biznesa kurss. Rīga: Jumava, 2009. 328 lpp. (akceptējams izdevums)
5Petrova L, Alsiņa L. Esi uzņēmējs. Rīga: „Kamene”, 1999. (akceptējams izdevums)
6Praude V. Menedžments. SIA Burtene, 2012. 305 lpp. (akceptējams izdevums)
7Valērijs Praude. Mārketings: mācību grāmata. 3. izdevums. 2011. (akceptējams izdevums)
8Reņģe V. Mūsdienu organizāciju psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC, 2007. (akceptējams izdevums)
9Templers R. Menedžmenta likumi. Rīga, Zvaigzne ABC, 2007. (akceptējams izdevums)
10Veide M. Reklāmas psiholoģija. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
11Ārvalstu studentiem/For international students:
12Celia Burton and Norma Michael. A practical guide to project management : how to make it work in your organisation. Kogan Page, 1992. (akceptējams izdevums)
13Mancini M. Access: Introduction to Travel and Tourism. Chapter 10. Making Connections: How to Marcet, Sell to, and serve the Traveling Public. Delmar: Cengage Learning, 2013.
Papildu literatūra
1Komerclikums
2McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 8. Attractions, Recreation, Entertainment, and Other. New York a.o. : Wiley& Sons, 2012.
3Reņģe V. Sociālā psiholoģija. 9.nodaļa „Cilvēku uzvedība grupās”. Rīga: Zvaigzne ABC, 2002.
4Cuenca Cabeza M. (coord.) Aproximación multidisciplinar a los Estudios de Ocio. Marketing de Organizaciones de ocio. Universidad de Deusto: Deustuko Unibertsitatea, Servicio de Publicaciones, 2006.
5Džeimss P.Luiss. Projektu vadīšanas pamati. 4.nodaļa „Struktūrplāna izmantošana planošanā”. Rīga: izdevniecība PUSE PLUS, 1997.
6Forands I. Projekta menedžments. 1.nodaļa „Menedžments”, 6.nodaļa „Kontrole”, 8.nodaļa „Vadības organizatoriskās apakšsistēmas”, 15.nodaļa „Riska vadība”. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2006.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8McIntosh R, Goeldner C. Ritchie B. Tourism: Principles, Practices, Philosophies. Chapter 8. Attractions, Recreation, Entertainment, and Other. New York a.o. : Wiley& Sons, 2012.
9Commercial law
Citi informācijas avoti
1Tūrisma likums
2Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2021.–2027. gadam. [tiešsaiste] [skatīts 2024.gada 18.februārī]
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4Tourism Law