.
Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.07.2024 08:56:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_139 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Edgars Bernāns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Izglītības iestādes vadība, Uzņēmējdarbība un grāmatvedība, Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs, Ergonomiskie un drošības principi sporta stundā, Funkcionālie ierobežojumi un fiziskie vingrinājumi, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu. | ||||||||
Mērķis: | Iepazistināt studentus ar mūsdienīgām informācijas komunikāciju tehnoloģijām (turpmāk – IKT) un to pielietošanas metodēm sporta pedagoģijā, gan nodrošinot labāku IKT integrāciju Studiju procesā un praksē, gan stiprinot sadarbības prasmes darbā ar IKT. Šis praktiskais kurss iepazīstinās studentus arī ar esošajiem digitālā satura veidošanas un organizēšanas rīkiem un modeļiem, ko varēs pielietot patstāvīgi saskaņā ar dažādiem reālas pasaules scenārijiem. Šis kurss ietver POPBL (uz projektiem orientētu problēmu risināšanas) apguves modeli, kura mērķis ir saskaņot studentu prasmes ar industrijas vajadzībām, kas attiecīgi nodrošina, ka students iegūst nepieciešamo praktisko pieredzi un zināšanas reāla projekta realizācijas laikā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads informācijas komunikāciju tehnoloģijās (IKT) un metodēs izglītībā un pedagoģijā. Inovatīvās tehnoloģijas un rīki, kas var būtiski atvieglot un paātrināt Studiju procesu. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Informācijas iegūšanas un pārvaldības rīki. Studiju procesa organizēšanas rīki. Satura radīšanas un koplietošanas rīki. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Informācijas avotu pārvaldīšanas un saglabāšanas rīki. Automatizētie literatūras avotu saraksta veidošanas rīki. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Rīku mijiedarbība. Piemēri, kā ir iespējams kombinēt programmatūras rīkus, lai sagatavotu lekciju un semināru materiālus. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Trendi satura izveides tehnoloģijās un informācijas pārvaldībā. Dānijas un Itālijas pieredze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Izglītības tehnoloģiju EdTech un PBL metodikas ieviešana sporta pedagoģijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Izglītības tehnoloģiju EdTech salīdzinājums un novērtējums. E-klase. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | "MOOC” kursu sagatavošanas rīki un tehnoloģijas. To salīdzinājums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | 6C principi. Studiju sasniegumu vērtēšana ar IKT rīkiem sporta pedagoģijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Kursa pārskats. Kursa projekta uzdevumu skaidrojumi. Gatavošanas eksāmenam. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs ietver: 1. Regulāru Studiju kursa vielas apgūšanu, izmantojot lekciju materiālus, mācību literatūru un interneta resursus. 2. Mājas darbu izpildi. 3. Kursa darba izstrādi. 4. Gatavošanos kontroldarbiem un eksāmenam. Studiju laikā studējošie, izmantojot lekciju materiālus un dažādus citus informācijas avotus, veic patstāvīgus darbus un uzstājas semināros par: IKT rīku praktisko pielietojumu Studiju procesā, IKT rīku analīzi, IKT rīku integrāciju iespējām izglītības iestādē, saistīto Studiju metožu izvēli un atlasi kritiskās domāšanas un lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšanai sporta pedagoģijas jomā, strādājot ar IKT rīkiem un izglītības tehnoloģijām. Kursa noslēguma projekta ietvaros studējošie izstrādā specifisku Studiju vielu izmantojot virkni ar apgūtiem IKT rīkiem. Noslēguma pārbaudījums sastāv no teorētiskā un praktiskā eksāmena. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala rezultātu veido: 1. Grupas projekti un patstāvīgie darbi 20% 2. Testi 20% 3. Kursa darbs 20% 4. Eksāmens 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Pārzina svarīgākās digitālās tehnoloģijas izglītībā un to pielietojumu piemērus. 2. Pārzina digitālos risinājumus mācību satura izveidei un Studiju līdzekļu izstrādei. 3. Izprot un novērtē digitālo risinājumu un IKT rīku izmantošanas nozīmi mācīšanās rezultātu sasniegšanā, kā arī mācību programmu un metodiku veidošanā. 4. Pārzina IKT rīkus grupvadībai un pozitīvas saskarsmes veidošanai. 5. Pārzina inovācijas metodisku materiālu izstrādē. | ||||||||
Prasmes: | 6. Prot integrēti lietot tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām atbilstoša un dzīves pietuvināta procesa situācijām mācību īstenošanai. 7. Spēj mērķtiecīgi lietot IKT. 8. Spēj pielāgot mācību metodiku atbilstoši sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu ar IKT rīkiem. 9. Prot jēgpilni lietot digitālās Studiju tehnoloģijas un rīkus. 10. Spēj orientēties inovātīvajos digitālajos rīkos un lietotnēs. 11. Spēj izmantot IKT iespējas studentu pētnieciskās darbības nodrošināšanai, kā arī digitālos rīkus vērtēšanas un atgriezeniskās saites gūšanai. | ||||||||
Kompetences: | 12. Plāno starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu, elastīgu mācību procesu, nodrošinot izglītojamā individuālo mācīšanās mērķu sasniegšanu, pielietojot atbilstošus IKT rīkus. 13. Integrēti lieto tehnoloģiju zināšanas izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem atbilstoša un dzīves situācijām pietuvināta mācību procesa īstenošanai. 14. Mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā integrē dažādas mācību tehnoloģijas, kā arī izvērtē ar digitālo tehnoloģiju lietošanu saistītos riskus. 15. Identificē drošību virtuālajā vidē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Januszewski, A., & Molenda, M. (2013). Educational Technology: A Definition with Commentary, Routledge. | ||||||||
2 | 10 More Educational Technology Concepts Every Teacher Should Know About. The Tech Edvocate, mar. 2017 | ||||||||
3 | Konstantaki, M. (2015). Applying Problem based learning in the Sports Science Curriculum. Athens Journal of Sports, 2(febr.), 7–16. | ||||||||
4 | Kurt, P. (2016). Definitions of Educational Technology. Educational Technology, (okt.). | ||||||||
5 | Sarge.nt, J. (2018). Digital technologies and learning in physical education: pedagogical cases. Sport, Education and Society, 23(janv.), 108–110, | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lehmann, M., Christensen, P., Du, X., & Thrane, M. (2008). Problem-oriented and project-based learning (POPBL) as an innovative learning strategy for sustainable development in engineering education. European Journal of Engineering Education, 33(jūn.), 283–295. | ||||||||
2 | Palao, J., M., Hastie, P., A., Cruz, P., G., & Ortega, E. (2015). The impact of video technology on student performance in physical education. Technology, Pedagogy and Education, 24(janv.), 51–63. | ||||||||
3 | Top 6 Educational Technology Trends Right Now. (2018) eLearning Industry, (mai.) | ||||||||
4 | Duncan, M., & Al-Nakeeb, Y. (2006). Using problem-based learning in sports related courses: An overview of module development and student responses in an undergraduate Sports Studies module. Journal of Hospitality, Leisure, Sports and Tourism Education, 5(mai.). | ||||||||
5 | Lazaro, H. (2014). What Is Educational Technology and Why Should It Matter to You? GA Blog, aug. | ||||||||
6 | Zotero_user_guide | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | International Journal of Educational Technology | ||||||||
2 | British Journal of Educational Technolog. |