.
Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 09:58:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_148 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Irēna Dravniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 14 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 28 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt pamatzināšanas par pielāgoto fizisko aktivitāšu (turpmāk – PFA) vēsturiskiem aspektiem. Sniegt zināšanas par speciālo izglītību Latvijā. Iemācīt PFA zinātnisko teoriju saturu un teorētiski zinātniskos modeļus. Sniegt zināšnas par profesionālo kompetenci PFA. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pielāgoto fizisko aktivitāšu (PFA) vēsturiski aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Speciālās izglītības raksturojums Latvijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | PFA zinātnisko teoriju saturs un teorētiski zinātniskie modeļi. | Lekcijas | 5.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Profesionālā kompetence PFA. | Lekcijas | 5.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavoties semināriem par tēmām: 1. Pielāgoto fizisko aktivitāšu (PFA) vēsturiski aspekti. 2. Speciālās izglītības raksturojums Latvijā. 3. PFA zinātnisko teoriju saturu un teorētiski zinātniskos modeļi. 4. Profesionālā kompetence PFA. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par PFA vietu speciālā izglītībā. Gatavoties gala pārbaudījumam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa ietvaros par 4 tēmu blokiem tiek rakstīts pārbaudes darbs zināšanu un kompetenču novērtēšanai. 1. Pielāgoto fizisko aktivitāšu (PFA) vēsturiski aspekti 2. Speciālās izglītības raksturojums Latvijā. 3. PFA zinātnisko teoriju saturu un teorētiski zinātniskos modeļi. 4. Profesionālā kompetence PFA. Jāizveido prezentācija par kādu no PFA tēmām. Studiju kursa noslēgumā ir sekmīgi jānokārto visi Studiju kursa pārbaudījumi. Prasmes tiek vērtētas, veicot praktisko darbus. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par PFA vietu speciālā izglītībā. Kompetences tiek novērtētas pēc sagatavotajiem praktisko darbu secinājumiem: rezultātu interpretēšanas, salīdzināšanas ar literatūras datiem. Gala vērtējumu par Studiju kursu nosaka vidējais vērtējums par kontroldarbiem semestra laikā 70%, prezentācija 10% un atbildes eksāmenā 20%. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Lai students varētu tikt pielaists pie eksāmena, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem četriem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Demonstrēt zināšanas par mācību programmas satura un mācibu programmas pielāgošanas principiem un stratēģijām. Speciālās izglītības vajadzības (dažādas funkcionālās spējas, kustību, kognitīvās, sociālās, uzvedības, saziņas vajadzības). Demonstrē zināšanas par audzēkņu, pedagogu un citu starpdisciplinārās izglītības komandas darbinieku informētību un attieksmi attiecībā uz to audzēkņu, kuriem ir SIV, iesaistīšanu sporta un veselības izglītībā. | ||||||||
Prasmes: | 2. Novērtēt mācību programmas piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām. 3. Prot izmantot piemērotas novērtēšanas metodes, lai noteiktu audzēkņu funkcionālās spējas, kā arī spētu veikt audzēkņiem novērtējumu, kas atbilst to potenciālam un sekmēm. Izstrādāt SI individuālo izglītības plānu (IIP). | ||||||||
Kompetences: | 4. Spēj prasmīgi analizēt iegūtos rezultātus: plānot iekļaujošas sporta un veselības mācību stundas, lai nodrošinātu piemērotas un drošas mācību metodes visiem audzēkņiem. 5. Plānot piemērotas uzvedības vadības stratēģijas, plānot motivējošas stratēģijas audzēkņu motivēšanas piedalīties fiziskās aktivitātēs, pielietot piemērotas komunikācijas stratēģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Henderson, H., Lavay B., & French, R. (2016). Positive behavioral approaches in physicaleducation. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
2 | Reid G. (2015). The International Federation of Adapted Physical Activity: historical perspectives. Part 1, Palaestra, Vol. 29, 4, p. 9-16. | ||||||||
3 | Reid G. (2016). The International Federation of Adapted Physical Activity: Historical perspectives Part 2, Palaestra, Vol. 30, 1, p. 7-12. | ||||||||
4 | McGinnis, P. (2013). Biomechanics of sport and exercise. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Horvat, M., Kelly, L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted. Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics |