.
Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.07.2024 11:38:19
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_150 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas par novērtēšanas mērķiem PFA. Iemācīt novērtēšanas metodes, kas balstītas uz hronoloģiskā vecuma normām, uz kritērijiem un izpildījuma sniegumu. Sniegt zināšanas par starpdisciplināro pieeja novērtēšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Novērtēšanas mērķi PFA. Novērtēšanas metodes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Normatīvie testi. Uz kritērijiem balstīti testi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Uz izpildījuma sniegumu balstīti testi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
4 | Starpdisciplināra pieeja novērtēšanā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Novērtēšanas mērķi PFA. 2. Novērtēšanas metodes. 3. Normatīvie testi. 4. Uz kritērijiem balstīti testi. 5. Uz izpildījuma sniegumu balstīti testi. 6. Starpdisciplināra pieeja novērtēšanā. Gatavoties eksāmenam – Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par PFA vietu speciālā izglītībā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas sešos kontroldarbos. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas trijos praktiskos darbos – Normatīvie testi. Uz kritērijiem balstīti testi. Uz izpildījuma sniegumu balstīti testi. Studējošie apgūst prasmes: sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt funkcionālo ierobežojumu objektīvas pazīmes saistībā ar kustību spējām, salīdzināt ar literatūras datiem, izskaidrot cēloņus novirzēm no normas un mērījumu atšķirībām. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem sešiem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Laboratorijas darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par audzēkņu speciālām izglītības vajadzībām attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību (PSI) (piemēram, iegūt informāciju no ģimenes locekļiem, izmantojot piemērotus novērtēšanas instrumentus), kustību potenciālu, fizisko spēju kapacitāti, fiziskās slodzes intensitātes novērtēšanas metodēm; fizisko īpašību attīstīšanas un kustību iemaņu dinamikas novērtēšanas principiem; organisma fizisko darbaspēju īpatnībām audzēkņiem ar SIV dažādos ārējās vides apstākļos. | ||||||||
Prasmes: | 2. Dažādu novērtēšanas pieeju (holistiskās, normatīvās, kritēriji u.c. vērtēšanas pieejas) pielietošana, šo prasmju izmantošana sporta un veselības nodarbībās; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktisko darbu individuāli, komandā vai kolektīvi, izstrādājot praktiskos darbus. Noteikt patreizējo spēju līmeni studējošiem ar SIV; novērtēt pielāgojumu līmeni PFA; novērtēt atbalsta līmeni PFA; novērtēt individuālo sasniegumu mērķus ilgtermiņā un īstermiņā. | ||||||||
Kompetences: | 3. Noteikt kustību spēju un fizisko īpašību rādītājus un salīdzināt ar kritērijiem, normām; novērtēt audzēkņa ar SIV funkcionālo ierobežojumu smaguma pakāpes līmeni; izmantot anatomijas un fizioloģijas zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām u.c. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Henderson, H., Lavay B., & French, R. (2016). Positive behavioral approaches in physicaleducation. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
2 | Reid G. (2015). The International Federation of Adapted Physical Activity: historical perspectives Part 1, Palaestra, Vol. 29, 4, p. 9-16. | ||||||||
3 | Reid G. (2016). The International Federation of Adapted Physical Activity: Historical perspectives. Part 2, Palaestra, Vol. 30, 1, p. 7-12. | ||||||||
4 | McGinnis, P. (2013). Biomechanics of sport and exercise. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Horvat, M., Kelly, L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics |