.
Mācīšanas norādījumi pielāgotās fiziskās aktivitātēs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 10:17:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_154 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Irēna Dravniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt individuāli piemērotākās Studiju metodes ik vienam audzēknim. Sniegt pamatzināšanas par mācīšanās norādījumu sniegšanas hierarhiju. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Norādījumu sniegšanas hierarhija. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Verbālas vai neverbālas norādes. Žestu izmantošana. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
3 | Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Pilna fiziska norādījumu sniegšana. Pāra palīgu, sadarbības metodes. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Norādījumu sniegšanas hierarhija. 2. Mazāk ierobežojošais hierarhijas (LRE) līmenis. 3. Verbālas vai neverbālas norādes. Praktisko darbu patstāvīga veikšana: 1. Žestu izmantošana. 2. Tieša un netieša norādījumu sniegšana. Modelēšana. 3. Daļēja fiziska norādījumu sniegšana. Pilna fiziska norādījumu sniegšana. 4. Pāra palīgu, sadarbības metodes. Gatavoties eksāmenam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studējošo zināšanas un prasmes tiek novērtētas trīs kontroldarbos. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas četros praktiskos darbos. Sagatavo praktiskos darbos teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt funkcionālo ierobežojumu objektīvās pazīmes saistībā ar norādījumu pielāgojumiem PFA. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem septiņiem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskajos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda mērījumu protokols. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību normai, jāveic to interpretēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par norādījumu sniegšanas hierarhiju, par mazāk ierobežojošas hierarhijas (LRE) līmeņiem. 2. Par fizisko un kustību spēju veicinošām norādījumu stratēģijām. | ||||||||
Prasmes: | 3. Verbālas vai neverbālas norādes, par žestu izmantošanu, par tiešu un netiešu norādījumu sniegšanu, par norādījumu modelēšanu. 4. Demonstrē prasmes par daļēju fizisku norādījumu sniegšanu, par pilnu fizisku/manuālu norādījumu sniegšanu, par pāra palīgu instrukciju izmantošanu, par sadarbības metodēm sporta un veselības stundā. | ||||||||
Kompetences: | 5. Apgūst kompetences par fizisko un kustību spēju veicinošām norādījumu stratēģijām, noteikt zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām u.c. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill. | ||||||||
4 | Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed. |