.
Kvalifikācijas darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.07.2024 11:10:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_162 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 8.00 | ECTS: | 12.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi apgūti 1. studiju gada 1. semestra studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt topošā sporta skolotāja kompetences – teorētiskās zināšanas un prasmes, lietot tās sporta skolotāja darbībā PFA/pirmsskolā; sekmēt topošā sporta skolotāja intelektuālā potenciāla pilnveidi, veidojot patstāvīgas novērtēšanas un zinātniski pētnieciskās prasmes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalifikācijas darba īstenošanas metodiskie norādījumi, Kvalifikācijas darba tēmas, grupas un valsts izloze. (ar darba vadītāju – DV) | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studējošie patstāvīgi, konsultējoties ar darba vadītāju, izstrādā kvalifikācijas darba tēmas plānu un stundu plānus, studē ar kvalifikācijas darba tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi. 1. Veikt Eiropas un Latvijas izglītības sistēmas PFA kontekstā, tai skaitā sporta stundas, problemātikas izvērtējumu. 2. Patstāvīgi izstrādāt sporta stundas plānu izvēlētajā tematikā un veido skolēnu snieguma izvērtējumu, atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt par kvalifikācijas darbā atspoguļotajiem rezultātiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eiropas un Latvijas izglītības sistēmas, tai skaitā sporta stundas, problemātikas izvērtējums. Patstāvīgi izstrādāt sporta stundas plānu izvēlētajā tematikā un veido skolēnu snieguma izvērtējumu, atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. Kvalifikācijas darba sagatavošana un aizstāvēšana. Valsts pārbaudījuma komisija (turpmāk – Komisija) izvērtē pretendenta kvalifikācijas darba atbilstību „pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā”/„pirmsskolas sporta skolotāja” specializācijai un lemj par attiecīgā profesionālā grāda piešķiršanu. Kvalifikācijas darba vērtējums tiek paziņots kvalifikācijas darba aizstāvēšanās dienā. Vērtēšanas kritēriji sagatavoti, atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta noteikumiem Nr.468 „Izglītojamā Studiju sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā” (23.pielikums). Studiju sasniegumu vērtējumu 10 ballu skalā veido šādi kritēriji: – Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; – Iegūtās prasmes un iemaņas; – Attieksme pret izglītošanos; – Studiju sasniegumu attīstības dinamika. Izglītojamā Studiju sasniegumus Studiju priekšmetā izsaka 10 ballu skalā (10-izcili, 9 – teicami, 8 – ļoti labi, 7 – labi, 6 – gandrīz labi, 5 – viduvēji,4 – gandrīz viduvēji, 3 – vāji, 2 – ļoti vāji, 1 – ļoti ļoti vāji). Nosakot vērtējumu 10 ballu skalā, kritēriji tiek izvērtēti kopumā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kvalifikācijas darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Atbilstoša vecumposma un diagnozes bērnu attīstības un mācīšanās īpatnības. 2. Studiju sasniegumu vērtēšanu. | ||||||||
Prasmes: | 3. Plānot darbu sporta nodarbībām un ārpus grupas nodarbībām. 4. Veidot bērnu sniegumu vērtēšanas parametrus un kritērijus, atbilstoši standartam un PFA/pirmsskolas vadlīnijām. | ||||||||
Kompetences: | 5. Pētīt, analizēt un veidot kopsakarības izvēlēto Studiju līdzekļu, praktiskās darbības atbilstību bērnu spējām un izglītības mērķiem. 6. Izvērtēt un pilnveidot savu profesionālo meistarību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | 1. Bula-Biteniece, I., Jansone, R., & Piech, K. (2013). Bērns un sporta pirmskolā. RaKa, 208lpp. (PSS) | ||||||||
4 | 2. Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim (6.LKI) (PSS) | ||||||||
5 | 3. MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem. (PSS) | ||||||||
6 | 4. Domens, G., Domens, D., & Heigijs, B. (2004). Aktīvs mazulis – gudrs mazulis! no dzimšanas līdz sešu gadu vecumam. Zvaigzne ABC, 306lpp. (PSS) | ||||||||
7 | 5. Elnebija, I. (1999). Pakāpieni bērna attīstībā. Pētergailis, 87lpp. (PSS) | ||||||||
8 | 6. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp. (PSS) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill | ||||||||
2 | Lavay, B.B., & French, R. (2015). Positive Behavior Management in Physical Activity Setting. Human Kinetics Publishers. 3rd ed. | ||||||||
3 | 7. Creative Approaches to Physical Education. (PSS) | ||||||||
4 | 8. Izglītības un zinātnes ministrijas vietne (PSS) | ||||||||
5 | 9. Valsts izglītības satura centra vietne (PSS) | ||||||||
6 | 10. Projekta “Skola2030” (PSS) | ||||||||
7 | 11. Laikraksts „Izglītība un Kultūra” (PSS) | ||||||||
8 | 12. Žurnāls „Skolotājs”. (PSS) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy” |