.
Pedagoga profesionālās prasmes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 08:48:34
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_164 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt pedagoga profesionālo prasmju apguvi pedagoģiskās kompetences attīstībai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mācīšanās “būt par pedagogu” izpratne un būtība. Dilemmas skolotāju profesionālajā izaugsmē. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Profesionālās un autonomi pašvadītas mācīšanās apzināšanās. Darbības mērķu apzināšanās. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Mācīšanās stratēģijas. Profesionālās prasmes: pašrefleksija, pašanalīze, pašvērtēšana, radošums, līderība, sadarbība u.c. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Refleksijas prasmju apguve. Refleksijas veidi, ietvari, metodes pedagoģiskās darbības pilnveidei. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Profesionālās identitātes apzināšanās. Es koncepcija un personīgi nozīmīgas jēgas atrašana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Pedagoga loma, iekļaušanās, sociālais statuss, prestižs. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Karjeras attīstības posmi. Objektīvā un subjektīvā karjera. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgie darbi tiek organizēti individuāli un grupās, paredzot gan teorētiskus, gan praktiskus risinājumus topošo skolotāju profesionālās darbības attīstībai. Patstāvīgo darbu izstrādē studenti tiek rosināti izmantot induktīvo pieeju, metaforas, pētniecības un izglītības integrāciju, profesionālo sadarbību. I patstāvīgais darbs: izmantojot metaforu, grupā izstrādāt jēdziena “mācīšanās būt par pedagogu” skaidrojumu. II patstāvīgais darbs: pamatojoties uz induktīvo pieeju un dotajām mācīšanās stratēģijām, izpēta un izstrādā pedagoga profesionālo prasmju raksturojumu un apguves veidus, izskaidro un sniedz piemērus šo prasmju pielietojumam izglītības praksē. Veic savu pedagoģisko prasmju pašnovērtēšanu. III patstāvīgais darbs: sadarbojoties grupā, analizē un izvērtē labās prakses piemērus/ pētījumus un izvēloties konkrētu refleksijas ietvaru un metodi pamato savu jauno pieredzi un izpratni virzītu uz profesionālo izaugsmi. IV patstāvīgais darbs: orientējoties uz pētniecības un izglītības integrāciju, veic interviju ar skolotāju viņa pedagoģisko prasmju, profesionālās identitātes un karjeras virzības izpētei izglītības praksē. V patstāvīgais darbs: veic refleksiju par semināros un lekcijās apgūto saturu pēc MAX shēmas savas pašvadītas mācīšanās apzināšanai. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Modulis paredz vienotas prasības visu Studiju rezultātu sasniegšanai: 1. Aktīva līdzdalība lekcijās/semināros (40%) 2. Pedagoģisko prasmju demonstrējums modelētā pedagoģiskā situācijā un gadījumu izpētē (20%) 3. Eksāmens. Savu profesionālo prasmju un pedagoģiskās kompetences izvērtējums un to tālākas pedagoģiskās karjeras attīstības plāna izstrāde. (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Refleksīva un kritiska savu zināšanu, prasmju un motivācijas izvērtēšana un profesionālās pilnveides mērķu izvirzīšanu savas profesionālās darbības attīstībai, sekojot līdzi profesionālās jomas aktualitātēm un inovācijām. 2. Pedagoģiskās darbības pašanalīze, pašvērtēšana un pašrefleksija un koleģiāli konstruktīva atgriezeniskā saite. 3. Profesionālās kompetences attīstībai nepieciešamo prasmju mērķtiecīga izvēle un pašvadītas mācīšanās stratēģiju apzināšanās. 4. Komandas darba principi, organizēšanas metodes un pedagoga profesijas sociālā loma. | ||||||||
Prasmes: | 5. Sniegt kolēģiem konstruktīvu atgriezenisko saiti un diskutēt par pedagoģiskās darbības ieguldījumu bērnu dzīves kvalitātes un labizjūtas uzturēšanā, demonstrējot sadarbības un komunikācijas prasmes. 6. Plānot savu profesionālo izaugsmi un karjeru; refleksīvi izvērtēt savus sasniegtos mācīšanās rezultātus un organizēt pašmācīšanos. | ||||||||
Kompetences: | 7. Sniegt profesionālu atbalstu, sekmējot savu un kolēģu pedagoģiskās prakses pilnveidi, atbilstoši izglītības jomas un sociālās vides attīstības prasībām. 8. Refleksīvi un kritiski izvērtēt savu pedagoģisko praksi, ņemot vērā sasniegtos Studiju rezultātus, kolēģu sniegto atgriezenisko saiti, pedagoga profesijas standartu un jaunākās aktualitātes pedagoģijā. 9. Stratēģiski plānot savu profesionālo attīstību, uzņemoties atbildību un izrādot iniciatīvu un līderības prasmes, piedāvājot radošus risinājumus dažādības apstākļos. 10. Integrēt profesionālās izaugsmes procesā gūtās prasmes un kompetences pedagoģiskajā Studiju procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Bolton, G. (2010). Reflective practice. Writing and professional development. (3rd ed.) London: SAGE Publications Ltd. | ||||||||
2 | 2. Cottrell, S. (2013). The Study Skills Handbook. 4th ed. Palgrave Macmillan | ||||||||
3 | 3. Lange, J., Burroughs- Lange, S. (2017). Learning to be a teacher. SAGE Publications Ltd. | ||||||||
4 | 4. Paige, R.,Lambert, S.,Geeson, R. (ed), (2017). Building Skills for Effective Primary Teaching. A quide for trainees and their mentors. Sage: Learning Matters | ||||||||
5 | 5. Jolliffe,W., Waugh, D. (2017). NQT.The beginning teacher's guide to outstanding practice. Sage: Learning Matters | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Mikelsone, I., Odiņa, I. (2017). How Novice Teachers’ of Different Education Backgrounds Perceive Their Professional Identity. (pp. 523 – 537). 3rd International conference on lifelong education and leadership for all. ICLEL 2017, Polytechnic Institute of Porto, Porto – PORTUGAL. | ||||||||
2 | 2. Mikelsone, I., Odina, I.(2016). Future teachers’ reflection to understand their professional identity.(pp.239 -244). 1st International Conference on lifelong learning and leadership for all. ICLEL 2015, Palacky University, Olomouck – Czech Republic. ISBN: 978-605-66495-0-9; | ||||||||
3 | 3. Mikelsone, I., Odina, I., & Grigule, L. (2014). Conceptualizing the Understanding of Professional Identity in Teacher’s Career.// In: European Scientific Journal, 10(10). pp. 238. – 249. ISSN: 1857 – 7881(Print) ISSN: 1857 - 7431 (Online) ESJ`s Index Copernicus Impact Factor, ICV 2013 = 8.25. | ||||||||
4 | 4. Mulvey, R., Bimrose, J., Brown, A. (2017). Supporting the professional identity transformation of careers and employment professionals. Ponenciaseningles, IAEVG. Mexico. | ||||||||
5 | 5. Palmer, P.(1998). The Courage to Teach: Exploring the Inner Landscape of a Teacher’s Life. San Francisco, CA: Jossey – Bass. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | 1. Jakovļeva, J.(2009). Profesionālā identitāte profesijas apguves sākumposmā. Promocijas darbs. Daugavpils Universitāte | ||||||||
2 | 2. Lāce, I. Pedagoģiskais pašvērtējums topošā pedagoga karjeras attīstībā. Promocijas darbs. Liepājas Universitāte. | ||||||||
3 | 3. Lāce, I. Miķelsone, I. (2012). A Model for the Organization of Self-Evaluation Promoting the Future Teachers’ Career. // In: Conference Proceedings of the 36th Conference of the Association for Teacher Education in Europe Teachers’ Life-cycle from Initial Teacher Education to Experienced Professional. (pp. 265. -281). Association for Teacher Education in Europe, ATEE aisbl, Rue Hobbema 67, B, 1000 Brussels, Belgium | ||||||||
4 | 4. Miķelsone, I., Odiņa, I. (2018). Goal Setting Skills in Teachers’ Professional Development. (pp. 313 -325). 4 th International conference on lifelong education and leadership for all. ICLEL 2018, Lower Silesia University Wroclaw - POLAND. | ||||||||
5 | 5. Mikelsone, I., Odiņa, I. (2016). Male Teachers’ Well-Being in the Context of Professional Identity. ( pp. 19 – 27). 2nd International Conference on lifelong learning and leadership for all. ICLEL 2016, Liepājas University, Liepaja – LATVIA. WOS: 000392658100003 |