Pārlekt uz galveno saturu

Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 08:52:04
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_165LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Mērķis sekmēt studentu profesionālās kompetences attīstību mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā dažādības kontekstā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pedagoģijas attīstības tendences. Pedagoģijas ideju vēsture.Lekcijas2.00auditorija
2Mācību teorijas. Mācību procesa plānošana un īstenošana.Lekcijas3.00auditorija
3Iekļaujoša izglītība. Iekļaujošas vides veidošana.Lekcijas3.00auditorija
4Bērna individuālo vajadzību izpēte un identificēšana.Lekcijas3.00auditorija
5Daudzveidīgas Studiju metodes un paņēmieni.Nodarbības2.00auditorija
6Bērna snieguma vērtēšana un atgriezeniskās saites sniegšanaNodarbības2.00auditorija
7Sadarbība ar kolēģiem un vecākiem.Nodarbības2.00auditorija
8Izglītības iestādes izpēte.Lekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, semināri, Studiju ekskursijas, pārbaudījumi, gala pārbaudījums – eksāmens: Praktisko situāciju risināšana, kas paredz Studiju modulī apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču demonstrēšanu. Rezultātu prezentēšana. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai Studiju darba grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām un pārbaudījumiem, studē ar kursa tēmām saistīto zinātnisko un metodisko literatūru un veic tās analīzi, izstrādā un prezentē patstāvīgos darbus. I patstāvīgais darbs: Pedagoģijas avotu izpēte. Studenti izvēlas un analizē pedagoģijas avotus, piemēram, tautasdziesmas, identificējot Studiju un audzināšanas ideālus, mērķus, metodes un tās salīdzina ar mūsdienu pedagoģijas mērķiem, metodēm utt. II patstāvīgais darbs: Izvēlās un analizē vienu zinātnisku rakstu par izglītības attīstības tendencēm 21.gs. Izstrādā prezentāciju, kuru prezentē semināra laikā. III patstāvīgais darbs: Studiju teoriju kritiska izvērtēšana atbilstoši kompetenču pieejai. Studiju stundas modelēšana. Stundas plāna pašnovērtēšana. Stundas plānu savstarpējā vērtēšana. IV patstāvīgais darbs: Sadarbojoties grupā, analizē un izvērtē labās prakses piemērus iekļaujošas vides radīšanai izglītības iestādē. Studenti izvirza iekļaujošas izglītības vides novērtēšanas kritērijus, pēc izvirzītajiem kritērijiem izpēta konkrētas izglītības iestādes (pēc studentu brīvas izvēles) reālo situāciju. Seminārā prezentē iegūtos rezultātus. V patstāvīgais darbs: Izvirza Studiju mērķi, formulē sasniedzamos rezultātus, izvēlas atbilstošas Studiju metodes rezultātu sasniegšanai, savu izvēli pamato. Novada 15min nodarbību, izmantojot izvēlētās Studiju metodes. VI patstāvīgais darbs: Izveido rubrikas bērnu snieguma un/vai caurviju prasmju vērtēšanai un pasšvērtēšanai. VII patstāvīgais darbs: Strādājot grupās, izpēta trīs pasaules valstu pieredzi sadarbībā ar kolēģiem un bērnu vecākiem organizēšanā izglītības iestādē. Veic reālās dzīves situāciju izglītības iestādēs apkopošanu un izpēti. Izstrādā konkrētus ieteikumus/rekomendācijas sadarbības veicināšanai izglītības iestādē. VIII patstāvīgais darbs: Intervē divus pedagogus par viņu pieredzi atgriezeniskās saites sniegšanā un bērnu snieguma vērtēšanā. Iegūtos rezultātus prezentē un apspriež seminārā.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Aktīva līdzdalība lekcijās/semināros (40%) 2. Pedagoģisko prasmju demonstrējums modelētā pedagoģiskā situācijā un gadījumu izpētē (20%) 3. Eksāmens. Savu profesionālo prasmju un pedagoģiskās kompetences izvērtējums un to tālākas pedagoģiskās karjeras attīstības plāna izstrāde. (40%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Iekļaujošas, bērncentrētas, drošas, ergonomiskas un attīstošas Studiju vides veidošanas likumsakarības. 2. Studiju procesa plānošana, īstenošana un bērnu snieguma vērtēšana. 3. Pedagoģijas vēstures un zinātnes aktualitātes un jaunākie pētījumi izglītībā.
Prasmes:4. Noteikt aktuālus izglītības problēmu cēloņus ikdienas darbā un plānot mērķtiecīgu to risinājumu. 5. Paust konstruktīvu attieksmi, diskutēt par pedagoģiskās darbības ieguldījumu bērnu dzīves kvalitātes uzturēšanā, demonstrējot sadarbības un komunikācijas prasmes.
Kompetences:6. Identificēt bērnu individuālās vajadzības un izvirzīt konkrētus sasniedzamos mācīšanās mērķus, definēt sasniedzamos rezultātus, izvēlēties Studiju metodes un plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu Studiju procesu. 7. Veidot skaidrus snieguma un izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus. 8. Analizēt mācīšanās rezultātus un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Oliņa, Z., Namsone, D., France, I. et al. (2018). Mācīšanās lietpratībai. Latvijas Universitāte.
2Fullan, M. (2018). Deep learning: engage the world, change the world. Thousand Oaks, California USA
3Jolliffe,W., & Waugh, B. (2017). NQT: The Beginning Teacher’s guide to Outstanding practice. Sage Publications LTd.
4Lange, J., Burroughs - Lange, S. (2017). Learning to be a Teacher. Sage Publications LTd.
Papildu literatūra
1Blair, E.J., Medina, Y. (2016). The Social Foundations Reader: Critical Essays on Teaching, Learning and Leading in the 21st Century. Peter Lang, Berlin.
2Cottrell, S. (2013). The Study Skills Handbook. 4th ed. Palgrave Macmillan
3Magana, S. (2017). Disruptive Classroom Technologies: A Framework for Innovation in Education. SAGE
4Tate, M. L. (2015). Formative Assessment in a Brain-Compatible Classroom: How Do We Really Know They're Learning? Learning Sciences Internationa USA
5Tomlinson, C.A. (2017). How to Differentiate Instruction in Academically Diverse Classrooms. 3rd Edition 3rd ed. ASCD, Alexandria VA USA
Citi informācijas avoti
1VISC īstenotā projekta “Kompetenču pieeja Studiju saturā” mājas lapa
2VISC mājas lapa
3Ministru kabineta noteikumi Nr. 747 (27.11.2018.) Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem.
4Ministru kabineta noteikumi Nr. 480 (15.07. 2016.) Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, Studiju līdzekļu, materiālu un Studiju un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība.