.
Priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.06.2024 13:37:07
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_171 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Irēna Dravniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību priekšmetu pārvietošanas mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes, organizēt kustību rotaļas un spēles ar priekšmetu pārvietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Priekšmetu pārvietošanas vingrinājumu loma pirmsskolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Priekšmetu pārvietošanas vingrinājumu attīstības tendences un jaunākie pētījumi priekšmetu pārvietošanas metodikā pirmsskolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Priekšmetu pārvietošanas mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
4 | Tehnikas un vienkāršāko stratēģiju paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
5 | Caurviju prasmju sekmēšana nodarbībās ar priekšmetu pārvietošanas apguves un pielietošanas uzdevumiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Modificētu kustību rotaļu un spēļu ar priekšmetu pārvietošanu organizēšana un vadīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums priekšmetu pārvietošanas tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks invertējums atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Priekšmetu pārvietošanu tehnikas paņēmienu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie stratēģiskie paņēmieni un to mācīšana, Studiju teoriju kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Sporta un veselības nodarbības modelēšana, praktiska prezentācija priekšmetu pārvietošanu vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta nodarbības plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidotas rubrikas bērna snieguma caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Sporta un veselības nodarbības plāna un vērtēšanas rubrikas pašnovērtēšana. Sporta un veselības nodarbības plānu un vērtēšanas rubriku savstarpējā vērtēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Par priekšmetu pārvietošanas tehnikas un stratēģijas paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības nodarbības organizēšanas formas). 2. Bērnu snieguma vērtēšana un pašvērtējums priekšmetu pārvietošanas vingrinājumu apguvē. 3. Vingrinājumu nozīme bērna veselības un drošības sekmēšanai ilgtermiņā. | ||||||||
Prasmes: | 4. Praktiski plānot, vadīt priekšmetu pārvietošanas vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīniju prasībām. 5. Pielietot vecumposmam atbilstošus, individuāli modificētus basketbola, futbola, volejbola, florbola un handbola vingrinājumus bērnu priekšmetu pārvietošanas prasmju sekmēšanai. 6. Demonstrēt apgūtās iemaņas modificētās kustību rotaļās un spēlēs ar priekšmetu pārvietošanu. | ||||||||
Kompetences: | 7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu daudzveidīgās priekšmetu pārvietošanas vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām. 8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un priekšmetu pārvietošanas līdzekļus un to atbilstību bērna spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās aktivitātēs. 9. Spēja uzņemties atbildību par Studiju nodarbības ar priekšmetu pārvietošanas vingrinājumiem un drošumu pirmsskolas izglītības iestādē. 10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus priekšmetu pārvietošanas apguvē.11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus priekšmetu pārvietošanas apguvē un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan bērna, gan savas darbības novērtējumā priekšmetu pārvietošanas aktivitātēs. 13. Spēj radoši izvēlēties Studiju līdzekļus priekšmetu pārvietošanas apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās priekšmetu pārvietošanā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Bula-Biteniece, I., Jansone, R. & Piech, K. (2013). Bērns un sports pirmsskolā. Rīga, RaKa, 238lpp. | ||||||||
2 | 2. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga, RaKA, 526lpp. | ||||||||
3 | 3. Jansone R., & Fernāte A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp. | ||||||||
4 | 4. Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem (2018). Ministru kabineta noteikumi Nr. 716. | ||||||||
5 | 5. Mācīšanās lietpratībai. (2018). Kolektīvā monogrāfija. Zin., red. D. Namsone. | ||||||||
6 | 6. Karlovska, R., & Martinsone, U. (1999). Kustību aktivitātes. Vingrojumi iztēles un fizisko spēju attīstībai. Rīga, Zvaigzne ABC, 107lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lasmane, L. (2018). Pagalma mantojums. 32 jautras spēles un rotaļas. Rīga, Zvaigzne ABC, 79lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | MAPE | ||||||||
2 | 49 fun physical activities to do with kids aged 2 to 4. | ||||||||
3 | Physical Activities for Preschoolers. |