.
Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.06.2024 14:55:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_177 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Antra Gulbe | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: pedagoga profesionālās prasmes, civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, uzņēmējdarbība un grāmatvedība, izglītības psiholoģija pedagogiem, biomehānika un ergonomika, cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, izglītības iestādes vadība, šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, pārvietošanās pamati un metodika, sporta vēsture, sporta filosofija. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studentu izziņas metožu apguvi, apgūt ”Godīgas spēles” principus kā sporta ētikas pamatprasību. Veidot radošās darbības pieredzi. Sekmēt studentu patstāvības attīstību pētnieciska rakstura uzdevumu risināšanā. Sniegt zināšanas un veidot iemaņas darbam multikulturālā vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | “Godīga spēle”. Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Valoda un sports. Reliģija un sports. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Olimpiskā harta. Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle. Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Multikulturālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta un veselības nodarbībās. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sports mūsdienās ārzemēs. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus noteikta vecuma posma bērniem. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu: ”Olimpiskā princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē.” Studiju kursa pārbaudes darbs. Studenti raksta un prezentē patstāvīgos darbus vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: Sports mūsdienās ārzemēs. Analizēt konkrētas valsts populārāko sporta veidu sasniegumus, īpaši uzsverot šai valstij, reģionam, kultūrai un reliģijai raksturīgo. Docētājs Studiju grupā norāda kontinentu, no kura studentam jāizvēlas valsts, piemēram, no Eiropas – 5 studentiem, no Āzijas – 10, no Amerikas (Ziemeļamerika/Dienvidamerika) – 5, Austrālijas – 5, Āfrikas – 5. Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Jēdziens „Godīga spēle”, ilustrēt ar izvēlētā sporta veida piemēriem. 2. Multikulturālisms un multikulturālā izglītība. 3. Olimpiskās kustības pamatprincipi, Latvijas sportistu sasniegumi olimpiskajās spēlēs. | ||||||||
Prasmes: | 4. Prot sastādīt uzdevumus dažāda vecuma bērniem par olimpiskās kustības jautājumiem. | ||||||||
Kompetences: | 5. Izprot jēdzienu „Godīga spēle”, māk interpretēt, diskutēt un argumentēt. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Jansone, R., & Gulbe, A. (2006). Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga, LSPA. | ||||||||
2 | 2. Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. (2003). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja. | ||||||||
3 | 3. Erta, A. (1999). Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja. | ||||||||
4 | 4. Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga, Latvijas Sporta muzejs. | ||||||||
5 | 5. Muller, N. (2000). Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC. | ||||||||
6 | 6. Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. (2008). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja. | ||||||||
7 | 7. Olympic Charter. (1997). Lausanne: International Olympic committee. | ||||||||
8 | 8. Dilba, M. (2006). Mijkultūru izglītības daudzveidība. Rīga,. RaKa. | ||||||||
9 | 9. Ceļvedis starpkultūru uzglītībai. (2006). Rīga. | ||||||||
10 | 10. Ceļvedis pasaules reliģijās. (2010). SIA „Dienas grāmata”. | ||||||||
11 | 11. Beikers, K. (2002). Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Rīga, Nordik. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 12. Džifords, K. (2004). Olimpiskās spēles. Rīga, Zvaigzne ABC. | ||||||||
2 | 13. Hūnolds, T. (2007). Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām : uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga, Jumava. | ||||||||
3 | 14. Lāms, O. (2004). Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs. Rīga. | ||||||||
4 | 15. Oksleids, K. (2000). Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
5 | 16. Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem (2004). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja. | ||||||||
6 | 17. Исаев, А. (1998). Олимпийская педагогика: опыт моделирования психолого-педагогических технологий детско-юношеского спорта. Москва, Физкультура и спорт. | ||||||||
7 | 18. Олимпийский учебник студента: учебное пособие для системы олимпийского образования в выших учебных заведениях. (2007). Москва, Советский спорт. | ||||||||
8 | 19. Платонов, В., Н., & Гуськов, С., И. (1997). Олимпийский спорт. Киев, Олимпийская литература. | ||||||||
9 | 20. Harris, T. (2007). Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know.Yellow Jersey Press, London. | ||||||||
10 | 21. Phonda, L. Kinzler, C., L. (2003). A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | 1. Eyridice Network. | ||||||||
2 | World Sports Encyclopedia. Wojeiech Liponski M.B.I. Poznan. | ||||||||
3 | Sport, Popular Culture and Identity. | ||||||||
4 | Olimpiade | ||||||||
5 | LOA | ||||||||
6 | Olympic |