.
Izglītības psiholoģija skolotājiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 09:46:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_195 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Žermēna Vazne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 42 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 42 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Skolotāja profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā unfizisko aktivitāšu bioķīmija, Volejbola pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta vēsture vai Sporta filosofija. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt galvenās izglītības psiholoģijas teorētiskos jautājumus, saistot teoriju ar skolotāja praktisko darbību izglītības iestādē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Skolēna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Skolēna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Skolēna personība un individuālās atšķirības. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un skolotāja loma mācīšanās motivācijas veicināšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Individuāli tipoloģiskās īpatnības. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
9 | Savstarpējo attiecību sistēmas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
10 | Pedagoģiskā saskarsme. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
11 | Sociālā percepcija un konflikti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
12 | Grāmatu apskats. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
13 | Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Skolēna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Skolēna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Skolēna personība un individuālās atšķirības. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
7 | Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un skolotāja loma mācīšanās motivācijas veicināšanā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Individuāli tipoloģiskās īpatnības. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
9 | Savstarpējo attiecību sistēmas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
10 | Pedagoģiskā saskarsme. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
11 | Sociālā percepcija un konflikti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
12 | Grāmatu apskats. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
13 | Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Studentu uzstāšanās ar grāmatu apskatiem (6 stundas). 2. Studentu uzstāšanās ar izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijām (6 stundas). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Pārbaudījums: grāmatu apskatu novērtēšana - 30% no gala atzīmes. 2. Pārbaudījums: izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijas novērtēšana - 30% no atzīmes. 3. Noslēguma tests 40% no gala atzīmes. 4. Studiju darbs | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Analizē, formulē, izskaidro, atpazīst, apraksta, attēlo, salīdzina bērnu, pusaudžu, jauniešu kognitīvās attīstības īpatnības un to sakarības klasisko atziņu skatījumā. 2. Kategorizē motīvus bērna psihosociālās attīstības kontekstā. 3. Izprot formālo un neformālo savstarpējo attiecību sistēmu mazajās grupās. | ||||||||
Prasmes: | 4. Salīdzina un kritiski izvērtē klasisko teoriju atzinumus ar mūsdienu pētījumiem attīstības psiholoģijā. 5. Demonstrē prasmi analizēt mācību procesu un pedagoga personības profesionālos un personīgos aspektus. 6. Prot lietot konfliktsituāciju diagnosticējošo instrumentāriju un to risināšanas metodikas. | ||||||||
Kompetences: | 7. Analizē notikumus, raksturo skolēnu vai grupas uzvedību. 8. Novērtē izglītojamo individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, savas kognitīvās, sociālās un emocionālās kompetences un to iespējamo mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. 9. Novērtē bērnu mācīšanās un saskarsmes grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Geidžs, N. L., & Berliners, D. C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
2 | Slavin, R.E. (2018). Educational Psychology: Theory and Practice (12th Ed.) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Holt, J. (2017). How Children Learn, 50th anniversary edition. | ||||||||
2 | Steege, M.W. etc. (2019). Conducting School-Based Functional Behavioral Assessments, 3rd Edition: A Practitioner's Guide (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) 3rd Ed. | ||||||||
3 | McCaffrey, T. (2019). Infinite Learning Diversity: Uncovering the Hidden Talents of Our Students. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | British Journal of Educational Psychology. Published by The British Psychological Society | ||||||||
2 | Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Carfax Publishing. | ||||||||
3 | Journal of Educational Psychology. Published by the APA | ||||||||
4 | Contemporary Educational Psychology. Elsevier. |