Pārlekt uz galveno saturu

Izglītības psiholoģija skolotājiem

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.06.2024 09:46:56
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_195LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Žermēna Vazne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas30
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas42
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas30
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas42
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Skolotāja profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā unfizisko aktivitāšu bioķīmija, Volejbola pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta vēsture vai Sporta filosofija.
Mērķis:
Apgūt galvenās izglītības psiholoģijas teorētiskos jautājumus, saistot teoriju ar skolotāja praktisko darbību izglītības iestādē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā.Lekcijas1.00auditorija
2Skolēna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Skolēna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.Lekcijas4.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Skolēna personība un individuālās atšķirības.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.Lekcijas3.00auditorija
7Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un skolotāja loma mācīšanās motivācijas veicināšanā.Nodarbības1.00auditorija
8Individuāli tipoloģiskās īpatnības.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
9Savstarpējo attiecību sistēmas.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
10Pedagoģiskā saskarsme.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
11Sociālā percepcija un konflikti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
12Grāmatu apskats.Nodarbības3.00auditorija
13Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.Nodarbības3.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads izglītības psiholoģijas problemātikā.Lekcijas1.00auditorija
2Skolēna personības intraplāns: atmiņas un uzmanības attīstība.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Skolēna personības intraplāns: psihisko izziņas procesu attīstība.Lekcijas4.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Skolēna personība un individuālās atšķirības.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Skolēnu mācīšanās motivācija un tās veicināšana.Lekcijas3.00auditorija
7Mācīšanās motivācijas kontekstuālie faktori un skolotāja loma mācīšanās motivācijas veicināšanā.Nodarbības1.00auditorija
8Individuāli tipoloģiskās īpatnības.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
9Savstarpējo attiecību sistēmas.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
10Pedagoģiskā saskarsme.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
11Sociālā percepcija un konflikti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
12Grāmatu apskats.Nodarbības3.00auditorija
13Izglītības psiholoģijas tēmas prezentācija.Nodarbības3.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Studentu uzstāšanās ar grāmatu apskatiem (6 stundas). 2. Studentu uzstāšanās ar izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijām (6 stundas).
Vērtēšanas kritēriji:
1. Pārbaudījums: grāmatu apskatu novērtēšana - 30% no gala atzīmes. 2. Pārbaudījums: izvēlētās pedagoģiskās psiholoģijas tēmas prezentācijas novērtēšana - 30% no atzīmes. 3. Noslēguma tests 40% no gala atzīmes. 4. Studiju darbs
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Analizē, formulē, izskaidro, atpazīst, apraksta, attēlo, salīdzina bērnu, pusaudžu, jauniešu kognitīvās attīstības īpatnības un to sakarības klasisko atziņu skatījumā. 2. Kategorizē motīvus bērna psihosociālās attīstības kontekstā. 3. Izprot formālo un neformālo savstarpējo attiecību sistēmu mazajās grupās.
Prasmes:4. Salīdzina un kritiski izvērtē klasisko teoriju atzinumus ar mūsdienu pētījumiem attīstības psiholoģijā. 5. Demonstrē prasmi analizēt mācību procesu un pedagoga personības profesionālos un personīgos aspektus. 6. Prot lietot konfliktsituāciju diagnosticējošo instrumentāriju un to risināšanas metodikas.
Kompetences:7. Analizē notikumus, raksturo skolēnu vai grupas uzvedību. 8. Novērtē izglītojamo individuālās attīstības un mācīšanās vajadzības, savas kognitīvās, sociālās un emocionālās kompetences un to iespējamo mijiedarbību pedagoģiskajā procesā. 9. Novērtē bērnu mācīšanās un saskarsmes grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Geidžs, N. L., & Berliners, D. C. (1999). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC.
2Slavin, R.E. (2018). Educational Psychology: Theory and Practice (12th Ed.)
Papildu literatūra
1Holt, J. (2017). How Children Learn, 50th anniversary edition.
2Steege, M.W. etc. (2019). Conducting School-Based Functional Behavioral Assessments, 3rd Edition: A Practitioner's Guide (The Guilford Practical Intervention in the Schools Series) 3rd Ed.
3McCaffrey, T. (2019). Infinite Learning Diversity: Uncovering the Hidden Talents of Our Students.
Citi informācijas avoti
1British Journal of Educational Psychology. Published by The British Psychological Society
2Educational Psychology. An International Journal of Experimental Educational Psychology. Carfax Publishing.
3Journal of Educational Psychology. Published by the APA
4Contemporary Educational Psychology. Elsevier.