Pārlekt uz galveno saturu

Klases darba vadīšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.06.2024 14:24:50
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_216LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inta Bula-Biteniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas36
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakses I, II.
Mērķis:
Mērķtiecīgi, kritiski izvērtējot un pielāgojot konkrētās vides prasībām lietot zināšanas, prasmes, attieksmes klases audzinātāja darba plānošanā un organizēšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1KlasvadībaLekcijas1.00auditorija
2Skolotāja darbības programma.Nodarbības1.00auditorija
3Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija.Lekcijas1.00auditorija
4Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.Lekcijas2.00auditorija
5Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.Lekcijas2.00auditorija
6Skolas projektu vadība.Lekcijas2.00auditorija
7Skolēnu motivēšana.Nodarbības2.00auditorija
8Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.Nodarbības3.00auditorija
9Starppriekšmetu saiknes realizēšana integrējot priekšmetā Sports un veselība citus mācību priekšmetus.Lekcijas2.00auditorija
10Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos.Lekcijas2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1KlasvadībaLekcijas1.00auditorija
2Skolotāja darbības programma.Nodarbības1.00auditorija
3Klases audzinātāja darba plānošana un dokumentācija.Lekcijas1.00auditorija
4Klasvadības nodrošināšanas paņēmieni.Lekcijas2.00auditorija
5Korektīvie paņēmieni disciplīnas nodrošināšanā.Lekcijas2.00auditorija
6Skolas projektu vadība.Lekcijas2.00auditorija
7Skolēnu motivēšana.Nodarbības2.00auditorija
8Sporta pasākumu, fizisko aktivitāšu un sporta dienu organizēšana skolās. Skolēnu iesaiste sporta pasākumu organizēšanā un vadīšanā.Nodarbības3.00auditorija
9Starppriekšmetu saiknes realizēšana integrējot priekšmetā Sports un veselība citus mācību priekšmetus.Lekcijas2.00auditorija
10Starpkultūru zināšanu un prasmju integrēšana ārpus klases pasākumos un sporta projektos.Lekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Apkopot klases audzinātāja portfolio materiālus konkrētai klasei. Analizēt dokumentus un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus, izstrādāt un prezentēt pētniecisko darbu. 2. Literatūras avotu studijas par konkrēto tematu. Apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt projektu nedēļas plānu noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Norādīt atsauces no katra projektā iekļautā mācību priekšmeta standarta.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Klases audzinātaja dokumentācijas plānošana. 2. Klases un skolas sporta pasākumu plānošana.
Prasmes:3. Plānot un prakstiski vadīt klases un skolas pasākumus. 4. Veidot pozitīvu saskarsmi un komunikāciju ar izglītojamo un izglītojamā vecākiem. 5. Veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu mācību vidi. Strādāt daudzvalodīgā un daudzkultūru klasē. 6. Veidot fiziski drošu mācību vidi saskaņā ar darba drošības noteikumiem un ergonomikas principiem. 7. Pielāgot mācību vidi atbilstoši mācīšanās mērķiem. Atpazīt neadekvātu un vardarbīgu uzvedību. 8. Prognozēt, preventīvi atpazīt un risināt konfliktsituācijas.
Kompetences:9. Spēja veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. 10. Spēja attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences. 11. Spēja atbilstoši risināt konfliktsituācijas, identificējot izglītojamo uzvedības, saskarsmes un vardarbības riskus. 12. Spēja rīkoties ārkārtas situācijās. 13. Spēja atpazīt dažādas mācīšanās vajadzības un sniegt atbalstu gan talantīgajiem, gan izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Nīmante, D. (2007). Klasvadība. Rīga, Zvaigzne ABC, 143lpp.
22. Špona, A. (2006). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga, RaKa, 211lpp.
33. Rubana, I., M. (1999). Projekta metode. Rīga, LSPA, 20lpp.
44. Šmite, A. (1998). Skolas vadītāja darbam. Rīga, RaKa, 219lpp.
Papildu literatūra
15. Baldiņš, A., & Raževa, A. (2001)..Klases audzinātāja darbs skolēnu personības izpētē. Rīga, Pētergailis, 74lpp.
26. Baldiņš, A., & Raževa, A. (2001). Skolas un ģimenes sadarbība. Rīga, Pētergailis, 81lpp.
37. Kā veidot tradīcijas. Rokasgrāmata skolotājiem. (2009). Rīga, Zvaigzne ABC, 56lpp.
48. Ar ko sākt. Rokasgrāmata skolotājiem. (2008). Rīga, Zvaigzne ABC, 48lpp
59. Kas jauns interešu izglītībā. Rokasgrāmata skolotājiem un vecākiem. (2011). Rīga, Zvaigzne ABC, 79lpp.
610. Pagraba, E. (2006). Klases audzinātājam darbā ar vecākiem, bērniem un sevi pašu. Rīga, Pētergailis, ,63 lpp.
711. Templers, R. (2008). Bērnu audzināšanas likumi. Rīga, Zvaigzne ABC, 232lpp.
812. Vedins, I. (2011). Mācīšanas māksla. Rīga, Avots, 359lpp.
913. Rubana, I. (2004). Mācīties darot:: interaktīvas mācības. Rīga, RaKA, 262lpp.
1014. Čehlova, Z. (2003). Skolēnu integratīvo prasmju veidošanās. Rīga, RaKa, 113lpp.
1115. Uzņēmības un uzdrīkstēšanās veidošanās skolā. (1999). Rīga, Vārti, 5lpp.
1216. Pliners, J. (2002). Skolas izglītojošā vide. Rīga, Izglītības soļi, 36lpp.
1317. Pliners, J. (2002). Skolas pedagoģiskā ekspertīze : ieteikumi skolu direktoriem, direktoru vietn. māc. darbā un metodiķiem. Rīga, Izglītības soļi, 119lpp.
1418. Špona, A. (2004). Pētniecība pedagoģijā. Rīga, RaKa, 190lpp.
Citi informācijas avoti
1IZM
2e-skola
3Labie darbi
4Esi līderis