.
Badmintona un frisbija pamati un metodika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.06.2024 15:56:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_224 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Rihards Leja | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 30 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 15 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 30 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, skolotāju prakse I, II, III. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes badmintona un frisbija spēlēšanā un izglītojamo sacensību organizēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Badmintona un frisbija loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Badmintona un frisbija vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākie pētījumi badmintona un frisbija metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||||
5 | Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar badmintona un frisbija apguves un pielietošanas uzdevumiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Skolas badmintona un frīsbija sacensību organizēšana un vadīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Badmintona un frisbija loma skolas vecuma bērnu sporta izglītībā, viņu fiziskās un garīgās attīstības sekmēšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Badmintona un frisbija vēsture, noteikumi, attīstības tendences un jaunākie pētījumi badmintona un frisbija metodikā skolas sporta izglītībā. Drošības noteikumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Badmintona un frisbija mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Tehnikas un vienkāršāko taktikas paņēmienu apguve un mācīšanas tehnoloģija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||||
5 | Caurviju prasmju apguve nodarbībās ar badmintona un frisbija apguves un pielietošanas uzdevumiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Skolas badmintona un frīsbija sacensību organizēšana un vadīšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums badmintona un frisbija tehnikas paņēmienu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Badmintona un frisbija tehnikas paņēmienu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritisks izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Badmintona un frisbija spēles noteikumu un tiesnešu žestu apguve, ieteikumu izstrāde skolas badmintona un frisbija pasākumu nodrošināšanai. 4. Mācību stundas modelēšana, praktiska prezentācija badmintona un frisbija vingrinājumu vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas plāna un apguves novērtēšana pēc paša izveidota skolēnu snieguma līmeņa apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas plāna un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas pašnovērtēšana. Stundas plānu un skolēnu snieguma līmeņu vērtēšanas savstarpējā vērtēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Badmintona un frisbija spēles izcelšanās, vēsture un attīstība Latvijā un pasaulē. 2. Badmintona un frisbija tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums badmintona un frisbija vingrinājumu apguvē. | ||||||||
Prasmes: | 4. Praktiski plānot, vadīt badmintona un frisbija vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. Pielietot badmintona un frisbija spēlētāju darbības noteikumus, veikt tiesnešu un mācību spēles sekretāra pienākumus. 5. Demonstrēt apgūtās iemaņas badmintonā un frisbijā modificēto mācību spēļu sacensībās. | ||||||||
Kompetences: | 6. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu daudzveidīgās badmintona un frisbija vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijas, valsts pamatizglītības standarta un valsts vidējās izglītības standarta prasībām mācību jomā. 7. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un badmintona un frisbija līdzekļus, to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās badmintona un frisbija vingrinājumu aktivitātēs visās izglītības pakāpēs. 8. Spēja uzņemties atbildību par mācību stundas ar badmintona un frisbija vingrinājumiem un badmintona un frisbija pasākuma drošumu skolā. 9. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus badmintona un frisbija apguvē. 10. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus badmintona un frisbija apguvē un sekot skolēna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus. 11. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā badmintona un frisbija mācību aktivitātēs. 12. Spēj radoši izvēlēties mācību līdzekļus badmintona un frisbija apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 13. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās frīsbijā un badmintonā, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Birģele, I., & Žindiga, Dz. (2001). Frisbija ABC. Rīga, Zvaigzne ABC, 61lpp. | ||||||||
2 | 2. Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga, RaKA, 526lpp. | ||||||||
3 | 3. Jansone, R., & Fernāte, A. (2009). Kustību apguves un fizisko spēju attīstīšanās sporta stundās. Metodiskais līdzeklis. Izglītības satura un eksaminācijas centrs. 59lpp. | ||||||||
4 | 4. Mācīšanās lietpratībai. (2018). Kolektīvā monogrāfija. Zin., red. D. Namsone | ||||||||
5 | 5. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem (2018). Ministru kabineta noteikumi Nr. 747. | ||||||||
6 | 6. Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem (2019). Ministru kabineta noteikumi Nr. 416. | ||||||||
7 | 7. Sports un veselība 1.–9. klasei. (2019). Mācību priekšmeta programmas paraugs. Valsts izglītības satura centrs | ESF projekts Nr.8.3.1.1/16/I/002 Kompetenču pieeja mācību saturā, 179lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 8. Griffin, L. L. (1997). Teaching sport concepts and skills. A tactical games approach. Human Kinetics, 237p. | ||||||||
2 | 9. Dambenieks, D. (1999). Frīsbijs skolā. Rīga, 47lpp. | ||||||||
3 | 10. Poole, J., R. (1973). Badminton. Goodyear Pub. Co., 115p. | ||||||||
4 | badminton | ||||||||
5 | frisbee | ||||||||
6 | Badmintons Best | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | LBF | ||||||||
2 | BWF | ||||||||
3 | Development | ||||||||
4 | LFF |