.
Projektu izstrāde un vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 14:24:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_244 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aiga Paikena | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas izglītības projektu vadīšanā, lai spētu izstrādāt un vadīt projektus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekts, tā būtība un raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Projekta definēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta organizācijas pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta finansēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta uzraudzība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Projekta novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekts, tā būtība un raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Projekta definēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta organizācijas pamatprincipi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta finansēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta uzraudzība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Projekta novērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Projekta definēšana. 2. Projekta termiņu plāna izstrāde. 3. Projektu atkarības matricas izstrāde. 4. Projekta personāla un līdzekļu plāna izstrāde. 5. Projekta finanšu tāmes izstrāde. 6. Projekta izstrāde un prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Projekta definēšana – 3 punkti: 1punkts – projekts definēts nepilnīgi un nav noformēts atbilstoši prasībām. 2punkti – projekts definēts kvalitatīvi, bet nav noformēts atbilstoši prasībām. 3punkti – projekts definēts kvalitatīvi un noformēts atbilstoši prasībām. Projekta atkarību matricas izstrāde – 3 punkti: 1punkts – atkarību matrica izstrādāta nepilnīgi un nav noformēta atbilstoši prasībām. 2punkti – atkarību matrica izstrādāta kvalitatīvi, bet nav noformēta atbilstoši prasībām. 3punkti – atkarību matrica izstrādāta kvalitatīvi un noformēta atbilstoši prasībām. Projekta termiņu plāna izstrāde – 5 punkti: 3punkti – termiņu plāns izstrādāts nepilnīgi un nav noformēts atbilstoši prasībām. 4punkti – termiņu plāns izstrādāts kvalitatīvi, bet nav noformēts atbilstoši prasībām. 5punkti – termiņu plāns izstrādāts kvalitatīvi un noformēts atbilstoši prasībām. Projekta personāla un līdzekļu plāna izstrāde – 3 punkti: 1punkts – personāla un līdzekļu plāns izstrādāti nepilnīgi un nav noformēti atbilstoši prasībām. 2punkti – personāla un līdzekļu plāns izstrādāti kvalitatīvi, bet nav noformēti atbilstoši prasībām. 3punkti – personāla un līdzekļu plāns izstrādāti kvalitatīvi un noformēti atbilstoši prasībām. Projekta finanšu tāmes izstrāde – 3 punkti: 1punkts – finanšu tāme izstrādāta nepilnīgi un nav noformēta atbilstoši prasībām. 2punkti – finanšu tāme izstrādāta kvalitatīvi, bet nav noformēta atbilstoši prasībām. 3punkti – finanšu tāme izstrādāta kvalitatīvi un noformēta atbilstoši prasībām. Projekta izstrāde un prezentācija – 8 punkti: 8punkti – kvalitatīvi izstrādāts, prezentēts un aizstāvēts projekts. 7punkti – kvalitatīvi izstrādāts un prezentēts projekts. 6punkti – kvalitatīvi izstrādāts projekts, bet nepietiekami kvalitatīvi prezentēts. 5punkti – formāli izstrādāts un vispārīgi prezentēts projekts. Attieksme – 3 punkti: Regulārs apmeklējums, aktīva dalība nodarbībā, patstāvīgo darbu savlaicīga iesniegšana. Individuālā attīstības dinamika – 2 punkti: 1punkts – epizodiska. 2punkti - sistemātiski augšupejoša. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprast projekta izmantošanas iespējas. | ||||||||
Prasmes: | 2. Patstāvīgi definēt projektu. 3. Izveidot projekta vadības komandu. | ||||||||
Kompetences: | 4. Patstāvīgi izstrādāt projektu termiņu plānu, atkarības matricu, tāmi, personāla plānu un līdzekļu plānu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Cimdiņa, R. (1998). Projektu laiks. Rīga: Raka. | ||||||||
2 | 2. Džounss, R. (2008). Projektu vadības pamati. Lietišķšas Informācijas Diensts, SIA, Rīga. | ||||||||
3 | 3. Litke, H., & Kunova, I. (2003). Projektu vadība. Rīga: Balta eko. | ||||||||
4 | 4. Litke, H., D. (2003). Projektu vadība. Rīga: Denovo. | ||||||||
5 | 5. Rusell, L. (2015). Project management for trainers. Alexandria, ATD Press. | ||||||||
6 | 6. Zommers, J. (2000). Datorizēta projektu vadīšana, programma Microsoft Project. Rīga, Biznesa augstskola „Turība”. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 7. Forands, I. (2006). Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga, Latvijas Izglītības fonds. | ||||||||
2 | 8. Kalve, I. (2005). Apseglot pārmaiņu vējus. Biznesa augstskola „Turība”, Rīga. |