Pārlekt uz galveno saturu

Profesionālās saziņas pamati II - (angļu, vācu valoda)

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.09.2024 09:46:22
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_247LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu/vācu valodas zināšanas, iemaņas un prasmes atbilstoši vidējās izglītības standartam un apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I.
Mērķis:
Apgūt prasmes darbam ar speciālo literatūru, atbilstoši profesijas standartam.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1IevadsLekcijas1.00auditorija
2Teksti par specialitātiNodarbības11.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1IevadsLekcijas1.00auditorija
2Teksti par specialitātiNodarbības11.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošais saņem tekstu vai norādes par teksta tēmu no pasniedzēja. Studējošais izvēlas tekstu atbilstoši savam kursa darba tēmai. Patstāvīgi izvēlēto tekstu lasīšana, satādīšana un analizēšana angļu/vācu valodās, atbilstoši kvalifikācijai, gatavošanās diskusijai un semināram atbilstoši studiju kursa saturam.
Vērtēšanas kritēriji:
Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs studējošais saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, un arī attieksmi un individuālo dinamiku. Studējošais var saņemt 10 balles par papildus individuālo darbu ārpus programmas, uzrādot izcilas svešvalodas prasmes. Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: 1. Attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva dalība nodarbībās (20%) 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi (30%) 3. Praktiskie normatīvi (30%) 4. Studiju kursa mutiskais pārbaudījums (20%). Vērtējuma kritēriji: 5. Patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar prezentācijām. Prezentācijas vērtēšanas kritēriji: 5.1. Runa: 2punkti – brīvi runā, 1punkts – lasa un runā. 5.2. Valoda: 2punkti – bagātīga valoda, 1punkts – valoda ar nepilnībām. 5.3. Saturs: 2punkti – plaša, interesanta informācija, 1punkts – nepilnīga informācija. 5.4. Vizuālā prezentācija:2punkti – pareizi veidota, 1punkts – ar nepilnībām. 5.5. Papildus materiāli: 2punkti – dažādi atbilstoši papildus materiāli, 1punkts – ir papildus materiāli. Kopā maksimālais punktu skaits – 10punkti. 6. Valodas lietošanas prasmes tiek vērtētas kontaknodarbību laikā: 3punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas ļoti labā līmenī. 2punkti: visas 4 valodas prasmes tiek parādītas labā līmenī, vai kāda no valodas prasmēm vājākā līmenī. 1punkts: vairākas valodas prasmes tiek parādītas vājā līmenī. 7. Vērtējot attieksmi, tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās: 2 punkts – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos, 0,5 punkti – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos. 8. Zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku: 1punkts – sistemātiski augšupejoša. 0,5punkti – epizodiska.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Pielietot vispārīgo sporta un izglītības terminoloģiju, gramatiskās struktūras; angļu/vācu valodās.
Prasmes:2. Prast publiski uzstāties un diskutēt angļu/vācu valodās.
Kompetences:3. Prast patstāvīgi strādāt ar sporta un izglītības literatūru angļu/vācu valodās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Boge, I., Ropa, A. & Rudzinska, I. (2018) Profesionālās saziņas pamati angļu valodā/ Basics of Professional Communication in English. Riga: LSPA.
22. Malahova L. Grundlagen der professionellen Kommunikation auf Deutsch. LSPA, 2018. LSPA, 2018.
Papildu literatūra
13. Schritte international 3.-4. Hueber Verlag, Ismaning, 2014
Citi informācijas avoti
1Četrvalodu sporta vārdnīca.
2Vieglatlētikas vārdnīca. (2004). Švinka red. Rīga, LSPA.
3Sporta spēļu vārdnīca. (2004). Švinka red. Rīga, LSPA.
4Edit. Herbert Haag and Gerald Haag. Dictionary.Sport. Physical Education , -Kiel, 2003.