.
Skolotāja prakse I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 15:25:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_249 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti studiju kursi: Skolotāja profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Volejbola pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Sporta vēsture vai filosofija. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt kvalificēta un radoša skolotāja veidošanos, sekmējot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, īstenojot profesionālās kompetences veidošanos. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. 1. septembra runa. - Publiskā uzstāšanās 2. Studiju kursu analīze. - Anotācija 3. Izglītības rakstu analītiskā izvērtēšana. - 3 anotācijas 4. Publisko pasākumu apmeklēšana. - Teātris, izstāde, sporta pasākums 5. Izglītības iestāžu apmeklēšana. - Vidusskolas/PII/Jauniešu centrs 6. Fizisko aktivitāšu kopums. - 8 vingrinājumi 7. Mans grāmatu plaukts. - Grāmatu anotācijas 8. Literatūras katalogs alfabēta secībā. - Grāmatu anotācijas | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kritēriji: - Studiju kursu anotācija analīze. - 1. septembra runas prezentācija un uzstāšanās - 3 raksti par izglītības problēmām publiskā telpā - 3 publiski apmeklēti pasākumi (teātra izrāde, izstāde, sporta pasākums) - 6 apmeklējumi - vidusskolas/PII /BJC - Pēc Gardnera izveidots fizisko aktivitāšu kopums (8 vingrinājumi) daudzveidīgo spēju sekmēšanai. Fiziskās aktivitātes mērķis, mērķauditorija, apraksts, grafisks zīmējums. - Mans grāmatu plaukts + anotācija. Norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits. - Literatūras katalogs alfabēta secībā. Norādīts – autors, nosaukums, izdevniecība, izdošanas gads, lpp. skaits. Studentam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā/sadaļā. Ja kādā parametrā vai sadaļā netiek saņemti punkti par izpildi gala vērtējums ir negatīvs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Izprot skolotāja profesijas misiju. 2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus ar personisko pieredzi ar sporta izglītību saistītās situācijās. 3. Vienkāršu informāciju salīdzina, interpretē, novērtē, savieno un grupē pēc dotajiem kritērijiem. 4. Meklē pārbaudītus faktus, pats tos pārbauda. | ||||||||
Prasmes: | 4. Veido savā pieredzē un viedoklī balstītu argumentāciju par darbību ar dažāda vecuma un dzimuma skolēniem. 5. Formulē savus secinājumus pēc norādījumiem. 6. Uzdod jautājumus par esošo situāciju un ar pedagoga atbalstu izmanto vairākas radošās domāšanas stratēģijas. Lai radītu idejas, iedvesmojas no citu darbiem. | ||||||||
Kompetences: | 7. Patstāvīgi izvirza vairākus mācīšanās mērķus un plāno savu praktisko darbību, kā tos īstenot gan vienatnē, gan grupā. 8. Kritiski analizē mediju radīto realitāti un informācijas ticamību par sporta izglītību. 9. Patstāvīgi ievēro sev izvirzītos noteikumus, lai būtu uzticams un uz viņu varētu paļauties. 10. Analizē savu iesaisti izglītības procesos un rīkojas atbildīgi. Skaidro savas rīcības sekas un uzņemas par to atbildību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp. | ||||||||
2 | Creative Approaches to Physical Education | ||||||||
3 | Profesijas standarts SKOLOTĀJS. Piektais profesionālās kvalifikācijas līmenis (5.PKL) (atbilst sestajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim ( 6. LKI) | ||||||||
4 | MK noteikumi Nr. 747. Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem Rīgā, 2018. gada 27. novembrī (prot. Nr. 56 38. §) | ||||||||
5 | MK noteikumi Nr.716, Rīgā 2018. gada 21. novembrī (prot. Nr. 53 29. §) Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un pirmsskolas izglītības programmu paraugiem | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Izglītības un zinātnes ministrijas vietne | ||||||||
2 | Valsts izglītības satura centra vietne | ||||||||
3 | Projekta “Skola2030” vietne | ||||||||
4 | Laikraksts „Izglītība un Kultūra” | ||||||||
5 | Žurnāls „Skolotājs” | ||||||||
6 | Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy” |