.
Bakalaura vai diploma darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:10.07.2024 13:44:08
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_302 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 9.33 | ECTS: | 14.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 4. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 5. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 4. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 5. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Nepilns laiks - 6. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Apgūti programmā paredzētie studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt topošā sporta skolotāja kompetences – teorētiskās zināšanas un prasmes, lietot tās sporta skolotāja darbībā; sekmēt topošā sporta skolotāja intelektuālā potenciāla pilnveidi, veidojot patstāvīgas novērtēšanas un zinātniski pētnieciskās prasmes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura/Diploma darba īstenošanas metodiskie norādījumi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Bakalaura/Diploma darba tēmas aizstāvēšana. (ar darba vadītāju - DV) | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura/Diploma darba īstenošanas metodiskie norādījumi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Bakalaura/Diploma darba tēmas aizstāvēšana. (ar darba vadītāju - DV) | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studējošie patstāvīgi, konsultējoties ar darba vadītāju, izstrādā bakalaura darba tēmas plānu un pētījuma plānus, studē ar bakalaura darba tēmām saistīto zinātnisko literatūru un veic tās analīzi. 1. Veikt izvēlētās tēmas teorētisko (pedagoģiski didaktisko, psiholoģisko un fizioloģisko anatomisko) problemātikas izvērtējumu. 2. Patstāvīgi izstrādāt pētījuma metodoloģiju izvēlētajā tematikā un veido pētījumu atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. 3. Prezentēt un argumentēti diskutēt par bakalaura darbā atspoguļotajiem rezultātiem. Bakalaura darba plāna izveide. Analītiska informācija par izvēlētās tēmas aktualitātēm, un problēmjautājumu apraksts. (Bakalaura darbs I) Pētījuma metodoloģijas izveide. Pētīšanas metožu apkopošana un apraksts (Bakalaura darbs II) Pētījumu veikšana prakses bāzē. (Bakalaura darbs II) Iegūto pētījumu rezultātu apraksta melnraksts. (Bakalaura darbs III) Bakalaura darba sagatavošana atbilstoši prasībām un aizstāvēšana. (Bakalaura darbs III) | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultātu vērtēšana. Bakalaura darbs I - Izvēlētās tēmas plāna izveide un apstiprināšana. Literatūras avotu un normatīvo dokumentu problemātikas analizēšana un izvērtējums. Bakalaura darbs II - Patstāvīgi izstrādāt metodoloģijas plānu izvēlētajā tēmā pētījuma veikšanai (aptaujas, intervijas, testi, kontrolvingrinājumi, novērošanas protokoli). Bakalaura darbs III - Bakalaura darba rakstīšana un aizstāvēšana. Valsts pārbaudījuma komisija (turpmāk – Komisija) izvērtē pretendenta bakalaura grāda atbilstību „Sporta un veselības skolotāja” specializācijai un lemj par attiecīgā profesionālā grāda piešķiršanu. Bakalaura darba vērtējums tiek paziņots aizstāvēšanās dienā. Vērtēšanas kritēriji sagatavoti atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta noteikumiem Nr.468 „Izglītojamā mācību sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā” (23.pielikums). Mācību sasniegumu vērtējumu 10 ballu skalā veido šādi kritēriji: – Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; – Iegūtās prasmes un iemaņas; – Attieksme pret izglītošanos; – Mācību sasniegumu attīstības dinamika. Izglītojamā mācību sasniegumus mācību priekšmetā izsaka 10 ballu skalā (10-izcili, 9-teicami, 8- ļoti labi,7-labi,6-gandrīz labi,5-viduvēji,4-gandrīz viduvēji,3-vāji,2-ļoti vāji,1-ļoti ļoti vāji). Nosakot vērtējumu 10 ballu skalā, kritēriji tiek izvērtēti kopumā. Diplomdarbs I - Eiropas un Latvijas izglītības sistēmas, tai skaitā sporta stundas, problemātikas izvērtējums. Diplomdarbs II - Patstāvīgi izstrādāt sporta stundas plānu izvēlētajā tematikā un veido skolēnu snieguma izvērtējumu atbilstoši MK noteikumiem par vispārējo vidējo izglītību un pamatizglītību. Diplomdarbs III - Diplomdarba sagatavošana un aizstāvēšana. Valsts pārbaudījuma komisija (turpmāk – Komisija) izvērtē pretendenta diplomdarba atbilstību „Sporta un veselības skolotāja” specializācijai un lemj par attiecīgā profesionālā grāda piešķiršanu. Diplomdarba vērtējums tiek paziņots diplomdarba aizstāvēšanās dienā. Vērtēšanas kritēriji sagatavoti atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 12.augusta noteikumiem Nr.468 „Izglītojamā mācību sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā” (23.pielikums). Mācību sasniegumu vērtējumu 10 ballu skalā veido šādi kritēriji: – Iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; – Iegūtās prasmes un iemaņas; – Attieksme pret izglītošanos; – Mācību sasniegumu attīstības dinamika. Izglītojamā mācību sasniegumus mācību priekšmetā izsaka 10 ballu skalā (10-izcili, 9-teicami, 8- ļoti labi,7-labi,6-gandrīz labi,5-viduvēji,4-gandrīz viduvēji,3-vāji,2-ļoti vāji,1-ļoti ļoti vāji). Nosakot vērtējumu 10 ballu skalā, kritēriji tiek izvērtēti kopumā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izvēlētās tēmas pētījumi pedagoģijā, sporta un veselības izglītības jomā. | ||||||||
Prasmes: | Pielietot kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības metodes izvēlētajā tēmā. Apkopot, izklāstīt pētnieciskā darba pētīšanas rezultātus, atspoguļot vispusīgas un jaunas informācijas, kas iegūtas, vācot faktus, ziņas, novērojot un eksperimentējot. Plānot darbu sporta stundām un ārpus klases nodarbībām. Veidot skolēnu mācību sniegumu vērtēšanas parametrus un kritērijus. | ||||||||
Kompetences: | Pētīt, analizēt un veidot kopsakarības izvēlētajā tēmā par mācību līdzekļu, praktiskās darbības atbilstību skolēnu spējām un izglītības mērķiem un skolotāju darbību. Izvērtēt un pilnveidot savu profesionālo kompetenci. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.747 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī) | ||||||||
2 | Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem. Ministru kabineta 2019.gada 3.septembra noteikumi Nr.416 (stājas spēkā 2020.gada 1.septembrī) | ||||||||
3 | Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 567lpp. | ||||||||
4 | Iepriekš apgūto studiju kursu obligata literatūra. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lavin, J. (2008). Creative Approaches to Physical Education: Helping Children to Achieve Their True Potential. Routledge, 168 lpp. | ||||||||
2 | Izglītības un zinātnes ministrijas vietne. | ||||||||
3 | Valsts izglītības satura centra vietne | ||||||||
4 | Projekta “Skola2030” vietne | ||||||||
5 | Laikraksts „Izglītība un Kultūra” | ||||||||
6 | Žurnāls „Skolotājs”. | ||||||||
7 | Žurnāls “Physical Education and Sport Pedagogy” | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Saskaņā ar patstāvīgo darbu uzdevumiem darbs datu bāzēs: PROQUEST EBRARY - Ebook Central THOMSON REUTERS - Web of Science SCOPUS - Bibliographic database SCIENCE DIRECT - World's largest electronic collection of science, technology and medicine |