.
Profesionālā komunikācija III latviešu valodā (ārzemju studentiem)
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:04.10.2024 11:19:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_406 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ludmila Malahova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Latviešu valodas zināšanas, iemaņas un prasmes apgūtas st. kursā „Profesionālā komunikacija I, II” (latviešu val. ārz. studentiem). | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt un pilnveidot mutvārdu un rakstveida latviešu valodas prasmes saziņai ar studijām, sportu, treniņu un sacensību procesu saistītās situācijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Sporta veidi. Ar kādu sporta veidu nodarboties? | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Sports manā dzīvē. Sportista karjera. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Treniņu process. Treniņš, treniņu gads. Sagatavošanās periods. Sacensību periods. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Tests: Treniņu process. Treniņš, treniņu gads. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Prezentācija: Sports manā valstī. Ziemas un vasaras sporta veidi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Sacensības un sacensību veidi. Olimpiskās spēles. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Prezentācija: Olimpiskās spēles. Mana valsts olimpiskajās spēlēs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Dažāda veida leksikas un gramatikas uzdevumi, gatavošanās testam, semināram, atbilstoši studiju kursa saturam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtējuma kritēriji: ar pārbaudes darbiem tiek vērtētas zināšanas un prasmes leksikā un gramatikā; pārbaudes darbs sastāv no dažādiem uzdevumiem, par katru uzdevumu studējošais saņem noteiktu punktu skaitu. Pārbaudē tiek iekļauti pēc izvēles šādi uzdevumu veidi: uzd.: pareiza vārda vai izteiciena ievietošana teikumā – 5 p. (par katru pareizu ievietojumu – 0,5 p.); uzd.: uzrakstīt sinonīmu vai antonīmu – 5 p. (par katru pareizu variantu – 0,5 p.); uzd.: pareiza vārda vai apgalvojuma varianta izvēle – 5 p. (par katru pareizu izvēli – 1 p.); uzd.: atbildēt uz jautājumiem – 10 p. (par katru pilnīgu, pareizu atbildi – 1 p.); valodas lietošanas prasmes tiek vērtētas kontaktnodarbību laikā; patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar prezentācijām. Prezentācijas vērtēšanas kritēriji: runa: 2 p. - brīvi runā; 1p. – lasa un runā; valoda: 2 p. – bagātīga valoda; 1p. – valoda ar nepilnībām; saturs: 2p. – plaša, interesanta informācija; 1p. – nepilnīga informācija; vizuālā prezentācija: 2 p. pareizi veidota; 1p. – ar nepilnībām; papildu materiāli: 2 p. - dažādi atbilstoši papildu materiāli; 1 p. – tikai video materiāli. Kopā maksimālais punktu skaits - 10 punkti. Vērtējot attieksmi, tiek ņemta vērā aktīva darbība praktiskajās nodarbībās: 1 p. – studējošais parāda interesi un atbildību par savu izglītošanos; 0,5 p. – studējošais pauž interesi par savu izglītošanos. Zināšanu, prasmju un kompetenču izaugsme kursa laikā veido individuālo dinamiku: 1 p. – sistemātiski augšupejoša; 0,5 p. – epizodiska. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais spēj: saprast normālā tempā izrunātus jautājumus, skaidrojumus, informāciju par studijām, sportu, treniņu un sacensību procesu. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais spēj: sniegt mutvārdu un rakstveida informāciju par savu sporta veidu, treniņiem, sacensībām, izmantojot apgūto leksiku. | ||||||||
Kompetences: | Studējošais spēj: lasīt un saprast informatīvus tekstus; veidot jautājumus un atbildēt uz tiem, ievērojot valodas likumības. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | L. Malahova. Sporta teksti profesionālajai komunikācijai latviešu valodā. Mācību līdzeklis. LSPA, 2022. | ||||||||
2 | I. Auziņa u.c. A2 Laipa. Latviešu valoda Mācību grāmata. Latviešu valodas aģentūra, 2016. | ||||||||
3 | I. Auziņa u.c. A2 Laipa. Latviešu valoda. Darba burtnīca. Latviešu valodas aģentūra, 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Sveiki, Latvijā. The first step in basic Latvian. “Socrates/Erasmus” Programm Intensive Language Course. RTU, 2006. | ||||||||
2 | L. Malahova. Palīgs latviešu valodas gramatikas apguvei ārvalstu studentiem. (1.daļa) Mācību līdzeklis. LSPA, 2020. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Klausīšanās un pašpārbaudes uzdevumi. | ||||||||
2 | D. Dumpe. Latvian in three months. Concise course in language acquisition. Zvaigzne ABC, 2013. 215 lpp |