.
Bakalaura darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:23
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_073 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 8.00 | ECTS: | 12.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marika Lotko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgi apgūti programmas studiju kursi. | ||||||||
Mērķis: | Veidot uz pierādījumiem balstītas, sistemātiskas un analītiskas domāšanas attīstību sociālo problēmu identificēšanā un risināšanā. Apkopot, sistematizēt un analizēt zinātniskās literatūras izpētē iegūto informāciju. Veikt pētījumu par izvēlēto tēmu, identificējot problēmjomas, balstoties uz izvirzīto hipotēzi/pētījuma jautājumiem, izvirzot pamatotus secinājumus un izstrādājot konstruktīvus priekšlikumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura darba tēmas izvēles pamatojuma konstruēšana un aktualitātes aprakstīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Izvēlētās tēmas dizaina izstrāde. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura darba tēmas izvēles pamatojuma konstruēšana un aktualitātes aprakstīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Izvēlētās tēmas dizaina izstrāde. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie autonomi zinātniskā darba vadītāja pārraudzībā izstrādā bakalaura darbu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Bakalaura darba atbilstība prasībām. Bakalaura darba prezentācija un atbildes uz recenzentu un bakalaura darba aizstāvēšanas komisijas izvirzītajiem jautājumiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Bakalaura darbs) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc studiju kursa apguves studējošais spēs: nosaukt zinātnieku ieguldījumu pētāmās tēmas raksturošanai; aprakstīt izvēlētās tēmas aktualitāti; definēt sociālās problēmas risināšanas pieejas; spēs pielietot kritisko domāšanu, lai reflektētu par pētāmo tēmu; spēs apskatīto sociālo problēmu vispārinājuma pakāpēs saistīt ar īstenoto sociālo politiku. | ||||||||
Prasmes: | Pēc studiju kursa apguves studējošais spēs: patstāvīgi izstrādāt un sagatavot pētījuma dizainu; identificēt sabiedrībā aktuālās problēmsituācijas, raksturojot un skaidrojot tās, balstoties uz pierādījumiem un faktiem, saistot ar aktuālām politiskām norisēm; izmantot pierādījumos balstītu informāciju; izvirzīt, analizēt un novērtēt alternatīvus risinājumus, izdarīt secinājumus un pieņemt lēmumus; izvērtēt pētniecības ētiskos aspektus. | ||||||||
Kompetences: | Patstāvīgi plānot un izstrādāt pētniecības pamatprincipiem atbilstošu pētījumu; formulēt viedokli un nostāju pētāmajā jautājumā, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus. Spēs pētījumā iegūtos datus vispārināt, lai dizainētu nepieciešamo rīcību sociālās problēmas novēršanai politiskā līmenī. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K., Pipare, A. Pētniecības terminu skaidrojošā vārdnīca. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Pipare, A. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. RaKa. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Antonius, R. Interpreting quantitative data with SPSS. Los Angeles. 2013 | ||||||||
2 | Specialized Ethnographic Methods: a Mixed Methods Approach. 2013. |