.
Psihosociālā palīdzība un psihoterapijas principi sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:40
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_080 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Sociālā psiholoģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liāna Deklava | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sociālā psiholoģija, saskarsmes psiholoģija. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt maģistrantu zināšanas par dažādu psihoterapijas virzienu pamatprincipiem un to piedāvātajām iespējām psihosociālajā palīdzībā. Noskaidrot kopējās un atšķirīgās iezīmes. Pilnveidot studentu zināšanas un praktiskās iemaņas terapeitisko intervenču īstenošanā. Veidot izpratni par konsultēšanas un terapijas atšķirīgajām iezīmēm aktualizējot to lietošanu psihosociālājā palīdzībā sociālā darba ietvaros. Veicināt ētisko pamatprincipu aktualizāciju psihosociālajā palīdzībā. Papildināt studentu aktīvās klausīšanās iemaņas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija par psihoterapijas pamatprincipiem un tās iespējām psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Psihodinamiskā virziena koncepts un tā iespējas psihosociālajā palīdzībā. Psihiskās aizsardzības mehānismi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mākslu terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Kognitīvi biheiviorālās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Eksitenciāli humānistiskās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Sociāli psiholoģiskais treniņš dažādu psihoterapijas virzienu pieejās. Piemērotākās mērķauditorijas, veidi, metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija par psihoterapijas pamatprincipiem un tās iespējām psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Psihodinamiskā virziena koncepts un tā iespējas psihosociālajā palīdzībā. Psihiskās aizsardzības mehānismi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Mākslu terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Kognitīvi biheiviorālās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Eksitenciāli humānistiskās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Sociāli psiholoģiskais treniņš dažādu psihoterapijas virzienu pieejās. Piemērotākās mērķauditorijas, veidi, metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Grupas sagatavots referāts un prezentācija par izvēlēto psihoterapijas virzienu un tā iespējām psihosociālajā palīdzībā 60% un grupas referāts 40%. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās (20%); grupas sagatavots referāts (20%) par izvēlēto psihoterapijas virzienu un tā iespējām psihosociālajā palīdzībā, grupas referāta prezentācija (60%). Katras grupas dalībnieki vērtē pārējos grupas dalībniekus ar atzīmi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studentiem ir izpratne par dažādu psihoterapijas pamatprincipu kopīgajām un atšķirīgajām iezīmēm un to iespējām psihosociālajā palīdzībā. Maģistranti spēj definēt dažādu psihoterapijas – psihodinamiskā, analītiskā, kognitīvi biheiviorālā un eksistenciāli humānistiskā virzienu nozīmīgākos jēdzienus un terminus, nosaukt un raksturot cilvēka psihes aizsardzības mehānismus. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot izvēlēties darbam atbilstošu pieeju psihosociālajā palīdzībā sociālajā darbā un īstenot to praksē. | ||||||||
Kompetences: | Studenti ir kompetenti dažādu psihoterapijas virzienu un principu izmantošanā psihosociālajā palīdzībā sociālajā darbā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone, K. (Sast.) Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Raka. 2020. | ||||||||
2 | Allen, E. Ivey. Intentional Interviewing and Counseling: Facilitating Client Development. Brooks/Cole, 2018. | ||||||||
3 | Payne, M. Modern Social Work Theory. 2014 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Apine, E., Roga, V. Klienta identitātes transformācija sociālā darba procesā. LU Akadēmiskais apgāds, Rīga, 2011. | ||||||||
2 | Keismenis, P. Psihoterapeits un viņa pacients. Rīga: RaKa, 2003. | ||||||||
3 | Rokasgrāmata. „Psihosociālais sociālais darbs sistēmiskajā pieejā”. Teorija un prakse. Nodibinājums „Cmodulis” Projekts „Cilvēks:izmaiņu veicinātājs!” 2015. | ||||||||
4 | Ursano, R. J., Sonnenberg, S .M., Lazar, S. G. Concise guide to psychodynamic psychotherapy. American Psychiatric Press, 2004. | ||||||||
5 | Инновационная психотерапия / под. ред. Д. Джоунса. СПб.: Питер, 2001. | ||||||||
6 | Кочюнас, Р. Основы психологического консультирования. М.: Академический проект, 1999. | ||||||||
7 | Тихонравов, Ю. В. Экзистенциальная психология. М.: ЗАО «Бизнес-школа. Интел-Синтез», 1998. | ||||||||
8 | Malans, D. H. Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne. Rīga: RaKa, 1997. | ||||||||
9 | Gilliland, B. E., James, R. K., Bowman, J. T. Theories and strategies in counseling and psychotherapy. Prentice Hall, 2003. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.iecava.lv/upload/pasvaldiba/dokumenti/socialais_… |